Blog

>> Eseménykenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-05-16

A mai nappal Alfa tulaj lettem :)
A Fiat Grande Punto, és az Aprilia RSV Mille mellé, ma beállt a 3. olasz jármű a garázsba.
Az Alfa SW-je mindig egy álom volt számomra, és most végre megtehettem, hogy merő önzésből vegyek egyet.
Egy németországból behozott darabról van szó.
A járműn erőssen látszik a kor. A kasztni tele van apró sérülésekkel, a belsejébe gányolásos megoldások tömege.
Viszont az alváz hibátlan-értsd rozsdamentes, ami szinte csoda a kinti gépek között-, a futómű, és a váltó szintén példásan viselkedik, és a motor is úgy tűnik rendben van.
Persze költeni kell majd rá szépe - írom a listát, figyelem a fórumokat, lesem a tapasztalatokat-, de először a bürokrácia által felállított költségoszlopokat kell ledöntenem.
Szóval, elsőre ennyi.
Most egyenlőre örömbódottá :)

 

Elgurultunk Győrbe és Rieglerék elvégezték az előírtakat.
Cserélve lettek:
- légszűrő (rendesen el van dugva),
- pollenszűrő,
- olajleeresztő tömítés,
- olajszűrő,
- motorolaj (ismét Selenia WR PE).

Kapott még egy új antennát is, mert a régi végét elfogyasztotta a szomszéd macskája. Biztos, ami biztos elraktam, ha újra kint kell aludnia, akkor visszateszem.

Az olaj 45%-on volt, még kb 15 ezret mehetett volna a jelzésig. 17500 volt benne, így valahol 30-35e körülire jönne ki a ciklus.
Hibaüzenet nem volt.

Végösszeg: 81.651 Ft

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2016-05-16

Cserére került a map szenzor mert nem tudott elég sokáig elszámolni.A számolni valót köszi Manky, köszi a támogatást Liquid.Az LMM meg kiabál hogy sok a levegő,sok a levegő,de mivel nem elég hangosan kiabálja és nem hallom így marad :)
Az autó védelme is biztosítva...

 
>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-16

Féktácsa: Textar 18.000 Ft
Betét: Zimmermann 12.000 Ft

Km állás: 149.500 km

Nem volt végszükség a cseréje még,de mivel már nagyon idegesített a néha-néha fellépő csikorgás ki lett cserélve.

Ami kell: menetszár+fémlap+2anyacsavar=munkahenger visszanyomó szerkezet, torx készlet, 13-as kulcs, szabadidő, fogók(leginkább a munkahenger visszanyomásához)

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-16

Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)

Kilométeróra állása: 149.500

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-16

Nagy divat lett mostanában az emblémák cseréje, főként fekete-fehérre. A legtöbb helyen a színes régi és az új design-t láttam, valamint a fekete-fehér régit. Viszont Giottinál találtam fekete-fehéret az új design-ból is. 3000 plusz postaköltségért kaptam meg a két emblémát.
A cseréhez itteni blogokon nézelődtem, de a legtöbb helyen teljesen szétszerelték a hátsó csomagtartó nyitót valamint az első pajzs tetejét a művelethez. Ennél én egy egyszerűbb módszert akartam. A 159 fórumban megkérdezve kiderült, hogy létezik is ilyen módszer habár kicsivel barbárabb. A lényeg, hogy az emblémát egy fúróval át kell lyukasztani és belülről kifelé lefeszegetni. Azért nem ajánlatos a szélén kezdeni, mert a krómozott keretet könnyű úgy megsérteni. Először egy rendes elektromos fúrón gondolkoztam, de aztán óvatosabb megoldásnak tűnt a kis kézifúró. A művelet elég egyszerű volt. A képeken látszik, hogy a széléhez közelebb ütöttem inkább át, hogy könnyebb legyen oldalra feszíteni. Így, hogy látszik, hogy mi volt alatta, az első emblémánál egyértelmű, hogy a közepétől kicsit lejjebb érdemes átütni, mert ott van alatta egy lyuk. A hátsónál ez nem olyan egyértelmű, de nagy kárt azért nem lehet tenni, legfeljebb lesz egy kis karcolás az embléma alatt.... Amit legfeljebb csak egy következő cserénél fogunk újra látni. A végeredmény szerintem nagyon mutatós lett, elégedett vagyok vele.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-05-16

Itt a fórumon láttam, hogy valaki megcsinálta, és tetszett.
Úgy éreztem ezt nekem is meg kell csinálni :)

 

A komplett felújított első hátsó futómű után úgy gondoltam állíttatok egy futóművet.
Egy ideje néha koppan a bal eleje kanyarodáskor, mondom de jó előtte semmi baja nem volt. Aknából nézve minden rendben , gyanúsított a kissé lógó balos féltengelyem lett , így egyből csere, szereztem jó állapotút gyorsan. Pár próbakör és másnap a kip-kop újra előjött, lehet a kormánymű lesz. Nemsokára kiderítem. A kivett féltengelyem nem tudom mivel érdemelte ki a horpadását ami a képen látszik. De legalább a féltengely nem lóg, kip-kop maradt.
Féltengely: 12.000-
Csere: 8.000-
Futóműállítás:10.000-

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2016-05-15

Mai napon megtörtént a vezérlés szett valamint hosszbordás szíj és feszítők, olaj, szűrők hűtőfolyadék cseréje, és megszűnt a hidegindítás utáni csikorgás. Átnézve a dolgokat megnyugodtam, minden rendben.

 
>> SzervizDida // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-05-15

Osztrák só után meg történt az első alvázvédelem és a többi kötelező szerviz. Következő szerviz 156500 km-nél.