Blog

Ma hoztam el az Alfát az ötödik szervízéről, alap indok az olaj+szűrő csere volt, de a korábbi szelepszárszimering csere nem oldotta meg az olajfogyasztást, ezért dugattyúgyűrű cserével egybekötve lett végre hajta a kötelező szervíz. Valamint az első felső lengőkarok kopogtak, így azok is ki lettek cserélve.
A dugattyúk egy kis módosításon is átestek, még pedig kis olaj elvezető furatok formájában, remélhetőleg az új gyűrűk és az átalakítás mostmár megszünteti vagy legalább minimalizálja az olajfogyasztást :).

Gyűrűgarnitúra(gyári Alfa): 75240 Ft
Hengerfejtömítés: 18850 Ft
Tömítőpaszta: 4570 Ft
Lengőkar 2db: 45056 Ft
Selenia 6l: 18030 Ft
Olajszűrő: 1450 Ft
Levegőszűrő: 2840 Ft
Pollenszűrő: 3536 Ft
Klímatisztító: 3260 Ft

Az első stab. rudak még mindig kopognak, egyszer biztos sor kerül ezekre is :).

>> Tuning és extraTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2016-06-17

Sajnos azon kevés MiTók közé tartozik az enyém, aminek nincs gyári Blue&Me kihangosítója, meg a telefont sem lehet csak úgy rádugni a cuccra, hogy meghajtsa. Ezért többek tanácsára felkerestem a Loudlink nevű rendszer kitalálóját, Arnót, hogy oldjuk meg valahogy a dolgot.

A hifi kiszedésével mondjuk szegény Arno megküzdött, mert picit be volt gyógyulva, de ezt leszámítva egy óra alatt megvolt az egész manőver. A hifi seggébe bele kell dugni a kábelt, azt hátul elvezettük, egy pici, fúrt lyukon keresztül bement a kesztyűtartóba, és boldogság vala :) A hifi azt gondolja, hogy cd-váltóval van dolga. Kis hülye :D

Bluetooth-on keresztül a telefon is hozzácsatlakoztatható, a multikormányról minden vezérelhető, és a telefon kihangosítását is megoldja, a minsőége pedig sokkal jobb, mint a gyárié, mivel a mikrofon nem annyira érzékeny a zajokra, és még az érzékenysége is változtatható. Az ehhez szükséges mikrofont a belső tükör mellé tette fel Arno kis szolidan, a kábel meg a tetőpanelben és az A oszlop takarójában kapott helyet. Kb. észrevehetetlen, szolid megoldás.

Bár USB-portról csak tölteni tudja a telefont, nekem ez már csak azért sem baj, mert, ha a rendszer UBS-ről és Bluetooth-ról is kommunikál, akkor tapasztalataim szerint sokszor összeveszik egymással a két port és lfsz nem történik. Úgyhogy ez így frankó, ahogy van.

Van hozzá microSD foglalat is, de érzésem szerint nem fogom kihasználni, mert hát ott a telefon :) De a lehetőség adott.

Ár-érték arányban egy zseni kis megoldás ez a Loudlink, és tök jó, hogy itthon valaki ezt kitalálta és Alfákra optimalizálta.

 
>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-06-17

Végre kifehéredtek az oldalindexek

 

Klíma feltöltés és fertőtlenítés by Élő Lajos Győr

 

Szükségem volt kuplung munkahenger tartó konzolra és üzemanyagtank tartókra. Csöri mester beszerezte és beszerelte.

 
>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-06-17

A hűtőrács krómozott elemeit feketére fújattam - fotók hamarosan.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Megkapta a GT is a megérdemelt új szőnyeggarnitúrát.
Piros szegény, piros hímzett Alfa Romeo logoval.

Barátnőmtől kaptam szülinapomra.

Gyerekek....
Terpni lemez hatású "szőnyeggel" vettem meg a kocsit......... (Erre most hagyok időt)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mielött az enyém lett elhatároztam, hogyha birtokolni fogom ,az lesz az első ,hogy kirepítem az autóból. Így is lett!

Ezért a bordó bőrért egyébként odáig, meg vissza vagyok.

 
>> AutóápolástheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Mikor megvettem az autót feltünt,hogy a felülete olyan,mint a csiszoló papirnak.
Fényezőé volt az autó, ráködölődött a lakk.

Első körben levettem az előző tulaj matricáit (nem tetszettek)

Elővettem a polírgépem, az összes polírcuccom, és kezdetét vette a renoválás.

6óra kőkemény munka után az autóra nem lehet ráismerni!

Segítségemre az AUTOGLYM termékek voltak, 3lépcsőben políroztam fel.
Az ablakokról a lakk le lett sikáválva (Köszi Flagzon) ,és arra is kentünk Autoglym Glass Polish-t.

-Autoglym Paint Pro Stage 1
-Autoglym Paint Pro Stage 2
-Autoglym SRP (Super Resin Polish)
-Autoglym Glass Polish

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Csúnya, ütött-kopott volt a váltógombom.
Nem is bírtam sokat nézegetni, kivettem, fémig csiszoltam, lefújtam pirosra.
Megszáradt, lecsiszoltam, majd szálirányosan csiszoltam le, és mattlakkoztam.
Szerintem patent lett, tiszta Honda Type-R :D

update: Később át lett bőrözve, gyönyörű!

Folyadékszivárgást észleltem a garázs padlóján, ezért ma felkerestem Csörit a probléma feltárása érdekében. Kiderült, hogy az olaj-nívópálcánál található tömítés adta meg magát és emiatt szivárog az olaj a motorból. Az autó Várpalotán maradt, remélhetőleg jövő hét szerdán visszakapom a vasat.