Blog
Beszereztem egy KENWOOD DPX-5000BT fejegységet beépítőkerettel a gyári helyére.
Ezzel végre pótolom az autóban az mp3 lejátszást és a bluetooth kihangosítást, amit nagyon hiányoltam eddig.
Beszerelést hétvégén tervezem.



Klíma feltöltés, fele hiányzott.
Körülnéztem a bónusz brigádon és náluk akciósan elvégezve.
Tescoban vettem egy klíma bombát egy ezresért. Job done!
Kis tudásanyag mentés:
Ha inditásnál automatikusan bekapcsol a klíma...
Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:
- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást
Stabi szilent csere nem tartott sokáig ezzel a megoldással :(
Gyári kereszt stabilizátor - Alba autóalkatrész - 37000 Ft
Stabilizátor rúd - 2 x 3000 ft
Szervízdíj: 8000 Ft
Stabilizátor rúd 2x1 óra művelet, mire bepajszeroltam a helyére :)
Az egr tisztítás nem vált be, a mi a rángatást illeti. Ugyanúgy csinálja, csak picit halványabban. Csak kitartott gáznál csinálja, és 1500-as fordulat körül. Ilyenkor turbó nyomás "sincsen" a műszer szerint. Ha ott tartom a gázon a lábam, rángat kb 5-6-ot, aztán turbónyomás megjön a helyére, rángatás meg nincs... A lötyi aműgy rosszat biztos nem tett, mert sokkal "finomabb" hangja van.

Mostanában ritkán használom hosszútávokra az autót. Legutóbb pénteken volt egy utam Budapestre, onnan Budaörs, majd Pilisvörösvár felé, Csobánka, M3 és haza. Odafelé nyugis 140-150 közti tempón gurulunk, zenét hallgattam, kellemes volt autózni az öreg géppel.
Hazafelé kicsit későn indultam, elbeszélgettem az időt (amit nem bánok, mert jó beszélgetés volt), belefutottam a péntek délután 5 körül kialakuló őrületbe. Ilyenkor az autópálya is olyan, hogy ha szabad a pálya, gyorsan taposni kell, vagy beállni a 110-120-ra amivel a többség gurulgat.
Én a taposást választottam, ahol felszabadult a belsősáv, ott hasítottunk. Olyan nyomatékkal indul meg, hogy egyébként is külön élmény vele így haladni. És ilyenkor ahogy szokott, összeáll pár hasonló tempójú autó, így én is egy 3-mas csoportban "vonatoztam". Észrevétlenül húztuk egymást egyre nagyobb tempókba. Párszor megnéztük hogy 5-ösben is leforogja a 4500-at. Nagyon szép hangja volt a motornak, egyáltalán nem zajongott, nem erőlködött, csak száguldott.
És ma ért a meglepetés. Gondoltam megtankolom, mert bár nem jelez a sárga, de nem hiszek neki, ilyen tolós üzemben 800km-nél inkább már tankolok. Nyugodtan hihettem volna neki. 6.8l-t fogyasztott. Ilyet 5 éve csinált utoljára kb, amikor még fiatal volt és üde. És nem volt chiptuningja.
És most megint visszajöttek az alacsony fogyasztások, csak közben még jobban is megy. Egész hihetetlen. Sokszor az az érzésem, hogy ez az autó képtelen megöregedni és elhasználódni, inkább érik az idővel és egyre jobb lesz.
Megint elszállt az alsó turbócső, cserélni kellett.
188.164 km
Újabb egy hónap telt el,műszakilag teljesen rendben az autó.Én nagyon szeretem,ő pedig megbizható működéssel hálálja meg ezt.Valahogy nem tudom megszokni a látványát.Már úgy értem,ha leparkolok a teremgarázsban vagy bárhol az utcán,biztos,hogy még pàrszor visszafordulok,hogy gyönyörködjek benne.
Még május elején kapott egy B oszloptol B oszlopig tartó ablakfóliát.Skyfol fóliát rakattam fel,a kivitelező pedig a Bestfólia Kft. volt.Az előző autómon is ők csinálták a fóliázást,meglehetősen jó munkát végeztek.Sajnos a vezető és utasoldali ablakra a jogszabályok szerint nem lehet sötétített fóliát felrakatni.Így még vadabbul néz ki a vas,ill. elég hasznos extra a hő és belátásvédelem szempontjából.Költsege: 22.000 Ft.
Készülvén a 159 VTT-re,gondoltam kicsit alaposabban lepucolom a kocsit.Igyekszem kivül-belül rendben tartani,de szerettem volna egy kis védelmet adni a fényezésnek.Vásároltam egy doboz Autoglym Super Resin Polish-t.Ez egy vaxos polirozószer,ami egy lépésben végzi el a két folyamatot,elvileg a fényezés csiszolása nélkül.Anélkül hogy reklámozni akarnám,el kell ismernem,tényleg sokat dobott az autóm megjelenésén.A fényezés még szép állaporban van,de a kezés után szemmel látszodott a különbség.Szebben csillog a kasztni és a leírás szerint kap egy plussz védőréteget is a kocsi.Tènyleg ajánlom mindenkinek,aki kicsit gondol a prevencióra is.Én 4000 Ft-ert vettem egy autós áruházban,kb 4-5 használatra elegendő mennyiség van a kissebb kiszerelésben.
Ezután következett életem első Alfás talàlkozoja,a 159 VTT.Hatalmas élmény!Nagyon jó fej mindenki a csapatbol.Vègre nem csak a fórumon olvastam a fiúk hozzaászólásait,hanem személyesen is talalkozhattam velük.Es nem utolsó sorban,ennyi 159-es egy rakáson...Nagyon ott volt!Ha tehetem,jövőre is megyek.
Sajnos történt egy kevésbé örömteli esemény is.A VTT màsnápján egy lejtös lámpás kereszteződésnél a zöld jelzésre várva az előttem álló Opel Agilás úr elfelejtette hogy a fékpedált nyomva kell tartani végig,hogy ne guruljon vissza.Hát lelépett róla...3x is,harmadikra szűk 1 méterről nekem koccant.Mire rádudàltam màr késő volt.A minimálisnàl is minimálisabb nyoma maradt az ütközésnek.Egy kivülálló észre sem veszi,de akkor is...Eszembe jutottak rögtön Valerossi cartárs szavai,akivel még előtte nap beszéltem az Alfás találkozon.Ugyan a 159-esét már eladta,de mint mondta,minden egyes autót ért sérülèsen besírt.Hát én is nagyon mérges lettem.Mindenesetre mostmár nem csak a Suzuki Wagon R+-okat,hanem az Opel Agila-kat is messzire elkerülöm ( tudom,nem ezen autók a veszélyesek,hanem a sofőrjeik.)Elnézést,akinek nem inge,ne vegye magára.
Hár nagyjaból ennyi.Most következík egy olaszországi nyarálàs,kvázi tartós teszt.
"202.000KM"
Gyertya csere
- Bosch WR5DP