Blog
Az időszakos szerviz miatt egy nappal korábban megérkeztünk a negyedik alkalommal tartandó VVT-re. Csend, nyugalom és békesség; egyelőre :)





Ma Csörinél jártunk egy időszakos szerviz céljából.
Cserélve lettek:
- motorolaj (Selenia WR Pure Energy 5W30)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- gázolajszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela)
- EGR hűtő fedél (gyári)
Kiderült, hogy az EGR hűtő fedél már volt cserélve és makulátlan állapotban van, de sebaj így biztosan jó ideig nem lesz rá gondom.
KM-óra állása: 134 282





Végre sikerült időt szakítanom egy teljes polírra így Alfika végre csillog-villog :) Nagyon szép munkát végzett a polírozó így a végeredmény is jobb lett mint vártam! Sikerült eltűntetni az apróbb hibákat is amiket az előző tulaj okozott :) A képek nem adják vissza teljesen de élőben nagyon szép lett!




Végre hosszadalmas idő után sikerült felraknom a felniket, amiket egy cartárstól sikerült megvennem! Ezúton is köszönöm neki! :) Ha már lent voltak a kerekek, lefestettem pirosra a féknyergeket, h jobban nézzen ki. Szerintem elég jó lett, nekem tetszik :)


Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.
Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.
A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.
Öntöttvas leömlő csere. Rémálom megint. 2 nap után majdnem teljes győzelem.
Most már nem a repedésen ereszt hanem a tömítésnél.
1000x Köszönet Bélának a kitartó munkáért.
Lehet gyűjteni kataílizátorra.

Haverok, buli tengerpart... Egy kis szervócső lyukadással fűszerezve :D
Történt, hogy 2 nappal a nyaralás előtt szervőszivattyú sírást kezdtem el hallani. Félreálltam az autóval, motorház felnyit, nézem a szervóolaj szintet... illetve nézném ha lenne mit nézni. Motorral elszaladtam a benzinkútra, mert persze mikor máskor történne velem ez, mint este 10 kor... Vettem 2 liter olajat. Töltöttem bele kb 4 decit, több nem is ment bele. Gyorsan letudtam 100 kilométer tesztutat és megállapítottam hogy szerencsére alaphelyzetben nem enged semmit, viszont minél kisebb sebességnél tekerem a kormányt annál többet. de így is csak 1 decit sikerült elfogyasztanom 100 kilométer alatt ami okozott némi lelki megnyugvást. Mivel a szerelő már nem ért rá foglalkozni vele a nyaralás előtt, ezért így kellett nekivágnom az útnak. Hajnalban feltöltöttem indulás előtt a szintet maxra amit a szállásra érkezésig ellenőrizgettem, de pályázás közben szinte semmit nem fogyott, így utántöltés nélkül leértem a tengerpartig :)
A nyaralás alatt megtettem összesen 2000 kilómétert, ez alatt 1 liter szervóolajat fogyasztott el a kocsi. Nem mondom hogy nem lett volna jobb enélkül a kellemetlenség nélkül eltölteni a nyaralást de szerencsére nem árnyékolta be a hetünket. Hazaérve az első utam a szerelőhöz vezetett ahol meg is oldották a problémámat még aznap.
Sok gond nincs az autóval, sok km-t se megy. Egy év alatt 12e, már csak évente cserélünk olajat. Az éves szervíz:
- Olaj (Selénia WRD) + szűrő (MANN)
- A még picit halogatott jobb külső féltengelycsukló (Meyle)
- Jobb hátsó kerékcsapágy (SKF)
A féltengely már korábban is hallatott magáról. Mivel alkalom adtán szeretek lendületesen kanyarodni, kifejezetten zavart hogy néha kopog, nem is mertem kanyarból kigyorsítani. Nem gyilkolásra gondolok, de egy erősebb kanyarban már szólt. A féltengelyeket 110e km-rel ezelőtt cseréltem.
A kerékcsapágy az meglepetés volt, semmi előjele nem volt. A Selénia Rally után még Egerben csavarogtunk pár napot. Hazajöttünk, és másnap hogy üres volt az autó, feltűnt hogy csapágyhang van. Egy hétbe se telt, szép hangos lett. A kiszerelt alkatrészen szinte nem is látszik sérülés, mégis elég tisztességesen zúgott. Cserélve, megoldva. Ez az alkatrész 70e km-t bírt (az is SKF volt).
Eljött végre az egy hónapja tervezett alkalom, Balatonkerülés az Alfámmal. Keszthely, Veszprém, Siófok. Egész Balatonszentgyörgyig semmi probléma, ott úgy gondolta a javított gyertyám hogy ő is kirándul egyet. :D Keszthelyig sikerült levergődnünk, gyorsan helyben kéne találni valakit. Guglizás... első találat felhív, fél óra múlva érkezik a szerelő egy régi renault-al hogy behúzzon minket a szervízve. Elsőre nem tűntek megnyerő alakoknak, szervíz a város szélén a legeldugottabb helyen, se egy csáp se semmi. Totyog ki a tanuló(?) srác, saccra annyi kiló mint amilyen magas, sonkás szendvicset majszolva. Autó az akna fölé, kinyitja a motorháztetőt rámnéz bambán: "ebben tényleg 8 gyertya van ? " Na mondom oké kész ennyi volt mindjárt felrobbanok az idegtől. Szombaton persze sehol máshol a környéken senki, akit mozgósítani lehetne. Na mondom már mindegy maximum majd veszek másik hengerfejet :D Főnökúr felajánlja, hogy addig visszavisz a városközpontba, még tippeket is ad, hogy mivel üssük el az időt. Ez így is történik, eltelik pár óra, hív emberünk, hogy készen van az autó lehet menni érte. Kiverekszem magam a városból az eldugott helyre, autó már kint a műhely előtt, és magyarázza nekem hogy mekkora szerencsém van, hogy 2 gyertya van hengerenként mert így nem kellett levenni a hengerfejet a műtéthez, kaptam új gyertyát is, természetesen egyet, mert a többinek semmi baja nincs. Kifejti hogy az volt a legnagyobb baj, hogy a múltkori "közbetétezés" a bejáratott szerelőmnél kimerült egy menet újrametszésben és utamra engedtek, de ő most felfúrta (asszem 18-asra) és tényleg megtörtént a közbetétezés kerámia alapú pasztázással stb... :) Na itt kezdtek alábbhagyni az előítéletek a szakival szemben (és támadni az eddigi hellyel szemben ahová visszajártam mint lojális ügyfél) Már csak az ár volt ami miatt gyöngyözött a homlokom ahogy magamban számolgattam: "Vontatás, szombati munka stb...) de amikor a szaki kibökte az összeget repesve adtam át neki a borravalóval hízlalt összeget :D