Blog
Régóta gondom, hogy csak 2 db "valamit" tudok tölteni az autóban. Akárhol is néztem, nem találtam 3-as szivargyújtó töltőt.
Ma megtaláltam a megoldást.
A Tschibo-s cuccok között találtam 9,9 Euro-ért egy szivargyújtó töltőt 2 db USB csatlakozással. Rögtön jött az ötlet, ha ebbe bedugom a meglévő kettes töltőt már 4 USB-t tudok tölteni.
A gondolatot tett követte, megvettem.
Innentől nincs gond, hosszú távon minden áramigény kielégíthető:
- navi,
- telefon,
- powerbank,
- dashcam,
- gps tracker,
- fényképező,
- stb.



Múlt hét szombaton esküvőre mentünk oda vissza 320 km volt az út. Mire odaértünk fura hang jött hátulról, elkezdett sípolni a fék, hazafele már teljesen befogott, mire hazaértünk a bal hátsó tárcsám felégett a betét vasig kopott, hosszú hétvége, a kocsi kell persze, szerdán jutottam el szerelőhöz vele, addigra a jobb hátsó fékem is kuka lett.
A féknyereg felső csuszkája berohadt és beragadt mindkét oldalon.
A csúszkák kaptak egy felújító szettet.
Brembo Max sport tárcsa került bele, illetve TRW betét, a szerelőm egy óra alatt megcsinálta nagy örömömre.
Így most elöl hátul Brembo Max sport tárcsák vannak az autón.
Km óra állása: 221000 km






A beépített karikák nem húzták sokáig. A belső foltosan kiégett és elég csúnyán nézett ki mind két oldalt (kép 1.). Így rendeltem Kínából 2 csere darabot. Sajnos a méretett elrontottam. Mivel amit először rendeltem , műanyag karikával jött. Azzal együtt volt az átmérő 85mm. Az új meg önmagában volt ekkora (kép 6.). Így nem fért bele a gyűrűbe. Mivel már darabokra szedtem a kocsit , így beraktam nélküle. A bekötésen változtattam kicsit. Alap helyzetben csak a két szélső világit. A belső kettőt reflektorra kötöttem. Több oka is volt neki. Egyik hogy nincs kedvem 4 havonta darabokra szedni mert kiég valamelyik. Ráadásul egy napos munka. A másik hogy olyan erős volt a fénye hogy elnyomta az indexet és reflektort. Mindig többször kelet villantanom hogy észre vegyék. Ráadásul a árnyalat is 3 féle volt a külőmbözö helyekről rendelve.Bár észrevettem az egyik szélsőben is egy kiégett pettyet. Lehet a szélsőket is a reflektorra kötöm. Végeredmény (kép 7.) Ha tudom hogy ennyit fogok szopni vele, lehet neki se álltam volna beépíteni.







Hétvége.
Most először volt időm átnézni rendesen a szerzeményt.
Nos az eredmény tragédia.
Pár apró műanyag elem hiányzik a beltérből, a bal első ködlámpát csak a lélek tartja a helyén.
Kezdődő rozsdafoltok szerte a kasztnin, az alvázon is megjelentek már az enyészet jelei.
Ma alvázvédelmet, és lakatost googliztam egész nap.
Viszont jó hír, hogy úgy fest a jövő héten kezdődhet a forgalomba helyezési macera.
Szeretném saját lábán elvinni a megfelelő szakrendelésekre.

Mivel a régi bedöglött , jött az új. Prestigio 519i lett a választás (kép 1.). A kábelt elvezettem balra a tetőkárpitban, le a B oszlop burkolata mögött (kép 4.). Bekötöttem gyújtás után , így automatikusan működik. A kamera króm részét lefóliáztam, hogy ne látszódjon annyira (kép 2.). A csúszka részre tettem egy kis ragasztó csíkot mert kotyogott az illesztés (kép 6.). Utána már nem mozgott. A tükör mögé került jobbra. A vezető ülésből gyakorlatilag nem látszik (kép 3,5,6-8.) Került bele egy 32 Gb Samsung kártya, amire 3 óra Full Hd felvétel fér el.
Update: kis hibája, összekavarja a dátumokat.









2016.05.20. 4db új nyári gumit kapott a vas. Nexen márkából osztály: C, B, zajszint: 68dB
méretek 205/55R16
Sajnos az automata váltó visszajelző a műszerfalon villog és sípol indítás után, majd pár perc múlva eltűnik. (csak ha rükvercbe teszem) váltani vált szépen azzal nincs gond. álló helyzetben a váltó rudat jobban szemügyre véve azt tapasztaltam, hogy 1-es, 2-es fokozatba ha rakom és kicsit mozditom visszaáll üresbe. menetközbe eddig nem dobta még ki. Attól tartok kuka a váltóm. :\ Valami ötlet esetleg?
Elvittem lakatoshoz, mert kettévált a lemez a ponthegesztés mellett a jobbos váznyúlvány alján. Nem volt nagyon vészes, de jobban érzem magam így.
És még:
-első vonószem ellendarab beszereltetés a kereszttartóba, mostmár lehet vontatni a saját vonószemével...
-két gyári hungarocell csillapítópárna beszereltetés a kereszttartóba, mert az is hiányzott
Mindezek előtt 1 héttel olajcsere szűrővel, 5W40, plusz pollenszűrő (Km: 167.000).