Blog
Az első mosásnál szembesültem, hogy a 159 sw-t nagy autónak tekintik, így 10%-al többe kerül a mosás. :)
Sajnos a legrosszabbkor meg adta magát a fűtőmotorom égett szag meg füst ! :( Gyors utánjárás jó pár telefon nem lehet kapni bontottat úgy mond elég kelendő alkatrész a 166-osoknál de azért mindig van egy köszönet érte Mareknak aki még házhoz is szállíttatta a kialkudott összegért.Akkor most jön a fekete leves a cseréje nem egyszerű feladat de hála a szerelőmnek a kitartásért ki lehet cserélni úgy, hogy nem kell elengedni a klímagázt sem.Nagyon szűk a hely jó pár dolgot le kell bontani de azért meg lehet csinálni, csak a kezdet nehéz.A nagy ijedtségre kapott két új ablaktörlő lapátot.


Tegnap megtörtént az első szerviz revízió. Az autó szervizkönyvében a 140 ezres szerviz elvégezve, de a tapasztalat szerint max egy új szíjat és friss olajat kapott. Mivel lábon jött Magyarországra, így nem kockáztatok, fizetés után megyünk Z mesterhez.
Jelenleg a computer szerint (is :) ) 148 ezer van benne, úgymond tiszta lapokkal szeretném indítani a 150 ezredik kilométert, így túlesünk pár folyadék cserén is...
Két hátsó stabpálcából a baloldali már kopog, ezért cserélve lesznek.
Várható költség: remélem 100.000 alatt megáll... :)
121.000 Forint lett a vége, cserélve lett:
- 1 db stabpálca
- komplett vezérlés
- váltóolaj
- motorolaj
- sok sok szűrő :)
Ma este megvolt az időszkos kisszervíz, most értem haza.
1) olajcsere
olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 - 1. fotó
olajszűrő: HENGST E46H D126 - 2. és 3. fotó, régi olajszűrű - 4. fotó
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 13 828 km
eltelt idő: 370 nap
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF E-ML 06 FIAT 9.55550 - 5. fotó
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
előző olajcsere: még nem volt, csak utántöltés
3) levegőszűrő
FIL HPU 4431 - 6. és 7 fotó, régi szűrő - 8. 9. 10. fotó
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 27 211 km
eltelt idő: 733 nap
A nyáron pótoltam a hiányzó kavicsfóliákat. Sajnos elöl átragasztottam vele két elemet (hosszabb volt a fólia, mint a gyári méretű), ezért az elemek illesztésénél ott megszorult a kosz. Ez abból a szempontból is problémás, hogy így ott a nedves sár, hólé, nem igazán szárad ki, mosáskor nem jön ki - 11. fotó.
Ez idővel kikezdi a lemezt, úgyhogy most egy schnitzer-rel orvosoltam a korábbi hibámat - azaz elvágtam a fóliát az elemek végeinél, ahol még ragadt, valamint kiszedtem a koszt.
Természetesen mind a szervízintervallum, mind az olajcsere periódus nullázva lett - 12. fotó.
A végén még ránéztünk két dologra.
Fagyálló bemérés: - 17 fokig jó. Nem a legjobb, de majd be lesz állítva (Csabinak éppen nem volt a műhelyben megfelelő fagyállója)
Generátor töltés: 13,9-ig ment fel felkapcsolt fényszórókkal.
A piszkos anyagiak:
olaj:14 590 Ft / 5 liter
olajszűrő: 2 425 Ft
levegő szűrő: 4 490 Ft
váltóolaj: 6 450 Ft / 2 liter
OSRAM Night Braker Plus tompított izzó: 4 850 Ft
Munkadíj: 4 000 Ft












Azt vettem észre a mostani napi első indításnál h furcsa zaj (búgás) jön a motortérből 2-3 mp-ig és ez 2-3 alkalommal megismétlődött minden indításnál egyre erősebben és egyre hangosabban. Aztán ma mikor mentem az autóhoz kisseb folt volt a jobb eleje alatt, kiderült h egy bilincs fellazult és engedett a szervó folyadék. Gyorsan vettem belevalót és megszűnt minden zaj, egészséges lett az autó :) Pedig vmeik nap megnéztem és akkor még a minimumon volt a nívó most meg már el sem érte az olaj, de már akkor is volt hangja. (tanulság: legyen ez a szint is mindig maximumon.)
Egy évet bírt a SWF ablaktörlő így ismét váltottam most Champion Easyvision került fel a Giu-ra és a Pandára is kíváncsi vagyok ez meddig bírja....
Még a tél elején feltűnt egy apró koppanás jobb elölről meg is lett a bűnös az alsó gömbtámasz személyében így az is cserélve lett Sidem márkájúra (by Unix)! Most került fel a palettájukra szerencsére így nem kellett komplett lengőkart vennem...




Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.
Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.
Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.
ELADÓ.