Blog

Rég nem írtam, mert szerintem senkit sem érdekel a szerencsétlenkedésem.
De aztán rájöttem, hogy már csak saját magamnak is megéri írogatni, mert egy csomó régi sztorit már én is csak innen tudok rekonstruálni. :-)

Szóval akkor…
Tavaly egész évben a megbízhatósággal küzdöttünk. Mind a víz mind az olaj melegedett, főleg ha a külső hőmérséklet 30 fok fölé ment. Elsőként az olajhűtőt szereltük be, de mivel a hőmérséklet jeladó rossz helyre került (a karterbe) nem mutatott valós értéket. Ezt át kellett építeni. Most a hűtő után, a motorba visszafolyó hűtött olajat méri.

A víz is melegedett, kiderült, hogy a sérülés után beépített valeo hűtő nem megfelelő a versenyterhelésre. 5500 fordulat felett egyszerűen elmelegedett a motor. Ezt a problémát nagyteljesítményű, egyedi gyártású aluhűtővel orvosoltuk. (motortéri képek)

Remélem ezek a fejlesztések megfelelőek lesznek már folyamatos terhelés mellett is. Cross the fingers! :-D

Az is kiderült hamar, hogy az állítható üléseim sem jók versenyzésre. Bár a formájuk, tömegük ígéretes volt, de sajnos az ergonómia és az oldaltartás nem volt elég pályára. Ezért beszereztem 2 db Bimarco homológ ülést, amik nem csak szép pirosak, de kifogástalan az oldaltartásuk és az ergonómiájuk is. Ráadásul további 16 kg csökkent a menetkész tömeg. ;-)

Gumi téren is továbbgondoltam a 2014 szezont, és szeretnék Slick-re, illetve egy mérettel feljebb 18”-ra váltani. Elsőnek Blade barátom 18-as TD szettjét sikerült megszerezni, ezt követően kedvenc gumis műhelyem segítségével (Érdi Team Kft., egyébként a képeken magát ifj. Érdi Tibort, Rally versenyzőt is láthatjátok :-)) néhány használt de kíváló állapotú18”-as slick gumit is bezsákoltunk.

A képeken a hétfői (2014.03.17-i) Time Attack Pannónia Ring superpole-ra felkészített autót láthatjátok.

A következő blogban elmesélem mi történt ott. Szép estét Nektek! :-)

 

Elöl mindkét oldalon cserélni kellett az alsó és felső lengőkarokat, gumiharangokat.
Cseréltettem kormánygömbfejet.
Ezek után beállították a futóművet.
Vettem még Tutela váltóolajat, egyik nap sor kerül a cserére.
Km állása: 192000 km

 

Felkerültek a nyári kerekek ismét.
Ki lettek centírozva kb 40 gr súlyt kért a 4 felni.
km:8758

 
>> Egyébpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-03-12

Nyári gumikra váltás
km:193300

 

Rosetta ma kapott egy friss, új indítómotort/önindítót, mert a régi gyengélkedett. Most pöccre indul és nem nyiszog. :)

 
>> EgyébJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2014-03-11

Megvolt 169.000 km-nél. :)

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-03-11

Rossz az aki rosszra gondol. A hűtővíz csövének fala a gyári bilincsek hatásos dörzsölésének hála elvékonyodott, kilyukadt. Szerencsére elég hideg volt és a páromnak (ő használja a kocsit) nem tűnt fel a vízhiány. Nekem igen, hogy nem volt a kocsiban fűtés, két okra gondoltam: elektronikai vagy vízhiány. Az előbbihez nem értek, az utóbbihoz igen. Így a motorháztetőt felnyitva megállapítást nyert a hűtőfolyadék krónikus hiánya... Pótolva lett és a hűtőcső is ki lett javítva.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-11

Két féle verziót hallani!

- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.

Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.

Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.

Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)

Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )

A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!

A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!

Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!

>> SzervizFlames85 // Alfa 147 1.9 JTDm // 2014-03-11

Na végre időt szakítok a blogbejegyzésre.
A mai napon kész lett az Alfám a nyári szezonra. Illetve még korábbi blog tartozásaim is most pótolom.
Tehát az autó megvétele óta cserére került a komplex vezérlés, a hossz bordásszíj, a hátsó féktárcsák fékbetétek, az olaj, illetve mindenféle szűrő.
Most eljött az idő a futómű javításnak a két első lengőkar lett cserés. Illetve az egyik izzítógyertyám is feladta a harcot.
Nagy örömömre a kilincset is sikerül kicserélnem egy teljesen újra, mert az még az elején sikerült valahogy eltörnöm.
Mostanra szép az autó majd a gumik cseréje maradt a jövőre.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-03-11

a mai napon eleje komlett szét szedve sarvedok le ill fel . csomagtér ajtó zár szerkezet szét...