Blog
Ma este megvolt az időszkos kisszervíz, most értem haza.
1) olajcsere
olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 - 1. fotó
olajszűrő: HENGST E46H D126 - 2. és 3. fotó, régi olajszűrű - 4. fotó
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 13 828 km
eltelt idő: 370 nap
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF E-ML 06 FIAT 9.55550 - 5. fotó
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
előző olajcsere: még nem volt, csak utántöltés
3) levegőszűrő
FIL HPU 4431 - 6. és 7 fotó, régi szűrő - 8. 9. 10. fotó
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 27 211 km
eltelt idő: 733 nap
A nyáron pótoltam a hiányzó kavicsfóliákat. Sajnos elöl átragasztottam vele két elemet (hosszabb volt a fólia, mint a gyári méretű), ezért az elemek illesztésénél ott megszorult a kosz. Ez abból a szempontból is problémás, hogy így ott a nedves sár, hólé, nem igazán szárad ki, mosáskor nem jön ki - 11. fotó.
Ez idővel kikezdi a lemezt, úgyhogy most egy schnitzer-rel orvosoltam a korábbi hibámat - azaz elvágtam a fóliát az elemek végeinél, ahol még ragadt, valamint kiszedtem a koszt.
Természetesen mind a szervízintervallum, mind az olajcsere periódus nullázva lett - 12. fotó.
A végén még ránéztünk két dologra.
Fagyálló bemérés: - 17 fokig jó. Nem a legjobb, de majd be lesz állítva (Csabinak éppen nem volt a műhelyben megfelelő fagyállója)
Generátor töltés: 13,9-ig ment fel felkapcsolt fényszórókkal.
A piszkos anyagiak:
olaj:14 590 Ft / 5 liter
olajszűrő: 2 425 Ft
levegő szűrő: 4 490 Ft
váltóolaj: 6 450 Ft / 2 liter
OSRAM Night Braker Plus tompított izzó: 4 850 Ft
Munkadíj: 4 000 Ft












Azt vettem észre a mostani napi első indításnál h furcsa zaj (búgás) jön a motortérből 2-3 mp-ig és ez 2-3 alkalommal megismétlődött minden indításnál egyre erősebben és egyre hangosabban. Aztán ma mikor mentem az autóhoz kisseb folt volt a jobb eleje alatt, kiderült h egy bilincs fellazult és engedett a szervó folyadék. Gyorsan vettem belevalót és megszűnt minden zaj, egészséges lett az autó :) Pedig vmeik nap megnéztem és akkor még a minimumon volt a nívó most meg már el sem érte az olaj, de már akkor is volt hangja. (tanulság: legyen ez a szint is mindig maximumon.)
Egy évet bírt a SWF ablaktörlő így ismét váltottam most Champion Easyvision került fel a Giu-ra és a Pandára is kíváncsi vagyok ez meddig bírja....
Még a tél elején feltűnt egy apró koppanás jobb elölről meg is lett a bűnös az alsó gömbtámasz személyében így az is cserélve lett Sidem márkájúra (by Unix)! Most került fel a palettájukra szerencsére így nem kellett komplett lengőkart vennem...




Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.
Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.
Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.
ELADÓ.
felnik: MSW (OZ) M25 MTFP 7x16 ET40 = 428 eur, gumik: Michelin - Alpin A4 205/55 R16 91H = 408 eur, biztonsági csavarok = 17 eur, gumicsere = 22 eur, gumiszőnyeg = 49,60 eur




Mivel nagyon szeretem a havazást, nagyon megörültem amikor reggel ilyen kép fogadott.
Nem bánnám ha még sok-sok hó esne.
Ennek örömére el is mentem gyorsan a Bestiával az új munkaszerződésemet megkötni, ami szerencsére nem az 5km-re lévő munkavégzés helyén volt, hanem Budapest másik felében a székhelyen (oda-vissza 60km).
Tudtam megint élvezni az autót és az általa nyújtott mosoly faktort :-)






A mai napon Arno kolléga értő kezei alatt Loudlink applikálódott a Bélába :))
A kártyaolvasó a kesztyűtartóban kapott helyett, sikerült mindenfajta módosítás elvégzése nélkül, kifogástalanul kivezetni a középkonzolról. Kitűnően működik.
Köszönöm Arno! :)
Lassan közeleg a szerviz ideje, így megkezdtem a vásárolgatást és tegnap egy volt amorés kolléga jóvoltából nagyon kedvező áron sikerült hozzájutni, a gyári szűrőszetthez: olaj-, lég-, gázolaj-, egy aktívszenes pollenszűrő (5000Ft), és egy pár fúrt mart féktárcsához (16000Ft). Ehhez még betéteket is kell vennem...
Illetve kellett egy jobb szélső hátsó lámpa (2500Ft), az ünnepek alatt észrevettem, hogy beázik idő volt rá, így kiszedtem meg is lett a bűnös repedés a tetején, ezt megragasztottam majd gondoltam kiszárítom a sütőben, takarékon. Az első 10 perc kevésnek bizonyult, a második 10 perc is, aztán a következőnél meg megfeledkeztem róla, mire szembe jutott addigra egy kissé összement, még jó, hogy csak annyira, hogy még vissza lehetett szerelni, és már nem is ázott be, de egy kissé csúnyácskán nézett ki, ezt ma ki is cseréltem.




