Blog
Rövid keresgélés után megtaláltam az igazit! Olyan, amilyet szerettem volna. 4 ajtós, benzines, legalább 2000-es és sötét színű.
A 3.2-es megszelídítéséhez sajnos már öregnek érzem magam :( 20 éve nagyon jól jött volna :D Így 2.2-eseket néztem.
Itthon a választék 1 darabból állt. Külföldön pedig káosz a kínálatban, az árban és főleg a tulajdonosokban. Legtöbbjétől kávéfőzőt sem vennék :/ Értem ezalatt a "fejlett" nyugateurópát. Az olaszoknál találtam szépeket, de ott drága, amelyik jó állapotú, átlagnál kevesebbet futott. Legalábbis az én pénztárcámnak.
Szerencsére az itthon talált alapjaiban teljesen jónak tűnik. Alapjaiban. Nem volt nagy törés, motor, hajtás, futómű rendben, ez a lényeg;
Egyébként meg, nem kapta meg a szeretetet, tiszteletet. Olyan helyeken vannak sérülések, amiket kitalálni nem lehet, hogyan csinálták. pl lámpa kapcsoló konzolba lyukat törtek. Csomagtartóban 5cm víz állt, minden kárpit csurom víz alul-felül-oldalt, de nem beázott, hanem valószínű nyitott csomagtartóval mosták a kocsit. A lókupec sem volt jobb, a maga 165 centijével. A törzskönyvet elhagyta, csak 1 hónappal később tudtam saját nevemre íratni; aksit kicserélte, az csak 1 hétig bírta, még a rögzítőcsavart sem tette vissza; mikor elhoztam, akkor bezzeg nem mosta le (talán jobb is, így nem okozott több kárt :D)
Gyöngyöt szórtak a disznók elé.
Ideje volt, hogy szerető, jó gazdához kerüljön :)
1-2 képet feltöltök, jó lesz majd az "ilyen volt - ilyen lett" albumba :D



Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.
Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.
Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15
A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.
A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.
Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.
Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.





Mivel majd a komplett eleje ki lett cserélve a kisautónak, elvittem beállíttatni. Tatabányán a Hyundai Királyban történt, háromra volt időpontom, jó 10 perccel hamarabb érkeztem, de alig öt perc várakozás után egy fiatalember neki is látott, hamar végzett is, közben kicsit érdeklődött az Alfázásról, és megegyeztünk, hogy rajzolni azt igencsak tudnak az olaszok :)
Még 2014-ben vettem Alfa City-n Alfa Amore-s rendszámtábla keretet mindkét alfára. Persze csak hátra, mert elöl nincs keret.
Sajnos eddig bírták: egy hét eltéréssel, mindkettőnek eltört a rövidebbik széle.
Elővettem hát a régi rendszámtábla kereteket, ezek puhább műanyagból vannak, nem olyan merevek, mint az amore-s, de ezeken meg ott virított a kereskedések reklámja, ahonnan a kocsikat vettük. Na ne!
Volt viszont otthon karbonfólia :)
Amíg én a keretek alsó részét cseréltem a kocsikon, addig feleségem bent szépen körbekarbonozta a tartók keret-részeit.
Dögösek lettek.



Már 2015 november vége óta elkezdett nyöszörögni a bal eleje a kocsinak. A hang ismerős volt, tudtam, hogy lengőkar, de nem tudtam alsó, vagy felső. A jobb oldal már alul felül cserélve volt, most jött el az ideje a bal oldalnak.
A csere április 15-re volt bejegyezve, de csúszást volt, így szombat délelőtt került sor a műveletre.
Rutinosan, kb. 30 perc alatt ki is cseréltük, szerencsénk volt, mert minden könnyen engedett.
Fotók csatolva.






A szép újonnan fényezett felnikre felkerültek a nyári gumik, majd az egész a kocsi alá.
Most azonban, mivel a fényezéshez a szelepek is lekerültek, fém szelepeket rakattam fel, mert a tökély a részletekben rejlik :)
Mikor sor került az Arkangyal matricázására, már sokan a nyári felniken gurultak, én viszont tudatosan még télin. Cserére várt ugyanis a bal első alsó lengőkar, amire április 15-re voltam előjegyezve a szerelő barátomnál. A gömbfej ugyan még nem lógott, de már ősz óta nyekergett, ezért két hetente fecskendővel spéci zsírzást kapott, így lehetett húzni a dolgot. Igazából csak a porvédő volt kicsit kirepedve, de ugye ez éppen elég, de persze kapkodni sem kell.
Ettől függetlenül erre a futóműre már nem akartam rátenni a 19"-os kerekeket, mert ugye az ördög nem alszik.
Szóval, ha már felkerültek a matt fekete matricák, a 19"-os felnijem pedig nem makulátlanok (kép 1-2), úgy döntöttem lefényeztetem őket.
Eddig ezüstös/nikkeles színük volt, de most a gyári TI antracit színét szerettem volna. De mi a színkód?
Hiába nyomoztam a fórumon, bújtam a netet, nem tudja senki. Végül egy német fórumon bukkantam rá egy fényező bejegyzésére, aki megadta a MiTO QV ötpatkós antracit felnjének (kép 3) a színkódját, ami szerinte ugyanaz, mint a 159 TI felni színe.
A kód: VV658B Titanio-metallic
Március 26-án le is adtam a felniket a fényezőnél, aki mellesleg a szerelő barátom szervízének az egyik hátsó helyiségében dolgozik, és januárban lefestette a segédvázkeretem is a váltócserekor - szóval minden egy helyen :)
Másnap küldte is Messenger-en a fotót a színkártyáról, megvolt tehát a szín is. (kép 4)
Karesz, a fényező aprólékos munkával, lecsiszolta a régi fényezést. Legnagyobb gondot a küllők tövére fordított, mondván a legtöbben ezt rontják el, itt kezd el felválni a fényezés, mert nincs jól kicsiszolva. (kép 5-8)
Ezután alapozás (kép 9-10), majd a szín és a lakk. Na ez utóbbi nagy fejtörést okozott: matt, fényes, vagy selyemfényű? Akárkit kérdeztem, mindenki más véleményen volt.
Végül a selyemfényű mellett döntöttem, és nem bántam meg. Szerintem jó lett az összkép is. (kép 11-12)
Végül lengőkar csere április 16-án délelőttre csúszott, de a felnik már 3 nappal korábban, kikeményedett lakkal a gumisnál vártak felgumizva, hogy április 17-én felkerüljenek az Arkangyalra.












