Blog
Történt hogy egy parkolóból tolatás alkalmával, amely a reggeli rutin része, csodálatos hangok közepette széthullott a váltókulisszám. Parkoló enyhén lejt, kavarom a fokozatokat, az egyes és a kettes ami megvan. Hááát... ebből tolatás nem lesz, jött a fejtörés hogy honnan akasszak le munkaidőben valakit aki hirtelen ott tud teremni és segít kilökni a kocsit a parkolóból, ha kell vontat is. A harmincadik telefon magasságában végre sikerült találnom valakit aki épp ráért és segített és még vontatókötele is volt. ( azóta nekem is van :D ) De szerencsére vontatni nem kellett, kettesben elközlekedtem a szerelőig. Pár nap alatt szereztek valami bontott cuccot és még én is olcsóbban úsztam meg a történetet mint amire számítottam.
Teljesen be voltam izgulva a találkozó miatt, hogy majd végre kimegyek és rápróbálok a kötetlen gyorsulás alkalmával mit teljesít a gép a 2.0 Twin Sparkokkal szemben, és akkor kiderül számomra is hogy mennyit számít az a 6 lóerő és 250köbcenti különbség, mert ez a gondolat már a vásárlás óta motoszkált a fejemben és nem hagyott nyugodni.
De abban a pillanatban ahogy beindítottam az autót a találkozón melegíteni 1500-as fordulat körül kiköpte az egyik gyertyát (nem látványosan mert csak szelepfedél takaróig jutott) tehát megszakadt a menet...fasza... A nagyobb probléma nem is ez volt, hanem hogy ekkor még ezzel nem voltam tisztában, csak a kopogó hangot hallottam. El is könyveltem magamban: "hajtókaros" "hengerfejes", igazából gondoltam mindenre ami sokba kerülhet :D Végül megúsztam egy szett új gyertyával és közbetéttel a dolgot :) Viszont szívfájdalmam maradt, hogy nem tudtam meg mire elég a "közepes" méretű TS teljesítménye és most várhatok egy évet a következő alkalomig.
A betervezett szervizlátogatás alkalmával a következő dolgokat cseréltük ki:
-Vezérlés + vízpumpa
-Gyertyák
-Váltóolaj
-Kettő alsó lengőkar, mivel kiderült hogy a kedves szerelő aki még a megvétel előtt valamikor dolgozott az autón, stabpálca csere közben BELEFLEXELT mind a 2 lengőkarba, ami egyébként teljesen kopogásmentes volt. Sajnos ez csak akkor vált számomra is világossá amikor felemeltük az autót.
-Futóműállítás
-Fékbetétek cseréje elöl
Szerencsére a "kettesben haldoklik a szinkron" című riogatást egy váltóolajcsere orvosolta és még 80 ezer kilométer megtétele után sem recseg és "halt meg a szinkron", viszont a hátramenet nem javult meg de ez már egy másik történet... :)
Mivel csak másfél héttel később kaptam időpontot a kötelező dolgok cseréjére az akkori szervizben, ahová az előző autómat is hordtam, így volt időm kitapasztalni kicsit a gépet és szembesülni a rejtett hibáival is amelyek nem derültek ki számomra elsőre.
- A kettest nem mindig szereti bevenni visszaváltáskor illetve felváltáskor sem.
- A hátramenet úgyszintén néha megmakacsolja magát.
A fent említett problémákon kívül szerencsére nem tapasztaltam a vásárlás óta megtett 600 kilométer alatt semmilyen problémát, viszont a fogyasztással kapcsolatban kellemesen csalódtam. Országúti használat mellett 7,4-7,8 litereket evett a gépezet, ami fél liter többletfogyasztást jelent 39 plusz lóerőre az előző alfámhoz képest :)
2013.09.10.
