Blog
Olaj, olajszűrő és légszűrő csere megfejelve egy termosztát cserével, mert rakoncátlankodott a vízhőfok. Most patent 90 fokos a víz.
Km óra állás: 63500
Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj
Tegnap megjöttek a rendelt alkatrészeim. Sikerült vásárolni h-arcos cartárstól egy bal hátsó lámpát és faceliftes multikormány kapcsolókat / konzolokat (ezúton is köszönöm neki!). A kapcsolókra majd egy másik postban térek ki, tavasszal.
Lámpa cserére azért volt szükség, mert egy kis helyen megpattant a plexi és folyamatosan párásodott. Így vettem, gondolom a hülye olasz kívülről akarta lefeszíteni a burát, izzócserénél. Javíthattam volna, de ilyen téren maximalista vagyok. :) Nem nagy ördöngösség a cseréje, kb. félórát vett el az életemből, még úgy is, hogy tegnap este elkezdtem melóban, de szerszám híján félbe kellett hagynom. Ma reggel fejeztem be, itthon, szakadó hóesésben (csodás volt).
A csomagtartóban az oldalsó műanyagrekeszből ki kell szedni a csavarokat és olyannyira elválik a kárpittól, hogy nem is kell tovább bontani, simán ki lehet csavarni az izzókat és a lámpát rögzítő 3db csavart. Összeszerelésnél ugyanez csak visszafelé. Kicsit aggódtam, hogy nem lesz majd egyforma, de ugyanolyan mint a másik. Pedig szokták mondani, hogy lámpát párban kell venni, hát egy nagy túrót... :)
Képeken a régi burától, a kiszedésen át, az új berakásáig.
A lámpa 10.000Ft-omba került.







Korszerű autómon pár napja kigyulladt egy hibajelző fény, és a komputer arra biztatott, forduljak a szakszervizhez. Hozzáteszem, a motor járása is bizonytalanabbá vált... Szerencsére csupán egy lambdaszonda adta meg magát. Azért írok "egyet", mert már tudom, hogy ebben a korszerű autóban három (3) darab szonda is dolgozik. Ez kiváló hír... Főleg, hogy most épp az egyik olcsóbb verzió ment tönkre. Most minden már minden megint szép és jó.
207800km
Megállt a balos kézifékkötél --> csere új Ate :)
Sikerült egyik ismerősöm által szerezni 4 db nagyon jó állapotú gyári 15" alufelnit szinte tökéletes állapotban.
Ma vegre visszakaptam a fekete szepseget egy kisebb mutet utan ujra tokeletesen, Sajnos nekem is szembesulnom kellett a 159-esek egyik tipushibajaval, a kormanymu problemaval. Mivel felujitani nem erte volna meg, ezert cserelve lett. Mint tudjatok egy uj kormanymu igen csak huzos dolog, de nagy szerencsemre megtalaltam Alexeket az Alfariumnal, es Ok talaltak nekem egy tokeletes bontottat toredek aron. Azota ujra tokeletes a jargany futasa, es ezekutan mar nem is viszem mashova az automat csak hozzajuk!
Azert persze, ha mar naluk volt a gep, egyuttal megtortent az olajcsere, egy kis turbo mosas, es a szokasos komputeres vizsgalat. Most talan tavaszig mar nem lesz semmi, mikor is majd kap egy kis kulso gondoskodast (karcok javitasa, uj emblemak, polir, stb.) Termeszetesen ezt is Alexek fogjak csinalni, masra nem is biznam!
precízebb lett az új váltó (ami egy 3.0 V6-é volt, az 1-es egy hangyányit hosszabb benne, de egyébként minden ugyanaz).
megy az autó, ezerrel. így összehasonlítva, a régi difiben volt egy löttyenés is, ami most eltűnt.
a szívósor feletti vákumcsövek közül az utolsó, még nem cserélt darab is elrepedt, este gyorsan szabtunk másikat a helyére - visszatért az egyenletes alapjárat.
volt futőműállítás is, a váltócseréhez meg kellett bontani mindent, meg amúgyis kellett volna, a félrenyalt nyári gumikból ítélve.
A tegnapi napon került hozzám az "új" vas. Egy gondos tulajtól vásároltam . (DonPimpa)
Most kezdődik az ismerkedés és az alakítgatás.


Ma felkerültek az új téli gumik is.
Vredestein Wintrac Xtreme S
Egyelőre a gyári alufelnire mentek fel 205/55R16-os méretben.
A fékbetétek, féktárcsák rendben vannak.
Azt tervezem, hogy nyáriból is kap majd újakat, csak meg nem döntöttem el, hogy 16 vagy 17 colosat.
A nyáriakat itt árulom.






