Blog

>> Tuning és extraDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-01-23

Véééégre! Teljesült egyik álmom, sikerült vennem 4 db 17"os TI felnit (köszönöm ezúton is Seriff cartársnak az üzletet!).
Tavaly eladtam a 16"-os Rial felniket, így a költséget azalapján írtam be, hogy mennyit kellett erre ráfizetnem.

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-01-23

Volt egy kis időm,így átnéztem a gépet,összeállítottam egy újabb "hibalistát" amit mihamarabb pótolni szeretnék.
-meghalt mindkét oldali xenon vezérlő
-lökhárító rács krómcsíkkal
-első stab szilentek
-jobb első kerékcsapágy
-hátsó G szemek
-jobb hátsó kézifékkötél
-2db fényszórómosó

 
>> EgyébDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2014-01-23

Elég régen volt már helyzet jelentés a kicsike állapotáról, de hát az ünnepek, evés-ivás-buli-miegymás azért kell néha. Viszont az elmúlt hét eredményes volt minden szempontból. Sikerült végre lefóliáznom ( carbon fólia ) a C oszlopok kivételével minden oszlopot, és még egy két apróságot. Ezekkel és sok mással együtt így aztán összeállt a beltér a középkonzol kivételével mert ott még vannak feladatok de az már semmiség. Hétfő óta szinte a garázsban lakok a szerelőmmel együtt, ( ezt ne tessék félreérteni ez kizárólag munkakapcsolat :D ) úgyhogy jelenthetem a teljes futómű átalakítás/felújítás elkészült. Gyári sportcsomagos lengéscsillapítók bent, tárcsák felszabályozva, munkahengerek felújítva, összes fékcső kicserélve+vadi új fékbetétek beszerelve. Ezen kívül szükséges szilen blokkok, gumiharangok és rögzítő bilincsek társaságában kicserélve. Egy darab tőcsavart még kell esztergáltatnom, és a féket is le kell még légteleníteni, viszont ezeket leszámítva minden kész.

Akkor röviden összefoglalva: kasztnizás, alvázvédelem, motortér korrózióvédelem+festés, motor upgrade, hiányzó alkatrészek beszerzése, teljes beltér felújítás, futóműcsere kipipálva

Ami még hátra van: csomagtérben elmarat rohadás kilakatolása+korrózió védelem, lökösök felszerelése, kipuffogó csere egészen a középdobtól, lambda szonda csere, és egyéb kis esztétikai apróságok illetve a legfontosabb egy műszaki vizsga, ami 2013 január óta nincs a kis autón :D és hogy ki ne hagyjam természetesen egy telibefényezés de ez szigorúan műszaki után mert nem lesz olcsó mulatság.

Egy valamit hagytam a végére és az nem más mint 4 darab alufelni. Ezeket le akarom még műszaki előtt cserélni. Jelenleg 18" lakkfekete Binno felnik vannak alatta 225/45 ös gumikkal de menniük kell, 17eseket szeretnék. Tudom ez egy blog és nem hirdetés, de ezért is hagytam ezt a végére. Ha bárki vállakozó szellemű önként jelentkezne, hogy szeretne velem felnit cserélni, vagy megvenné az enyémeket akkor az megkönnyítené a helyzetemet ( ami nem fényes mivel már egy éve nem vezettem a kicsikét csak off-os autókat ) :D Na tehát viccet félretéve alakul a masina már nincs sok hátra. Természetesen képek is lesznek, amint tudom pótolom az elmaradást.

 
>> Egyébmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-01-23

Ma elmentem a nyári gumikért,480km-t autóztunk,de megérte.90%-os 2012-es (szögtűrő) Continental Sport Contact 3 235/40 '18 méretben.
Hamarosan a felnik is elkészülnek.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2014-01-23

Mivel téli álmon a legenda úgy döntöttem, hogy kipróbálom a VTN fóliát a motortérben.
Pécsre postáztam 06-án, tegnap meg visszajött a cucc készen.
Karcmentesen, lakkozva ahogy hirdeti a cég.
Nagyon korrekt a mester, ajánlom mindenkinek!
( VTN Pécs autó-motor design )
Délelőtt óvatosan visszaszereltem mindent a helyére, pár csavart kicseréltem újra, meg takarítottam 1 kicsit apró helyeket, aztán pöcc-röff és szólt is a muzsika:-)
Talán megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy ez a motortér nem sűrűn fordul elő...:-)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-01-23

Már nagyon idegesített hogy egyre több alkalommal megtorpant néha az autó mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Végignéztem mindent de nem láttam semmi eltérést. Ha lehúztam az LMM csatlakozóját abba maradt a jelenség.
Mikor voltam Erhardnál a futómű alkatrészekért érdeklődtem az LMM ára felől is, de ő lebeszélt róla, mert szerinte ennek más baja lesz. Mondjuk EGR.
Bele tette a bogarat a fülembe és ismét szétszedtem. Kicsit ragadt a tengelye, de nem veszélyesen. Beáztattam gázolajba, majd kapott WD 40 fürdőt. és utána csak ráleheltem és már járt a tengely. Miután összeraktam nagy örömmel tapasztaltam, hogy csak ennyi volt a baja, és megszűnt a jelenség. Erhardnak igaza volt!
Meg ha már megint szétszedtem akkor részlegesen lefalaztam, ami annyit tesz hogy kapott egy szűkítőt a beáramló része. Fúrtam a lemezre egy 8-as lyukat, így nem megy bele annyi korom, viszont nem dob hibát.

 
>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-01-23

Fent említett alkatrészek cseréje. A feszítő természetesen Dayco (8500Ft), a vezető görgő pedig Breda (4800Ft) márkájú lett. Munkadíj kereken 1000Ft. Ezzel lassan a kötelező szervíz végére érek, szíjakkal görgőkkel vízpumpával kutyafülével remélhetőleg most egy darabig nem lesz gondom.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2014-01-22

Amióta megvan az autó, azóta kicsit zajos volt, nem foglalkoztam vele, de most elkezdett elég hangos lenni. Találtam még egy régi kupac alkatrész alján egy 64es szivattyút, a felfogatása ugyan az, csak kicsit nagyobb a 33 gyárinál :) Föl is raktam, elég finom lett a kormány és eltűnt egy jellegzetes hangja a kocsinak. Egyúttal az olajat is lecseréltem a rendszerben :)

>> EseményZoli85 // Alfa 156 1.6 T.Spark // 2014-01-22

multikormányra valo kezelogomb egyseg csereje.

 
>> Tuning és extraMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2014-01-22

Bekerültek az új helyzetjelzők...LED-es formában...nem volt egy olcsó játék,de jól mutat és remélem nem ég ki 3 havonta mint a jobbos játszotta eddig! :)