Blog

>> SzervizExbléx GT // Alfa 166 2.4 jtd 10v 150 le // 2016-06-07

Par napja figyelmes lettem enyhe nyoszorgesre,gondoltam a hosszbordasszij lesz az.. csere erett.. jolnezett ki dayco tipusu volt. Jott egy kis ido valzozas az az huvosebb csondbe lett.. aztan jott ismet a meleg hat nagyon rakezdett igy mondom szerelo,de varni kell par napot ranezett ugyan is nem csak vonyitott hanem morgott is na mondom itt valami feszito vagy vezeto gorgo lesz vagy a fotengelyekszijtarcsa.. mondja szombaton vigyem aztan megtudjuk.
Pentek este hazafele toltes lampa felgyulladt na mondom ennek annyi.. egyenletes tempoban egyenesen megyk kis gaz elvetel elotte zene kikapcs minnel tobb aram maradjon az aksiba. Ahogy lassul hallom a szij is jelzi h itt van halk koppanassal es csond.. le esett.
Haza hozott gond nelkul bar szervonelkul kicsit nehez volt,de a regi szep mult jutott eszembe mikor nem volt szervo az offos automba.
Elviszem a szerelohoz megnezi hat megtalalta a generator szabadonfutojat kiszakadva a helyerol,szij leesve kisse megegve a szele. Generator haza elrepedve tobb helyen szabadonfuto elhajolva ami megmaradt rajta szvl igen nagy erok hatottak ra..
Generator kicserelve es egy uj gates szij forgatja a rendszert halkan csondben.
Pluszban meg az ablaktorlom is meglett csinalva ugyanis nem ment le a helyere es idegesito volt meg csunya!!
Most teszi a dolgat es szepen leul a helyere keszenleti allasban meg fenn marad ahogy kell.

 
>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-06-07

További kutatások hatására, leszedtem a MAP szenzort, megtisztítottam, amennyire tudtam, mert iszonyat retkes volt, és még utána is az. Visszatettem, próbakör, eredmény: ugyanaz, talán jobban reagál a gázra, de kitartott alacsony fordulaton rángat, turbónyomás leesik 0-ra.
Kutatásaim utolsó mozzanata: Lehúztam a MAF szenzor csatiját, láss csodát, TÖKÉLETES menet teljesítmény, van turbónyomás és nem rángat!
Tehát a hiba oka még mindig nincs meg, a megoldás hamarosan! (először tisztás, hátha segít), update: nem segített...
Az egyik társunk (Shadin159) felajánlotta, hogy neki van egy, kipróbáljuk azzal.
Ha nem jó így sem, akkor megyek vissza az EGR vonalra, mert annak a tengelye visszaemlékezéseim alapján kicsit szorult...

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2016-06-07

Megvan ki szopkodta le az aksit...a riasztót kilőttem pár napra és tádááááá, semmi gond vele. Nincs merülés. Hamarosan megtörténik a méregetés. :D Jó móka lesz.

>> Tuning és extraInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-06-07

Beszereztem egy KENWOOD DPX-5000BT fejegységet beépítőkerettel a gyári helyére.
Ezzel végre pótolom az autóban az mp3 lejátszást és a bluetooth kihangosítást, amit nagyon hiányoltam eddig.
Beszerelést hétvégén tervezem.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-06-07

Klíma feltöltés, fele hiányzott.
Körülnéztem a bónusz brigádon és náluk akciósan elvégezve.

Tescoban vettem egy klíma bombát egy ezresért. Job done!

Kis tudásanyag mentés:
Ha inditásnál automatikusan bekapcsol a klíma...


Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

>> Szerviztofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2016-06-06

240000 km

 
>> Szerviztofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2016-06-01

Stabi szilent csere nem tartott sokáig ezzel a megoldással :(

Gyári kereszt stabilizátor - Alba autóalkatrész - 37000 Ft
Stabilizátor rúd - 2 x 3000 ft

Szervízdíj: 8000 Ft

Stabilizátor rúd 2x1 óra művelet, mire bepajszeroltam a helyére :)

 
>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-06-06

Az egr tisztítás nem vált be, a mi a rángatást illeti. Ugyanúgy csinálja, csak picit halványabban. Csak kitartott gáznál csinálja, és 1500-as fordulat körül. Ilyenkor turbó nyomás "sincsen" a műszer szerint. Ha ott tartom a gázon a lábam, rángat kb 5-6-ot, aztán turbónyomás megjön a helyére, rángatás meg nincs... A lötyi aműgy rosszat biztos nem tett, mert sokkal "finomabb" hangja van.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-06-06

Mostanában ritkán használom hosszútávokra az autót. Legutóbb pénteken volt egy utam Budapestre, onnan Budaörs, majd Pilisvörösvár felé, Csobánka, M3 és haza. Odafelé nyugis 140-150 közti tempón gurulunk, zenét hallgattam, kellemes volt autózni az öreg géppel.
Hazafelé kicsit későn indultam, elbeszélgettem az időt (amit nem bánok, mert jó beszélgetés volt), belefutottam a péntek délután 5 körül kialakuló őrületbe. Ilyenkor az autópálya is olyan, hogy ha szabad a pálya, gyorsan taposni kell, vagy beállni a 110-120-ra amivel a többség gurulgat.
Én a taposást választottam, ahol felszabadult a belsősáv, ott hasítottunk. Olyan nyomatékkal indul meg, hogy egyébként is külön élmény vele így haladni. És ilyenkor ahogy szokott, összeáll pár hasonló tempójú autó, így én is egy 3-mas csoportban "vonatoztam". Észrevétlenül húztuk egymást egyre nagyobb tempókba. Párszor megnéztük hogy 5-ösben is leforogja a 4500-at. Nagyon szép hangja volt a motornak, egyáltalán nem zajongott, nem erőlködött, csak száguldott.

És ma ért a meglepetés. Gondoltam megtankolom, mert bár nem jelez a sárga, de nem hiszek neki, ilyen tolós üzemben 800km-nél inkább már tankolok. Nyugodtan hihettem volna neki. 6.8l-t fogyasztott. Ilyet 5 éve csinált utoljára kb, amikor még fiatal volt és üde. És nem volt chiptuningja.

És most megint visszajöttek az alacsony fogyasztások, csak közben még jobban is megy. Egész hihetetlen. Sokszor az az érzésem, hogy ez az autó képtelen megöregedni és elhasználódni, inkább érik az idővel és egyre jobb lesz.

>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2016-06-06

Megint elszállt az alsó turbócső, cserélni kellett.
188.164 km