Gondoltam egyet és rászántam magam, hogy kicsit egyedibbé tegyem szívem csücskét. Nem akartam viszont túlzásba sem esni! Mégis csak egy Alfa Romeo-ról van szó, nem egy VW-ról.
Szóval felvettem a kapcsolatot GT-vel, hiszen ő már tapasztalt róka ezen a téren.
Meg is tervezett nekem egy szolíd, egyedi dizájnt. Elsőre pirosban, hiszen eddig a "Curoe Sportivo" és az index alatti Bisconti kígyók matricái pirosak voltak. (kép 1)
Pirosban viszont ekkora felület pont az ellenkező hatást váltotta volna ki, a kocsimból paprikajancsit csináltam volna.
Jött pár nap ötletelés és álmatlan éjszaka, majd megszületett a döntés: fekete lesz a matrica, matt fekete. A jó összkép érdekében pedig lecserélem a jelenlegi piros matricákat feketére.
Újabb terv készült.
GT jelezte, hogy a matrica készítő gép nem tud egy darabban ilyen hosszú csíkot gyártani, ezért lemértem neki az egyes elemeket/szakaszokat: géptető, utastár tető, csomagtér ajtó tetőből felnyíló része. Ehhez persze be kellett lőnöm az egyenest is, ahol majd a matrica külső széle fut. Arra is figyelni kellett, mekkora lehet a kocsi tetejére kerülő alfa logo, hogy az elférjen az utastér széléig rendelkezésre álló helyen.
Készítettem is GT-nek számos fotót (kép 2-5), úgy, hogy látszódjon rajta a mérőszalag is, legyen minél több infója, hiszen látatlanban kell legyártania a matricát tőlem 165 km-re, az esetleges hiba pedig csak majd nála az udvaron a felrakáskor derül ki.
Az elküldött infók alapján el is készültek a matricák. (kép 6)
Tekintve, hogy március 21-22-re a cég menedzsmentje egy kétnapos vezetőségi workshop-ot talált ki, helyszínéül pedig Nagybörzsönyt választotta, gondoltam épp itt a kiváló alkalom, hiszen csak 55 km-re van Balassagyarmattól. Meg is beszéltem GT-vel.
Márc. 22-én késő délután vége is lett az agyzsibbasztásnak, így már este 7-kor GT udvarán álltam. Sajnos akkor este nagyon hideg lett, csupán 2-3 fok volt, ami nagyon nem kedvezett a matricázásnak. Személy szerint majdnem szétfagytam, a matricát pedig nem győztük hajszárítóval melegíteni, mert a hidegben megdermedt. Ráadásul, hogy szépen lehessen a helyére illeszteni, vizesen kellett feltegyük. Egy helyen sikerült is beleszakítani, de akkor alig látszott. Most, hogy zsugorodott látszik, éppen ezért GT küldött postán utólag újabb darabot, hogy ha majd szép napos, meleg idő lesz, ki tudjam cserélni. Ezt meg is teszem még Alfa City előtt.
Sajnos a matrica felhelyezés közben készült fotóim valahogy törlődtek a telefonomról, gy csak a végeredményről vannak fotóim, amiket már itthon készítettem. (kép 6-)
Minden esetre akkor este 11 után lettünk készen, hajnali kettőre értem haza.
De megérte!!!
Ezúton is köszönet GT-nek, nemcsak a matricák tervezéséért és elkészítéséért, hanem azért is mert késő este/éjjel kitartóan matricázott nekem és fagyoskodott velem.











Amióta megvettem az autót búgott bal oldalon elöl valami kanyarban.
Most kicseréltem a kerékcsapágyat, remélem jó lesz :)
A tengelycsonk anyát iszonyú nehéz volt lelazítani, elvágtunk egy csillag kulcsot + 1m cső és fater 100+ kilója az indította meg.
A kerékagy jól be volt gyógyulva a csonk állványba úgy kellet kivésni amit utána reszelővel és csiszolópapírral javítottam.
