Blog

>> EseménySzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-04-18

Eljött végre az egy hónapja tervezett alkalom, Balatonkerülés az Alfámmal. Keszthely, Veszprém, Siófok. Egész Balatonszentgyörgyig semmi probléma, ott úgy gondolta a javított gyertyám hogy ő is kirándul egyet. :D Keszthelyig sikerült levergődnünk, gyorsan helyben kéne találni valakit. Guglizás... első találat felhív, fél óra múlva érkezik a szerelő egy régi renault-al hogy behúzzon minket a szervízve. Elsőre nem tűntek megnyerő alakoknak, szervíz a város szélén a legeldugottabb helyen, se egy csáp se semmi. Totyog ki a tanuló(?) srác, saccra annyi kiló mint amilyen magas, sonkás szendvicset majszolva. Autó az akna fölé, kinyitja a motorháztetőt rámnéz bambán: "ebben tényleg 8 gyertya van ? " Na mondom oké kész ennyi volt mindjárt felrobbanok az idegtől. Szombaton persze sehol máshol a környéken senki, akit mozgósítani lehetne. Na mondom már mindegy maximum majd veszek másik hengerfejet :D Főnökúr felajánlja, hogy addig visszavisz a városközpontba, még tippeket is ad, hogy mivel üssük el az időt. Ez így is történik, eltelik pár óra, hív emberünk, hogy készen van az autó lehet menni érte. Kiverekszem magam a városból az eldugott helyre, autó már kint a műhely előtt, és magyarázza nekem hogy mekkora szerencsém van, hogy 2 gyertya van hengerenként mert így nem kellett levenni a hengerfejet a műtéthez, kaptam új gyertyát is, természetesen egyet, mert a többinek semmi baja nincs. Kifejti hogy az volt a legnagyobb baj, hogy a múltkori "közbetétezés" a bejáratott szerelőmnél kimerült egy menet újrametszésben és utamra engedtek, de ő most felfúrta (asszem 18-asra) és tényleg megtörtént a közbetétezés kerámia alapú pasztázással stb... :) Na itt kezdtek alábbhagyni az előítéletek a szakival szemben (és támadni az eddigi hellyel szemben ahová visszajártam mint lojális ügyfél) Már csak az ár volt ami miatt gyöngyözött a homlokom ahogy magamban számolgattam: "Vontatás, szombati munka stb...) de amikor a szaki kibökte az összeget repesve adtam át neki a borravalóval hízlalt összeget :D

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-03-16

Elkezdett csattogni a vezérlésmódosítóm is, annak ellenére, hogy Seleniát használtam, betartottam a csereintervallumokat, Lelkiekben már fel is készültem ennek a pici, ellenben drága alkatrésznek a cseréjére. Szerencsére először az olaj és szűrők cseréjére került sor, mondom hátha az új olaj megoldja a problémát. Most máshol csináltattam az olajcserét és más szűrőt javasoltak hozzá (sofima). Amint kicseréltünk mindent láss csodát a módosító megszólalni sem mert , és azóta is tarja (az esetek 98 százalékában) ezt a jó szokását :D

-Selénia Alfa Romeo 20K 10w40
-Olajszűrő (Sofima)
-Légszűrő
-Pollenszűrő

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-03-08

A váltókulisszám megint az előzőhöz hasonló módon széthullott hátramenet kapcsoláskor. A különbség az előzőhöz képest annyi, hogy ezt sikerült neki Nagyatádon megtennie 50 kilométerre otthonról.... Jött a telefonálgatás, telefonos távszerelés, melynek az lett az eredménye, hogy a motortérben turkálva sikerült valahogy elérnem hogy 3. és 4. fokozat lett, így nem kellett kettesben hazaaraszolnom, cserébe elindulásokkor tetemes mennyiségű kuplung használatára kényszerültem. :)
A szerelővel sikerült leegyeztetnem, hogy kerítsen új cuccokat hozzá. Egy hét várakozás után beszerelésre is kerültek, azóta semmi problémám nincs vele :)

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-25

Vettem egy donor autót, így amit tudok átmentek az enyémbe.

