Blog

Találtam egy potenciális donort. Kár, hogy a tető nem volt sokkal jobb állapotban, mint az enyém és a belseje se fekete volt. Mivel vagy 200 km-re volt, nem volt járóképes és csak a hazahozatal lett volna egy csomó pénz, nem vettem meg.

update később:
már bánom a sok mütyür miatt.

 

2015.09.17-óta a garázsban pihennek a hátsó féktárcsák és a hozzá tartozó betétek.
Ma úgy ébredtem, hogy elérkezett a nagy nap, cserélünk.
Aztán nem lett belőle semmi...
...úgyhogy csak egy tervezett cseréről szól a mai blog.

 

Tavaly pünkösd miatt kimaradt, idén meg már nincs 159-em. Akkor is megyünk :-)
Eredetileg a Giuliettával terveztem, de a jó időre való tekintettel fedetlen fővel kellett menni.
A nap úgy indult, hogy Celldömölk határában igazoltattak a rendőrök. Még szondát is fújattak. Természetesen a forgalmi otthon maradt, ami miatt szóbeli figyelmeztetésben is részesültem. Úgyhogy irány haza a forgalmiért, a rendőrök előtt elhaladva megmutattuk nekik. Mosolyogtak ők is.
Útközben kiderült, hogy a navinak a tápja nem jó, nem tölt. Veszprém körül feladta a harcot, így Velencébe érve a hagyományos kérdezős módszerrel találtuk meg a kempinget. Szerencsére a kérdezett polgárőr pontos infókat tudott adni.
A tali a szokásoknak megfelelően jól sikerült.
Megjelent a LUX640 is, úgyhogy találkoztunk.
Jövőre ugyanitt...

...de ha lesz VTT 4,5 is ősszel, akkor ott.

 

Jól elfelejtettem írni, miután kicseréltem a trafókat. Trafókat... többesszámban.
Volt egy olyan érzésem, hogy ha 1 trafó tönkre megy, akkor azt követi majd egy másik is. 2 trafót vettem így kapásból, hogy legyen egy tarcsi. Na jó, azért kettőt, mert mikor
szétszedtem megnéztem mindet, hogy hátha volt már cserélve közülük néhány és volt... kettőt már valaki cserélt előttem.

Kicseréltem a kettes hengert, aztán még másnap délután meghalt a 4. hengeré is.
Jól ki vannak ezek számolva. Így rögtön lett helye a másik trafónak is.

Na mindegy, jó megérzés volt, most egy teli vizes pezsgős pohár szépen megáll a blokkon, semmi rázkódás, gyönyörű alapjárat.

Viszont, hogy ne unatkozzak beesett a kuplung. Ez 250.000km-nél nem csoda.
Kap egy alsó-felső munkahenger és egy kuplung szerkezet cserét.

Szerintem ez lesz nálam az utolsó szervíze, mert kell egy kombi, nem férünk el.
Miért van az, hogy mire összeáll egy autó, addigra valamiért mindig el kell adni...

A tetőt lefóliáztattam, mert a lakk bemattult rajta, elég jampi lett. Jól áll neki, megy a sötétszürkéhez. A motorház tető is matt volt, viszont az szebb gyári fényen, a fényező gyönyörű munkát végzett. Szép lett.

 

VTT alatt lezuhant a bal-hátsó ajtóban az ablak. Erhard gyorsan küldött egy újat és ma sort kerítettem a cserére. Kb. egy órát vett igénybe a művelet és újra helyén marad az ablak.
Egy cserélhető fejű csavarhúzóval és egy villás kulccsal kicserélhető a szerkezet, így nem igényelt szakembert a beavatkozás.

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-06-05

244000 km-nél megtörtént a vezérlés csere.
Vezérműszíj Dayco
Vezérlés többi része SKF
Vízpumpa gyári
Munkadíj:15000Ft
Alkatrész:50000Ft

 
>> SzervizSzT // Alfa 156 Jts // 2016-06-02

Mivel még nincs rohadás az autón és még a gyári alvázvédelemmel volt ellátva , ezért ezt is még most megcsináltattam , kerékjárati ívekkel együtt ..

 

Zsolti (Halesz) a háttérben :)

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 3.0 V6 24 // 2016-06-05

Olajcsere megvolt, 13,000 km-t ment előző csere óta. Total-t kapott ez is.

Hibalista: központi zár.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-06-04

Van két kavicspötty...szóval menni kell javítani. Hamarosan a lökövel...