Blog
2014.11.23. Töltőre fel!
2014.11.02. Téli álom & számvetés
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz
2014.08.14. Ígéret szép szó: Vezérlés módosító csere
2014.07.11. Felkészülés a Nagy Túrára
2014.07.04. Klíma és némi egyéb
2014.06.23. JVC rádió
2014.06.01. Vezetékek a csomagtartóban
2014.05.28. Kipufogó csere
2014.05.25. Kipufogó festés
2014.05.25. Nyári szélterelő
2014.05.15. Kipufogó
2014.04.27. Tavaszi nagytakarítás
2014.04.10. Szelepfedél tömítés csere
2014.04.03. Benzinszint mérő - Part II.
2014.03.30. Gumiteszt
2014.03.28. Nokian Line
2014.03.23. Benzinszint mérő
2014.03.13. A gyertyák újfent olajban
2014.03.09. Belépőfény
2014.03.05. Indul a szezon!
2014.03.03. Hosszú együttlét
2014.03.03. Első projekt
2014.03.02. Ébresztő!
2014.02.25. Alfa projektor
2014.02.09. Látogatás
Utoljára a 2013-as túrára készülődve néztem rá a gyertyákra. Ma újra megnéztem őket.
Nos, a helyzet változatlan. A két jobb oldali most is olajban állt.
Kipucoltam, de ezen csak a szelepfedél tömítésének cseréje segít.
Holnap rendelek egyet.






A család németautó mániás, én pedig vettem egy Alfát. Természetesen ez a legszebb autó a környéken. :)
Alfa Szamosihoz fogom szervízbe hordani, mert 2 percre lakom Tőlük és eddig nagyon pozitív benyomást keltettek bennem!
Vásárlás után másnap vittem is Hozzájuk, mert előre szóltak hogy biztos lesz majd jópár hiba. Szerencsémre nem találtak semmit, tekergetve sem volt az autó, nagyon jó vétel volt így azt mondták.
(Igazából a jobb első tükörfűtés nem megy a hibakód szerint és a szűrőt kitisztítottuk.)
Ezeket szeretném rajta megcsinálni/kicserélni:
- 17-18as felni (Bár erről szerintem lemondok, ez a 16-os nagyon szép, és fenntartható.)
- Mirror Covers-eket matt krómra cserélem
- Króm kipufogóvég, illetve valami szebb hangot is kiszeretnék sajtolni az autóból. Szerencsére itt van a közelben egy kipufogós is.
- MP3 lejátszós rádió, esetleg hangfalak cseréje.
- Króm küszöbök.
- Új sebváltógomb.
- Hátsó Alfa jel kicsit megviselt.
- Tuningbox, chip, ebből amit javasolnak a fórumon. :)
Egyelőre ennyi.
Ha végre sikerül találnom a ablakgumikeretre valami ápolót, vagy szilikon zsírt, akkor elkezdem körbekenni.
Ui.: Csak OMV-nél tankolok, premium Dieselt, és minden tankhoz adalékanyagot is rakok, amit a márkaszervízben ajánlottak.
Ma reggel felkerültek a nyári kerekek.
Kíváncsi leszek hogyan gurulunk a zsír új gumikon.
Méret: 235/40 ZR19 96Y XL Pirelli PZero Nero DOT1410
Minden esetre már a kocsiba való beszálláskor érezhető volt a 215/55 R16 (téli) után a +28mm magasságtöbblet.
Minden esetre érdekes, hogy mindkettő gyári méret, az internetes gumiméret kalkulátorok viszont már nem ajánlott kategóriába teszik a 235/40 19-et a 215/55 16-hoz képest.
Tegnap este feltetettem a nyárigumikat. Ha Murphy figyel, még a héten -15 lesz. :)
Nem sokkal a költözés után felfedeztem egy kézi mosót Szigetszentmiklóson. Teljesen elégedett vagyok velük.
Felraktam a tavaly beszerzett nyári Pirelli P7 Cinturatokat, talán már nem lesz szükség a téli garnitúrára őszig.
Rég nem írtam, mert szerintem senkit sem érdekel a szerencsétlenkedésem.
De aztán rájöttem, hogy már csak saját magamnak is megéri írogatni, mert egy csomó régi sztorit már én is csak innen tudok rekonstruálni. :-)
Szóval akkor…
Tavaly egész évben a megbízhatósággal küzdöttünk. Mind a víz mind az olaj melegedett, főleg ha a külső hőmérséklet 30 fok fölé ment. Elsőként az olajhűtőt szereltük be, de mivel a hőmérséklet jeladó rossz helyre került (a karterbe) nem mutatott valós értéket. Ezt át kellett építeni. Most a hűtő után, a motorba visszafolyó hűtött olajat méri.
A víz is melegedett, kiderült, hogy a sérülés után beépített valeo hűtő nem megfelelő a versenyterhelésre. 5500 fordulat felett egyszerűen elmelegedett a motor. Ezt a problémát nagyteljesítményű, egyedi gyártású aluhűtővel orvosoltuk. (motortéri képek)
Remélem ezek a fejlesztések megfelelőek lesznek már folyamatos terhelés mellett is. Cross the fingers! :-D
Az is kiderült hamar, hogy az állítható üléseim sem jók versenyzésre. Bár a formájuk, tömegük ígéretes volt, de sajnos az ergonómia és az oldaltartás nem volt elég pályára. Ezért beszereztem 2 db Bimarco homológ ülést, amik nem csak szép pirosak, de kifogástalan az oldaltartásuk és az ergonómiájuk is. Ráadásul további 16 kg csökkent a menetkész tömeg. ;-)
Gumi téren is továbbgondoltam a 2014 szezont, és szeretnék Slick-re, illetve egy mérettel feljebb 18”-ra váltani. Elsőnek Blade barátom 18-as TD szettjét sikerült megszerezni, ezt követően kedvenc gumis műhelyem segítségével (Érdi Team Kft., egyébként a képeken magát ifj. Érdi Tibort, Rally versenyzőt is láthatjátok :-)) néhány használt de kíváló állapotú18”-as slick gumit is bezsákoltunk.
A képeken a hétfői (2014.03.17-i) Time Attack Pannónia Ring superpole-ra felkészített autót láthatjátok.
A következő blogban elmesélem mi történt ott. Szép estét Nektek! :-)








Elöl mindkét oldalon cserélni kellett az alsó és felső lengőkarokat, gumiharangokat.
Cseréltettem kormánygömbfejet.
Ezek után beállították a futóművet.
Vettem még Tutela váltóolajat, egyik nap sor kerül a cserére.
Km állása: 192000 km