Blog

>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2023-05-12

Érdekes módon az első gumik (nyári) adták fel előbb a szolgálatot, így vettem 2 újat ( Yokohama BluEarth Gt-re esett a választás)

8.880 km-t mentem idén télivel, összesen 27.973 km van bennük.

km:65.000 :)

 

- 2 Spider
- 4 nap
- 3 szállás
- A túra hossza: 1.517 km
- fényképek részemről: 1.522 db
- dascam videó: sok

Gyalog: 1 felvonó végpont:
- 2950m Funivia del Sass Pordoi - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ

2 db Spiderrel 23 hágó (összesen 41.222 méter):
- 2240m Sellajoch - Hágó -Bm
- 2239m Pordoijoch - Hágó -Bm
- 2236m Passo di Giau - Hágó -Bm
- 2192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2137m Passo gardena - Hágó -Bm
- 2105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2047m Passo di Manghen - Hágó -Bm
- 2032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 2000m Rifugio Fedare - Hágó -Bm
- 1984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1875m Passo Campolongo - Hágó -Bm
- 1809m Passo Tre Croci - Hágó -
- 1808m Passo di Lavazè - Hágó -Bm
- 1752m Karerpass - Hágó -Bm
- 1630m Passo di Monte Agaro - Hágó -FÁ
- 1615m Passo Brocon - Hágó -
- 1298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1286m Cime Sappada - Hágó -
- 1051m Piani di Luzza - Hágó -
- 910m Passo Forcella - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm


..és végül, de nem utolsó sorban sikerült átmennünk "Az olasz meló" című filmből ismert Feidia gáton. Kár hogy szakadt az eső. (12.kép)

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-06-06

Az időjárás miatt péntekről szombatra toltuk az indulást. Reggel 9-re futott össze a két öreg kupé a balatoni hágón. A fehér Fiat 1600 Sport Coupé és a zöld 1750GTV. Addigra már mentem pár kört a keleti csúszós oldalon, hogy előjöjjenek a kanyarvételi emlékek. Szokatlan a nagyobb dőlés, de ott még frankón fogja.
Úgy számoltam, hogy a korai kezdéssel és az itiner írással meg lehet csinálni a korábban megálmodott teljes útvonalat, ami legutóbb nem jött össze. Így most a Rozsnyó-Szomolnok-Nyilas-Veszverés és a Szirk-Nyustya oda-vissza is belefért már.

Sedlo Grajnár pihenőnél míg uzsonnáztunk, befutott pár Lambó, aztán jött fel a hegyre rengeteg Ferrari, 911-ek, Maseratik, Mercik vagy 30-an.

A semminél kicsit nagyobb volt a nyüzsgés az útvonalon a mi irányunkban, de a jó szakaszokon egyszer sem volt ebből hátrány. Embert és gépet próbáló túra volt. Óriási élmény nekem, akinek a vezetés azt jelenti, hogy ilyen utakon megkergesse az öreg sportos autóját.

Kormánybakapaszkodás, fék-gázfröccs-duplakuplung, motorhörgés, kipufogó durrogás, gumikoptatás. Pazar. Figyeltem arra, hogy szépen simán (ne szögletesen) menjen a gép, indokolatlan túlterhelés ne legyen se a hajtásláncon, se a féken.
Nagyon nagyot ment a kis autó, őrület.

Kmét-Abony-Heves-Eger-Balaton-Ózd-Bánréve-Tornalja-Kövi-Szirk-Turcsok-Jolsva-Veszverés-Nyilas-Szepespatak-Szomolnok-Stósz-Szomolnok-Rozsnyó-Szomolnok-Nyilas-Veszverés-Jolsva-Szirk-Nyustya-Rákos-Kövi-Tornalja-Bánréve-Balaton-Heves-Abony-Kmét

880km
35287km
Kép1-2 Sedlo Grajnár
Kép3-6 Dénes felett

 
>> EgyébRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-06-05

Mikor megrendeltem az autót, bepipáltam az extralistán a vezeték nélküli telefontöltőt is. Azonban, eddig nem volt ilyen telefonom.

Mióta megvan a bluetooth adapter a telefontükrözéshez, egyáltalán nem vesződtem a kábellel, így viszont a régi A40-esem egy hosszabb, utazós nap végére már megadta magát. Volt még néhány funkció, amit szerettem volna, ha tud a telefonom (képernyő felvétel készítés, jobb kamera), így rászántam végre magam és vettem egy Samsung Galaxy S22-t. Ez már tölthető indukciósan is.

Agyalnom kellett még kicsit a tokon, mert nem tudtam, hogy mennyire befolyásolja az indukciós töltést. Kis utánajárás után arra jutottam, hogy nem kellene gondot okoznia. Vettem egy szilikontokot, ami kameravédős is, tehát kicsit még el is tartja a telefont a töltőlaptól, de a töltést ez nem befolyásolja... mert az így is, úgy is gyenge.

Kicsit többet vártam ettől a wireless töltéstől. Azt hittem, hogy hamar felpumpálja, a kábelhez hasonlóan. Ezzel ellentétben viszont nagyon lassan tölt és eléggé fel is melegszik tőle a telefon.

Mindenesetre arra elég, ami az eredeti cél volt, a teló legalább nem merül le telefontükrözés közben. Egy hosszabb úton kb. 20%-nyit tölt is rajta. A célnak megfelel.

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2023-06-04

Június 3-án Balatonalmádiban volt, a Balaton Classic - Season Sixteen veteránautó verseny. Idén is ott volt a helyem - nézőként.

A boxer - a tempós élményautózás ellenére -, meglepően keveset evett: a 287 Km-en mindössze csak 20 litert falt be.

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2023-06-04

Kisasoltam egy lötyögő kábel csatlakozót, nincs is semmi dugva rá, de akár zörögnin is tudhat, így a kötegelőért nyúltam:D
Persze óvatosan kell minden ilyennel bánni, mert az auto nem egy statikus tárgy, mindem ami mozog, ami meleg, az hatással van egymásra, kárt is tud okozni.
De ezesetben tényleg csak ott fityegett, így nem túl szorosan megcsíptem:)

Megellenőrzitem még1x az OBD-t nulla hibát mutatott, eltároltat sem jelzett.. tehát a legutóbbi mint ahogy az kinézett fals riasztás volt, ami töltő levételnél keletkezett.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2023-06-02

Gumicserénél észrevették hogy a bal első gumiharang kívűl a féltengelynél elfáradt. Aztán néha fekvőrendőr vagy rosszabb útnál előjött a Giulia betegség. A kézifék vezeték. Addig fajult a dolog hogy egyszer csak nem tudtam kiállni a garázsból. De hála a nagy lyukas felninek megrángattam a madzagot és megjavult.
Csőri orvosolta de mondtam rendeljen újakat. Gumiharang is cserélve.
Aztán előjött a másik Giulia betegség, amihez hozzájárult egy térdműtét és egy kis garázs kombinációja is. Illetve felgyorsította a gumikéder megsemmisülését az első ajtónál. Ez is cserélve.

 

Mostani olajcserénél elmaradt, és visszanéztem mikor volt utoljára cserélve, és esedékes volt, mivel minden második olajcserénél szoktam cseréltetni az üzemanyagszűrőt.
Km óra állása: 318205 km

 
>> Tuning és extramesa // Alfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2023-05-30

A gyári Sportiva QV line / QV szatén / matt króm tükörház mellé vettem egy utángyártott, fényezésre előkészített, alapozott tükörborítás párt, amit magam fényeztem le lakkfeketére. Mivel először csináltam ilyet, úgy 4-5 alkalommal csiszoltam, políroztam, mire megfelelő csillogást kapott.
A csere viszonylag egyszerű, ha van patent leszedő készlet. Először a tükörlapot kell alsó és legbelső állásba állítani, majd alá nyúlni és lefeszíteni. Belül van négy pöcök, hármat felül körbe ki kell ékelni, majd a borítást, előre buktatva leszedni. Ezt követően érdemes egy takarítást elvégezni és mehet vissza fordított sorrendben az új tükörház. Jobban néz ki!
Aerosollal együtt volt nagyjából 7500 Ft

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2023-05-31

Most már figyeltem a töltő lecsatlakoztatására, nyoma sincs semmi nyavajgásnak:P

Családi telekocsis lötyögés próbáltam örömteli alfázást bemutatni, 90-el a 3-ason:)
Ugye. Nemhergeljük a családot:P

Egészen a 21-es úton is túljutottam, már vártam a szerpentint:D addig a pár ízesebb kigyorsításon kívül, említésre méltó nem történt.

Na de majd a szerpentin :D
Hát nem előttem termett az aktuális 50-el menő kocsisor?
Szépen követtem, hagytam őket kibontakozni:))
Aztan jött egy hosszabb szakasz, közben persze azonnal kaptam a kotkodálást…
Na mondom akkor csak lightosan:)
Onnan végre üres volt az út:))))
De szépen veszi a kanyarokat!
Mennyire megy!

Kb. Az út utolsó 10 percére jutott egy kis élményautózás:)
De megérte, leparkoltam, járattam még kicsit, egy pici fékszag egy kis égett fű, ami az aljához ért:P

De a fő atrakció hogy sikerült a Mátraszentistván lehajtónál kicsit odalépni neki, amikor is megajándékozott egy kis utánégetős, pops and bangs váltással :)

Hát apró örömök:)