Blog

>> EgyébJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-24

243738 km-nél Nano energizer-t öntöttem a motor olajhoz..meglátjuk a hatását nagyon dícsérik.

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-24

A katalizátor és a hátsó dob közötti kipufogó tartó elfáradt (letört a csőről), a hátsó hídhoz verődve hangosan jelezte a kipufogó, hogy itt az ideje a javításnak. Janóék nem tudták azonnal elvállalni így átmeneti megoldást kellett találnom.
A megereszkedett csövet emelővel megemeltem egy kicsit, a cső és a tartó közé szakszerűen beillesztettem a vaskupacomból recirkulált használt Scorpio hátsó fékbetétet és két awab bilinccsel rögzítettem törött végtagot. Az emelőről leeresztve szépen feszesen tartja a helyén a kipufogót. Addig is jó lesz így amíg eljutok Janóékhoz...

>> EseményWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2016-05-24

Sikeres műszaki vizsga 2018.05.26-ig. :)

 

Ott leszek! :)

 
>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-23

A rádió körülő középkonzol műanyag elemet már egy ideje csúnyácska, elkezdett lekopni és ilyen ragacsos csúnya lett a felülete. Ha már azt lefújtam nem maradhatott ki a középkonzolból semmi, mind kapott 3-4 réeg matt fekete festéket, ki lett minden takarítva, és az előző tulaj eléggé kokányúl rakta össze, most minden csavar a helyén minden ott van megfogatva ahol kell, semmi ragasztás. A képek nem adják át annyira, főleg hogy sötét volt, vakúval készültek a képek.

Az olajszint jeladó kábele szintén mocskos módon rá se volt dugva a nívós jeladóra, egy ellenállással megoldották valahol valakik. Rádugva folyamat égett a visszajelző lámpa. Marklarnal volt egy jeladó, kiteker, új berak és müködik. Még azt is megnéztem hogyha nem tekerem rá hanem kihúzom az olajból kigyullad-e, hát kigyulladt a visszajelző. Szóval szuper.
Szintén Marklartól kellett egy balós ködlámpa, megvolt repedve. Szerencsére még egy gyönyörű állapotban lévő, gyári Carello párost siekrült szereznem. Szóval még egy jobbos tartalék is maradt :)
Meglepetés kedvéért Marklartól van a két kipufogó vég is, amiket jövőhéten viszek kipufogóshoz és felrakatom, úgyis kell a flexi csövet csinálni, elkezdett mellette kifújni.

 

Végül beadtam a saját derekam, a külső visszapillantók tükörházborítását krómhatású műanyagra cseréltem.

 

Kicseréltem az első féknyereg kengyelek vezetőcsapjait és betétjeit és friss zsírt kaptak .
Tervszerű volt már a lógás megelőzése és a piszok és kenőanyag csere miatt.

 

Beszereztem szilikonzsírt a későbbiekben esetleg a felső lengőkarok téliesítése érdekében.

 

Csak nem hagyott nyugodni a felújított futómű tekintetében néha bal oldalról inkább kanyarodáskor ritkán alig hallható kip-kop jelenség. Nem is tudom miért nem ezzel kezdtem korábban (vélhetőleg az új alkatrészek miatt), aláfeküdtem és megemelés nélkül megcibáltam a kanyarstabilizátor rudat. És lám kip.kop , mondom de jó ereszthetem le a bölcsőt stb... Aztán megemel , kerék le , megvizsgál , mondom magamnak ránézek a szilentek csavarjaira és egyszerre ledöbbentem és megkönnyebbültem . A bal oldali motor felé lévő amiben merőlegesen van a csavar ki volt tekeredve. Adtam a szájának 13-as krovával és ráraktam még egy önzáró anyát is, az eszem megáll. A stabrúd így már nem kopog (érthető ha nem volt meghúzva a szerencsétlen , de mitől lazult meg? futóműves miért nem sasolta?) betettem egy új kutyacsontot is az a biztos. Öröm és költségmentes kopogásmentesítés.
Ja a stabpálca. 4.700-

 
>> AutóápolásBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-23

Pár kép amikor minden szép tiszta...:)