Pár hét hahus böngészés után elkezdtek körvonalazódni az igényeim, hogy milyen autók jöhetnek egyáltalán szóba. Ami biztos volt, hogy mindenképp erősebb motorral felszerelt autót szeretnék az akkori 1.6-os (105 lovas) 147-esemnél. Nézegettem ugyan a kétezres motorral felszerelteket, de nem igazán fért bele a keretbe (úgy emlékszem akkoriban 8-900 körül mozogtak a környéken). Aztán amikor arra került a sor, hogy megvolt a lista (melyben szerepeltek offos autók is, főképp v6 motorral) elindultam. Amikor a mostani 156-osomhoz értem, ami egyébként csak "útba esik nézzünk rá" kategóriát képviselte, a gyanúsan nyomott ára miatt, 220 ezer kilométerrel, 4 évvel öregebben mint az előző autóm, megálltam én nem kerestem tovább. :) Azóta már leszoktam a fiatalabb évjáratok és a kevés kilométer hajhászásáról. Tény hogy nem ez volt a "legpatentabb" autó amit megnéztem, de jóval olcsóbbnak tűnt az, hogy ráncba szedjem, minta alapvetően egy kulcsrakészet vennék, egyébként meg abban bízok amit magamnak csinálok/csináltatok mert tudom hogy azokban az alkatrészekben mennyi kilométer van és így tisztában vagyok azzal is hogy nagyjából majd mikor adják fel a komponensek a szolgálatot :D
De vissza a kiválasztott autóhoz:
- Ami a képek alapján nem látszott: olyan üléshuzattal voltak benne az ülések, amit égen földön kerestem, de épp akkoriban egy dekát nem árultak alfatexszel tintakékben.
- A rajta lévő (15-ös) felni pont olyan volt rajta amilyet szerettem volna, jó állapotban padkázás nélkül.
- Rohadást nem véltem felfedezni az autón egy felfutás kivételével a csomagtérajtón
-Rádió nem volt benne viszont mélynyomó valamikor igen, a nyomok alapján
-Szélvédőn kavicsfelverődés (2db)
- A váltógomb valami kókány helyérő lejárós darab (ami maradt azóta is, mert hozzászoktam, én nem kapkodom le a helyéről meg is feledkezek róla hogy ilyen, csak akkor tűnik fel hogy cserélni kéne amikor más mindig lekapkodja a helyéről :D )
- Ami nagy szívfájdalmam volt, és maradt is, hogy nem állítható deréktámaszos az ülés.
- Tetőablak viszont van, amit akkor nem tartottam fontosnak, de azóta megszerettem.
- A motor igaz csak 1.8 de csupán 6 lóerővel kevesebb a nagyobb testvérénél, és vígan forog bele a 6-7 ezerbe is. :)
Ezek után kb 2 óra alatta fekvés gombnyomkodás kérdezősködés, próbakor és egyebek után (a végére már nagyon unta az akkori tulaj :D ) az árba belealkudott olajcserével amit helyben meg is csináltat, robogtunk haza a szeptemberi naplementében, már együtt komlóról a "kivénhedt" "sokkilóméteres" 1.8-as Twin Sparkommal :)
2 hónapja beázott az A oszlop és kiderült hogy, az előző tulaj 3 évvel ezelőtt otthon cserélte ki a szélvédőjét. Kicsit szarul de megcsinálta, Békéscsabán az üvegcentrumban kicserélték kicsit komplikált volt de kész lett 35.000. Ft-be került.
Gyári lengyel üveget kapott :)
Első fékbetétek cserélve lettek, már jelezte a gép hogy végük van. :/ :D
Következő alkalommal tárcsa csere is szükséges lesz.
Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.
Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox

Viktor írt, hogy hogy haladnak a felújítással:
"Haladunk egyébként, az ülésvázon a pálcákat már rendbe raktuk, a könyöklőnek, kédernek a bőr ki van szabva (holnap festem, csütörtökön varrják), kormánybőrözés kész, ülések előkészítve festésre, szóval van haladás. Képeket csinálok! üdv! Viktor"
Szóval lassan kész... :)