Blog
Rég nem írtam, mert szerintem senkit sem érdekel a szerencsétlenkedésem.
De aztán rájöttem, hogy már csak saját magamnak is megéri írogatni, mert egy csomó régi sztorit már én is csak innen tudok rekonstruálni. :-)
Szóval akkor…
Tavaly egész évben a megbízhatósággal küzdöttünk. Mind a víz mind az olaj melegedett, főleg ha a külső hőmérséklet 30 fok fölé ment. Elsőként az olajhűtőt szereltük be, de mivel a hőmérséklet jeladó rossz helyre került (a karterbe) nem mutatott valós értéket. Ezt át kellett építeni. Most a hűtő után, a motorba visszafolyó hűtött olajat méri.
A víz is melegedett, kiderült, hogy a sérülés után beépített valeo hűtő nem megfelelő a versenyterhelésre. 5500 fordulat felett egyszerűen elmelegedett a motor. Ezt a problémát nagyteljesítményű, egyedi gyártású aluhűtővel orvosoltuk. (motortéri képek)
Remélem ezek a fejlesztések megfelelőek lesznek már folyamatos terhelés mellett is. Cross the fingers! :-D
Az is kiderült hamar, hogy az állítható üléseim sem jók versenyzésre. Bár a formájuk, tömegük ígéretes volt, de sajnos az ergonómia és az oldaltartás nem volt elég pályára. Ezért beszereztem 2 db Bimarco homológ ülést, amik nem csak szép pirosak, de kifogástalan az oldaltartásuk és az ergonómiájuk is. Ráadásul további 16 kg csökkent a menetkész tömeg. ;-)
Gumi téren is továbbgondoltam a 2014 szezont, és szeretnék Slick-re, illetve egy mérettel feljebb 18”-ra váltani. Elsőnek Blade barátom 18-as TD szettjét sikerült megszerezni, ezt követően kedvenc gumis műhelyem segítségével (Érdi Team Kft., egyébként a képeken magát ifj. Érdi Tibort, Rally versenyzőt is láthatjátok :-)) néhány használt de kíváló állapotú18”-as slick gumit is bezsákoltunk.
A képeken a hétfői (2014.03.17-i) Time Attack Pannónia Ring superpole-ra felkészített autót láthatjátok.
A következő blogban elmesélem mi történt ott. Szép estét Nektek! :-)








Elöl mindkét oldalon cserélni kellett az alsó és felső lengőkarokat, gumiharangokat.
Cseréltettem kormánygömbfejet.
Ezek után beállították a futóművet.
Vettem még Tutela váltóolajat, egyik nap sor kerül a cserére.
Km állása: 192000 km
Nyári gumikra váltás
km:193300
Rosetta ma kapott egy friss, új indítómotort/önindítót, mert a régi gyengélkedett. Most pöccre indul és nem nyiszog. :)
Rossz az aki rosszra gondol. A hűtővíz csövének fala a gyári bilincsek hatásos dörzsölésének hála elvékonyodott, kilyukadt. Szerencsére elég hideg volt és a páromnak (ő használja a kocsit) nem tűnt fel a vízhiány. Nekem igen, hogy nem volt a kocsiban fűtés, két okra gondoltam: elektronikai vagy vízhiány. Az előbbihez nem értek, az utóbbihoz igen. Így a motorháztetőt felnyitva megállapítást nyert a hűtőfolyadék krónikus hiánya... Pótolva lett és a hűtőcső is ki lett javítva.
Két féle verziót hallani!
- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.
Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.
Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.
Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)
Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )
A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!
A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!
Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!


Na végre időt szakítok a blogbejegyzésre.
A mai napon kész lett az Alfám a nyári szezonra. Illetve még korábbi blog tartozásaim is most pótolom.
Tehát az autó megvétele óta cserére került a komplex vezérlés, a hossz bordásszíj, a hátsó féktárcsák fékbetétek, az olaj, illetve mindenféle szűrő.
Most eljött az idő a futómű javításnak a két első lengőkar lett cserés. Illetve az egyik izzítógyertyám is feladta a harcot.
Nagy örömömre a kilincset is sikerül kicserélnem egy teljesen újra, mert az még az elején sikerült valahogy eltörnöm.
Mostanra szép az autó majd a gumik cseréje maradt a jövőre.
0
694
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Spider
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10