Blog
Hozzájutottam olcsón 5w40 olajhoz. Nem egy nagy durranás, de a előírt normákat hozza.
Tél előtt úgyis lecserélem, addig belepörög 10-12k . Tehát vettem egy szűrőt, és lecseréltem.

Első féktárcsa (brembo) és betét (textar) csere. Km 162000.
Még mindig a park. A baloldali szürke nem idevaló.
Tavaszi felújítás első kör. Alkatrészek megrendelve. Mik is jönnek?
Hátsó betét
fékolaj 1L DOT 4
Stabrúd
Vízhűtő
Klímahűtő
Plusz, ami itthon pihen pár éve az egy zsír új első fékszett. Ezek cserélve lesznek.
Következő kör a vezérlés, tengely cserével. Egy hónap kb.


A régi kormánykapcsolóm már szarakodott mióta nálam volt az autó. Előszeretettel kapcsolódott fel a hátsó ködlámpa, illetve bal irányba nem mindig tudtam kapcsolni az irányjelzőt (meg se mozdult a kapcsoló lefelé, csak miután mozdítottam rajta fel irányba picit, dehát hogy néz már ki, hogy balra fordulnék de előtte villan a jobbos indexem, és utána indexelek balra :D). Ezen kívül még elég igénytelenül nézett ki, hogy lógott lefelé a kapcsoló egy kicsit.
A facebookos "Alfa romeo hungary. AZ alfások" nevű csoportban hirdetett valaki egy bontott 145-öt, ahol le is csaptam a kormánykapcsolóra (teljesen kompatibilis a 146-éval). 2000-ért adta, postával együtt 4060 huf volt.
A csere pofon egyszerű, kormány alatti burkolat csillag fejű csavarjai ki, burkolat le, alulról felnézve a felső burkolatot fogja bal oldalon (a cserélendő kapcsoló oldalán) egy imbusz fejű csavar, azt is ki (felső burkolat maradhat, majd a kapcsoló kivételénél kell meghúzni picit felfelé), majd a régi kormánykapcsoló porvédőjét kell kihúzni és benyúlva alul és felül is össze lehet egy patent részt nyomni, majd kihúzni az egészet. A rácsatlakoztatott kábelt lehúzni, új kapcsolóra rádugni, új kapcsolót visszapattintani, majd csavarok, burkolatok vissza és kész :)
Az új alkatrészeket én szereztem be, a cserét Szatyi mester végezte. Hozzá kell tenni, hogy az eredeti, gyári (1995-ben a gyárban beszerelt) stabilizátor karok cseréje történt. 19 évig tették rendben a dolgukat. Remélem, ezek az utángyártottak is hasonlóan tartósak lesznek.

A hétvégén kirándultunk egyet Kalocsára, Mike és Rita barátainkhoz közös húsvétozás alkalmából. Jót autóztunk oda is, vissza is az autón is érezni lehetett, hogy szívesen szakad ki a városi dugókból.
Fater V6-jával és a Brera-val krúzoltunk, megállapítottuk, hogy közel ugyanúgy megy a két autó. Az előny azért még egy kicsit a V6nál van, de ez leginkább egy bizonyos sebességtartomány fölött érződik... :) Fotó sajnos nem készült a hétvégéről (legalábbis remélem... :P ).
-Vezérlés ,vízpumpa és szelepfedél tömítés csere +munkadíj 41000Ft
-Vezérlés módosító 39600Ft
-Vezérmű tengely 2 db 42000Ft
-Olaj csere 10-60 + olaj szűrő és embléma csere 9000Ft
-Hidratőke csere 16db 48500Ft
- 97177Km (óra szerint)
Megálltam az eredetiségvizsgáló hely elött,látom folyik a víz a kocsi alól,mondom mi a f.sz. Aszerelő mondta hűtőcsere legrosszabb esetben. Hát igaza lett. Cseréltem hűtőt s ha már úgy is szét volt szedve az eleje belenéztünka levegő szűrőbbe ,hát fekete volt mint az éjszaka,szóval az is csere.Kis meglepi plusz költségem megvolt átíratás elött :-(
Pénteken került a tulajdonomba a kocsi. Vagyis akkor volt időpontom az okmányirodába. Ma jövők haza Miskolcról délután,elöttem a másiksávban ment egy autó. Mondom elmegyek mellette mielött össze szükül a két sáv egyé.Erre mikor mentem el mellette nem rám huta kormányt :-( Telenfonált s nem vett észre közben. Még szerencse nem tolt rá a korlátra.Megúsztam adolgot sérülésmentesen,bár a kocsin lettek karcok,végülis nem vészesek. Na de akkor is 5napja enyém akocsi,erre egy s.ggfej,meg figyelmetlen és majdnem feltekredek a korlátra a 2 utasommal együtt. Ezért szoktam mondani muthernak mikor mondja mindig hogy vigyázzak magamra,hogy mások nem figyelnek én hiába vigyázzok. karcolásokat megprobálom lepolirozni amenyit lehet. Remélem több ilyen esett nem lesz.
Hát eljött az idő, hogy végső búcsút vegyek szeretett Alfámtól, sajnos egy baleset áldozata lett, egy figyelmetlen ember miatt (innen üzenem neki,hogy nem szégyen használni az indexet és a tükröt!!!)! De a folytatás nem marad el egy GT által, remélem sok örömet fog szerezni! Képeket nem ajánlom gyenge idegzetűeknek!


2
530
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Zenebutik
- Giulia
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki