Blog

>> EseménySzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-08-24

Haverok, buli tengerpart... Egy kis szervócső lyukadással fűszerezve :D

Történt, hogy 2 nappal a nyaralás előtt szervőszivattyú sírást kezdtem el hallani. Félreálltam az autóval, motorház felnyit, nézem a szervóolaj szintet... illetve nézném ha lenne mit nézni. Motorral elszaladtam a benzinkútra, mert persze mikor máskor történne velem ez, mint este 10 kor... Vettem 2 liter olajat. Töltöttem bele kb 4 decit, több nem is ment bele. Gyorsan letudtam 100 kilométer tesztutat és megállapítottam hogy szerencsére alaphelyzetben nem enged semmit, viszont minél kisebb sebességnél tekerem a kormányt annál többet. de így is csak 1 decit sikerült elfogyasztanom 100 kilométer alatt ami okozott némi lelki megnyugvást. Mivel a szerelő már nem ért rá foglalkozni vele a nyaralás előtt, ezért így kellett nekivágnom az útnak. Hajnalban feltöltöttem indulás előtt a szintet maxra amit a szállásra érkezésig ellenőrizgettem, de pályázás közben szinte semmit nem fogyott, így utántöltés nélkül leértem a tengerpartig :)
A nyaralás alatt megtettem összesen 2000 kilómétert, ez alatt 1 liter szervóolajat fogyasztott el a kocsi. Nem mondom hogy nem lett volna jobb enélkül a kellemetlenség nélkül eltölteni a nyaralást de szerencsére nem árnyékolta be a hetünket. Hazaérve az első utam a szerelőhöz vezetett ahol meg is oldották a problémámat még aznap.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-05-25

Sok gond nincs az autóval, sok km-t se megy. Egy év alatt 12e, már csak évente cserélünk olajat. Az éves szervíz:

- Olaj (Selénia WRD) + szűrő (MANN)
- A még picit halogatott jobb külső féltengelycsukló (Meyle)
- Jobb hátsó kerékcsapágy (SKF)

A féltengely már korábban is hallatott magáról. Mivel alkalom adtán szeretek lendületesen kanyarodni, kifejezetten zavart hogy néha kopog, nem is mertem kanyarból kigyorsítani. Nem gyilkolásra gondolok, de egy erősebb kanyarban már szólt. A féltengelyeket 110e km-rel ezelőtt cseréltem.

A kerékcsapágy az meglepetés volt, semmi előjele nem volt. A Selénia Rally után még Egerben csavarogtunk pár napot. Hazajöttünk, és másnap hogy üres volt az autó, feltűnt hogy csapágyhang van. Egy hétbe se telt, szép hangos lett. A kiszerelt alkatrészen szinte nem is látszik sérülés, mégis elég tisztességesen zúgott. Cserélve, megoldva. Ez az alkatrész 70e km-t bírt (az is SKF volt).

>> EseménySzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-04-18

Eljött végre az egy hónapja tervezett alkalom, Balatonkerülés az Alfámmal. Keszthely, Veszprém, Siófok. Egész Balatonszentgyörgyig semmi probléma, ott úgy gondolta a javított gyertyám hogy ő is kirándul egyet. :D Keszthelyig sikerült levergődnünk, gyorsan helyben kéne találni valakit. Guglizás... első találat felhív, fél óra múlva érkezik a szerelő egy régi renault-al hogy behúzzon minket a szervízve. Elsőre nem tűntek megnyerő alakoknak, szervíz a város szélén a legeldugottabb helyen, se egy csáp se semmi. Totyog ki a tanuló(?) srác, saccra annyi kiló mint amilyen magas, sonkás szendvicset majszolva. Autó az akna fölé, kinyitja a motorháztetőt rámnéz bambán: "ebben tényleg 8 gyertya van ? " Na mondom oké kész ennyi volt mindjárt felrobbanok az idegtől. Szombaton persze sehol máshol a környéken senki, akit mozgósítani lehetne. Na mondom már mindegy maximum majd veszek másik hengerfejet :D Főnökúr felajánlja, hogy addig visszavisz a városközpontba, még tippeket is ad, hogy mivel üssük el az időt. Ez így is történik, eltelik pár óra, hív emberünk, hogy készen van az autó lehet menni érte. Kiverekszem magam a városból az eldugott helyre, autó már kint a műhely előtt, és magyarázza nekem hogy mekkora szerencsém van, hogy 2 gyertya van hengerenként mert így nem kellett levenni a hengerfejet a műtéthez, kaptam új gyertyát is, természetesen egyet, mert a többinek semmi baja nincs. Kifejti hogy az volt a legnagyobb baj, hogy a múltkori "közbetétezés" a bejáratott szerelőmnél kimerült egy menet újrametszésben és utamra engedtek, de ő most felfúrta (asszem 18-asra) és tényleg megtörtént a közbetétezés kerámia alapú pasztázással stb... :) Na itt kezdtek alábbhagyni az előítéletek a szakival szemben (és támadni az eddigi hellyel szemben ahová visszajártam mint lojális ügyfél) Már csak az ár volt ami miatt gyöngyözött a homlokom ahogy magamban számolgattam: "Vontatás, szombati munka stb...) de amikor a szaki kibökte az összeget repesve adtam át neki a borravalóval hízlalt összeget :D