-Törött hátsó kilincs cseréje
-Küszöb díszlécek cseréje
-Jobb első ajtó kédergumi csere
-Bal hátsó beltér világítás (Kicsit lógott, törött volt az egyik fül)
-Rendszámtábla világítás jobb oldal (állandóan lógott, megőrjít)
-Csomagtérbe néhány hiányzó patent pótlása

Több nem jut eszembe.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-25

Csak az ablakra volt hajlandó levegőt fújni az autó, így kibontottam a kesztyűtartót, a szervómotorok csatlakozóját megfújkodtam kontakt spray-vel, és láss csodát működik. Remélem így is marad.

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-05-25

Mármár hagyomány hogy a kocsi ami hozzám kerül látogatást tesz a győri Farkas autókozmetikában,a 159 nél sem volt ez másképp.Külső belső tisztítást,polírt kapott.Beigazolódott a gyanúm is hogy dohányzó volt a kocsim,ezérr a fura szag.Reméljük a tisztítás után elkopik.

 
>> Tuning és extraKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2016-05-25

Végre megérkezett minden a kárpitostól. Elég sokat vártam rá, s amíg nem volt komplett, nem tudtam összerakni a kocsit. (Össze tudtam volna, csak akkor megint szedhetem szét)
Ti ülések kerültek be, plusz csináltattam bőr ajtókárpitokat, s a tetőkárpit is át lett húzva feketére. Az összkép tetszik, de még keresek fekete kapaszkodókat, s fekete napellenzőt is.
Belső csinosítás még folytatódik. Ötlet van bőven, de idő sajnos annál kevesebb... :/

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-01-06

Elértük az első együtt töltött 10ezer kilométert, így hát az ilyenkor szokásos olajcserét is beütemeztük:
Selénia Alfa Romeo 20K 10w40
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2013-11-12

Történt hogy egy parkolóból tolatás alkalmával, amely a reggeli rutin része, csodálatos hangok közepette széthullott a váltókulisszám. Parkoló enyhén lejt, kavarom a fokozatokat, az egyes és a kettes ami megvan. Hááát... ebből tolatás nem lesz, jött a fejtörés hogy honnan akasszak le munkaidőben valakit aki hirtelen ott tud teremni és segít kilökni a kocsit a parkolóból, ha kell vontat is. A harmincadik telefon magasságában végre sikerült találnom valakit aki épp ráért és segített és még vontatókötele is volt. ( azóta nekem is van :D ) De szerencsére vontatni nem kellett, kettesben elközlekedtem a szerelőig. Pár nap alatt szereztek valami bontott cuccot és még én is olcsóbban úsztam meg a történetet mint amire számítottam.

 
>> EseménySzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2013-10-04

Teljesen be voltam izgulva a találkozó miatt, hogy majd végre kimegyek és rápróbálok a kötetlen gyorsulás alkalmával mit teljesít a gép a 2.0 Twin Sparkokkal szemben, és akkor kiderül számomra is hogy mennyit számít az a 6 lóerő és 250köbcenti különbség, mert ez a gondolat már a vásárlás óta motoszkált a fejemben és nem hagyott nyugodni.
De abban a pillanatban ahogy beindítottam az autót a találkozón melegíteni 1500-as fordulat körül kiköpte az egyik gyertyát (nem látványosan mert csak szelepfedél takaróig jutott) tehát megszakadt a menet...fasza... A nagyobb probléma nem is ez volt, hanem hogy ekkor még ezzel nem voltam tisztában, csak a kopogó hangot hallottam. El is könyveltem magamban: "hajtókaros" "hengerfejes", igazából gondoltam mindenre ami sokba kerülhet :D Végül megúsztam egy szett új gyertyával és közbetéttel a dolgot :) Viszont szívfájdalmam maradt, hogy nem tudtam meg mire elég a "közepes" méretű TS teljesítménye és most várhatok egy évet a következő alkalomig.