Blog
Gondolkoztam egy ideje, hogy le kellene cserélnem a SONY fejegységemet egy gyárira.
-mert törekszem a gyári kinézetre
-mert esztétikailag jobban illik a középkonzolba
El is adtam a Sony-t egy cartársnak, és beszereztem egy gyárit.
Megvettem egy ,,kedves" Cartárstól, TwinSpark, alias Szabó Balázstól egy ,,hibátlanul működő" fejegységet, amiről kiderült, hogy nem működik a CD lejátszója.
Hosszú visszavásárlási hitegetése után természetesen szépen eltűnt, válaszra sem méltatott...
Na m1, ennyit a negatívumokról. Így hogy működik a rádió és az Aux In kábellel telóról és bármi más lejátszóeszközről hallgathatom a zenéimet, annyira nem is hiányzik a CD. :)
Az összkép végülis szép lett.
Lesz még vele némi átalakítás, de ez már egy másik Post lesz! :)




175200 km-nél megtortent a vezerles, szurok, viz pumpa, és az olaj csereje! Tavasszal fékbetet cseret kell megejteni, a lampa mosom neha mukodik neha nem, a szintezoje abszolut nem ad elet jelet ugyhogy ezeket megkell majd nezni szinten majd akkor mikor jobb ido lesz! na meg a chipeles nagyon kell az autonak szerintem! Arno cartars jovoltabol bekerult egy loudlink a kocsiba, ezuton is koszonom neki! Skyfol sotetites is elkeszult, a legsotetebb kerult fel, egyebkent sokkal sotetebb a skyfol folia mint az llumar fele folia!
Kuplung cserélve.
Lendkerék maradt, teljesen jó állapotban van, nem löttyen-lóg.
Váltóolaj pótolva ami kiment a kuplungozáskor.
Kicsit már fent fogott, én észre sem vettem mivel naponta használtam a kocsit igy a változás nem tünt fel, csak a menyasszonyom jegyezte meg miután hosszabb kihagyás után vezette a Bellát, aztán elkerült a kocsi fényezöhöz kis kozmetikära, aki örömködött hogy milyen jól megy...
Ezután már az elsö hosszabb úton éreztem hogy 5-6ban meg-megcsusszan a kuplung...
Szóval sikerült kivégezniük.
Igy nem maradhatott, igy a csere meg is történt.
Eddig ismert különbségek:
- a befecskendezés, ezáltal a hengerfej
- erősebb olajszivattyű
- más dugattyúk
- a második dugattyúgyűrű Napier-kiképzésű (thx to kizzo)
- a TS-ben időnként cserélni kell az olajfúvókákat (Ha eltömődnek, nagy baj van... - info by Ferke)
A Napier az a gyűrű formája, ami a keresztmetszetre értendő. Az alsó oldalán van egy olyan kiképzés, ami miatt ha olaj van az útjában (lefelé menet) úgymond kifelé törekszik, ezáltal hatékonyabb. Más szavakkal kevesebb "kifelé nyomó" erőnél is ugyanolyan hatékony. Alulról a harmadik ábra mutatja.
- az első lengéscsillapítók
A legutolsó szériás autóknak (sajnos) más volt a lengéscsillapítója. A stabpálcák itt már nem a lengőkarra, hanem a lcs-kra csatlakoznak. Ez eléggé leszűkíti a használható gátlók körét. Konkrétan csak a gyári a jó... Vagy talán áthegesztve a gyári rögzítési pontot egy "régi fajta" lcs-ra az is egy járható út.
- az első rugótányérok
Ez nem 100%, hogy így van, de van egy ilyen feltételezés (by Martika83).
(Utóbbi két pont nem biztos, hogy egy legutolsó szériás TS-nél nincs így. Mert a végén ugye három változatot árultak, a TS-t (alapmodell), a JTS-t (Medio, széria bőrrel) és a V6-ot.)
Ha valakinek van még egyéb tippje, ne kíméljen!
Beltér világítás:
- Elől: (1. kép)
FD50-12W T10 BA9S Festoon 1.5W 6000K 170lm 12-SMD 5050 LED White Car Reading Lamp (12V)
- Hátul: (2. kép)
BA9S 1.2W 70-Lumen 6500K 5-SMD LED Car White Light Bulbs (Pair/DC 12V)
- Ajtó nyitás, rendszámtábla világítás: (3. kép)
Lgfox T10-6SMD B Side View T10 0.6W 60lm 6-SMD 5050 LED White Car Steering Light (DC 12V)
- Lábtér világítás: (4. kép)
12V NEON White Light Strip
- Napellenző világítás (5. kép)
39mm 0.9W 42LM 6500K 3-SMD LED Dome White Light Bulb (DC 12V)
- Csomagtér világítás: (6. kép)
2 x 6 és 2 x 3 led csomagtér gülönböző pontjaira kivezetve.
36W 1200lm 3500K 300 x SMD 3528 LED Warm White Car Decoration Light Strip - (12V / 5m)
Minden 3. led után szabadon szabható.






Ma délelőtt ismét megtapasztaltam azt a kellemetlen érzést, milyen, mikor lemerül az akkumulátor. Mivel 1 hónapon belül már másodszor játszotta el, ráadásul második alkalommal még csak nem is volt olyan hideg az éjszaka, hogy betegyen neki, ezért Zsozsekkal célba vettük a tesco-t (ezúton is köszönöm neki, hogy beáldozta a szombat délelőttjét, hogy segítsen).
A választás egy Bosch S3 12V 70AH/640A -ra esett.
Kiszerelni már nem volt ilyen egyszerű. Még a rengeteg kölcsönkért szerszám között sem akadt olyan, amivel meg tudtuk volna oldani, így sajnos asszisztenciát kellett hozzá hívni.
Az akkumulátor 22990 Ft,
a megfelelő szerszám fél órán belüli megjelenése 4000 Ft volt.
Viszont most vidáman indul :)
A tavalyi év nyugalma után, idén végre megoldódott a váltó gondja. Végül az eredeti ötsebességes lett felújítva és az került vissza a helyére. De nem az eredeti állapotában, hanem Fairlane-nek köszönhetően az 5. sebességfokozat ki lett cserélve egy dízelére. Így ezzel az áttétellel most kb.~1000f/p-cel kevesebbet forog a motor egy gyári V6-hoz képest. Ez végsebességben és fogyasztásban is kedvezően hatott az autóra. Köszönöm neki az alkatrészt.
A hatsebességes beépítésétől minden Alfával foglalkozó szerelő óvott, annak gyengébb kivitele miatt.


Ma meglátogattam a Pókot a téli szállásán.
Alánézve megelégedéssel állapítottam meg, hogy semmi sem csöppent belőle. Türelmesen várja a tavaszt.
Még egy hónap, és újra gurulunk!
Ősszel, rossz úton elkezdett nyekeregni valami mögöttem. Anno hamar kiderítettem, hogy a hátsó ajtó borítása adja a hangokat.
Ma szétkaptam, és megállapítottam, hogy Giovanni egy kárpit patentet nem tett a helyére. Mivel az évek során elferdült, ezért melengetve visszagörbítettem, és felcseréltem egy másikkal. Harmadikra sikerült is visszaraknom rendesen a kárpitot
A nyekergés elmúlt.