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-03-16

Elkezdett csattogni a vezérlésmódosítóm is, annak ellenére, hogy Seleniát használtam, betartottam a csereintervallumokat, Lelkiekben már fel is készültem ennek a pici, ellenben drága alkatrésznek a cseréjére. Szerencsére először az olaj és szűrők cseréjére került sor, mondom hátha az új olaj megoldja a problémát. Most máshol csináltattam az olajcserét és más szűrőt javasoltak hozzá (sofima). Amint kicseréltünk mindent láss csodát a módosító megszólalni sem mert , és azóta is tarja (az esetek 98 százalékában) ezt a jó szokását :D

-Selénia Alfa Romeo 20K 10w40
-Olajszűrő (Sofima)
-Légszűrő
-Pollenszűrő

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-03-08

A váltókulisszám megint az előzőhöz hasonló módon széthullott hátramenet kapcsoláskor. A különbség az előzőhöz képest annyi, hogy ezt sikerült neki Nagyatádon megtennie 50 kilométerre otthonról.... Jött a telefonálgatás, telefonos távszerelés, melynek az lett az eredménye, hogy a motortérben turkálva sikerült valahogy elérnem hogy 3. és 4. fokozat lett, így nem kellett kettesben hazaaraszolnom, cserébe elindulásokkor tetemes mennyiségű kuplung használatára kényszerültem. :)
A szerelővel sikerült leegyeztetnem, hogy kerítsen új cuccokat hozzá. Egy hét várakozás után beszerelésre is kerültek, azóta semmi problémám nincs vele :)

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-25

Vettem egy donor autót, így amit tudok átmentek az enyémbe.

-Törött hátsó kilincs cseréje
-Küszöb díszlécek cseréje
-Jobb első ajtó kédergumi csere
-Bal hátsó beltér világítás (Kicsit lógott, törött volt az egyik fül)
-Rendszámtábla világítás jobb oldal (állandóan lógott, megőrjít)
-Csomagtérbe néhány hiányzó patent pótlása

Több nem jut eszembe.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-25

Csak az ablakra volt hajlandó levegőt fújni az autó, így kibontottam a kesztyűtartót, a szervómotorok csatlakozóját megfújkodtam kontakt spray-vel, és láss csodát működik. Remélem így is marad.

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-05-25

Mármár hagyomány hogy a kocsi ami hozzám kerül látogatást tesz a győri Farkas autókozmetikában,a 159 nél sem volt ez másképp.Külső belső tisztítást,polírt kapott.Beigazolódott a gyanúm is hogy dohányzó volt a kocsim,ezérr a fura szag.Reméljük a tisztítás után elkopik.

 
>> Tuning és extraKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2016-05-25

Végre megérkezett minden a kárpitostól. Elég sokat vártam rá, s amíg nem volt komplett, nem tudtam összerakni a kocsit. (Össze tudtam volna, csak akkor megint szedhetem szét)
Ti ülések kerültek be, plusz csináltattam bőr ajtókárpitokat, s a tetőkárpit is át lett húzva feketére. Az összkép tetszik, de még keresek fekete kapaszkodókat, s fekete napellenzőt is.
Belső csinosítás még folytatódik. Ötlet van bőven, de idő sajnos annál kevesebb... :/

 
>> SzervizSzulii // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-01-06

Elértük az első együtt töltött 10ezer kilométert, így hát az ilyenkor szokásos olajcserét is beütemeztük:
Selénia Alfa Romeo 20K 10w40
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő