Blog
Elég régen volt már helyzet jelentés a kicsike állapotáról, de hát az ünnepek, evés-ivás-buli-miegymás azért kell néha. Viszont az elmúlt hét eredményes volt minden szempontból. Sikerült végre lefóliáznom ( carbon fólia ) a C oszlopok kivételével minden oszlopot, és még egy két apróságot. Ezekkel és sok mással együtt így aztán összeállt a beltér a középkonzol kivételével mert ott még vannak feladatok de az már semmiség. Hétfő óta szinte a garázsban lakok a szerelőmmel együtt, ( ezt ne tessék félreérteni ez kizárólag munkakapcsolat :D ) úgyhogy jelenthetem a teljes futómű átalakítás/felújítás elkészült. Gyári sportcsomagos lengéscsillapítók bent, tárcsák felszabályozva, munkahengerek felújítva, összes fékcső kicserélve+vadi új fékbetétek beszerelve. Ezen kívül szükséges szilen blokkok, gumiharangok és rögzítő bilincsek társaságában kicserélve. Egy darab tőcsavart még kell esztergáltatnom, és a féket is le kell még légteleníteni, viszont ezeket leszámítva minden kész.
Akkor röviden összefoglalva: kasztnizás, alvázvédelem, motortér korrózióvédelem+festés, motor upgrade, hiányzó alkatrészek beszerzése, teljes beltér felújítás, futóműcsere kipipálva
Ami még hátra van: csomagtérben elmarat rohadás kilakatolása+korrózió védelem, lökösök felszerelése, kipuffogó csere egészen a középdobtól, lambda szonda csere, és egyéb kis esztétikai apróságok illetve a legfontosabb egy műszaki vizsga, ami 2013 január óta nincs a kis autón :D és hogy ki ne hagyjam természetesen egy telibefényezés de ez szigorúan műszaki után mert nem lesz olcsó mulatság.
Egy valamit hagytam a végére és az nem más mint 4 darab alufelni. Ezeket le akarom még műszaki előtt cserélni. Jelenleg 18" lakkfekete Binno felnik vannak alatta 225/45 ös gumikkal de menniük kell, 17eseket szeretnék. Tudom ez egy blog és nem hirdetés, de ezért is hagytam ezt a végére. Ha bárki vállakozó szellemű önként jelentkezne, hogy szeretne velem felnit cserélni, vagy megvenné az enyémeket akkor az megkönnyítené a helyzetemet ( ami nem fényes mivel már egy éve nem vezettem a kicsikét csak off-os autókat ) :D Na tehát viccet félretéve alakul a masina már nincs sok hátra. Természetesen képek is lesznek, amint tudom pótolom az elmaradást.
Ma elmentem a nyári gumikért,480km-t autóztunk,de megérte.90%-os 2012-es (szögtűrő) Continental Sport Contact 3 235/40 '18 méretben.
Hamarosan a felnik is elkészülnek.
Mivel téli álmon a legenda úgy döntöttem, hogy kipróbálom a VTN fóliát a motortérben.
Pécsre postáztam 06-án, tegnap meg visszajött a cucc készen.
Karcmentesen, lakkozva ahogy hirdeti a cég.
Nagyon korrekt a mester, ajánlom mindenkinek!
( VTN Pécs autó-motor design )
Délelőtt óvatosan visszaszereltem mindent a helyére, pár csavart kicseréltem újra, meg takarítottam 1 kicsit apró helyeket, aztán pöcc-röff és szólt is a muzsika:-)
Talán megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy ez a motortér nem sűrűn fordul elő...:-)








Már nagyon idegesített hogy egyre több alkalommal megtorpant néha az autó mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Végignéztem mindent de nem láttam semmi eltérést. Ha lehúztam az LMM csatlakozóját abba maradt a jelenség.
Mikor voltam Erhardnál a futómű alkatrészekért érdeklődtem az LMM ára felől is, de ő lebeszélt róla, mert szerinte ennek más baja lesz. Mondjuk EGR.
Bele tette a bogarat a fülembe és ismét szétszedtem. Kicsit ragadt a tengelye, de nem veszélyesen. Beáztattam gázolajba, majd kapott WD 40 fürdőt. és utána csak ráleheltem és már járt a tengely. Miután összeraktam nagy örömmel tapasztaltam, hogy csak ennyi volt a baja, és megszűnt a jelenség. Erhardnak igaza volt!
Meg ha már megint szétszedtem akkor részlegesen lefalaztam, ami annyit tesz hogy kapott egy szűkítőt a beáramló része. Fúrtam a lemezre egy 8-as lyukat, így nem megy bele annyi korom, viszont nem dob hibát.



Fent említett alkatrészek cseréje. A feszítő természetesen Dayco (8500Ft), a vezető görgő pedig Breda (4800Ft) márkájú lett. Munkadíj kereken 1000Ft. Ezzel lassan a kötelező szervíz végére érek, szíjakkal görgőkkel vízpumpával kutyafülével remélhetőleg most egy darabig nem lesz gondom.
Amióta megvan az autó, azóta kicsit zajos volt, nem foglalkoztam vele, de most elkezdett elég hangos lenni. Találtam még egy régi kupac alkatrész alján egy 64es szivattyút, a felfogatása ugyan az, csak kicsit nagyobb a 33 gyárinál :) Föl is raktam, elég finom lett a kormány és eltűnt egy jellegzetes hangja a kocsinak. Egyúttal az olajat is lecseréltem a rendszerben :)
multikormányra valo kezelogomb egyseg csereje.
Bekerültek az új helyzetjelzők...LED-es formában...nem volt egy olcsó játék,de jól mutat és remélem nem ég ki 3 havonta mint a jobbos játszotta eddig! :)


Január elején még a nagyobb munkáim előtt elmentünk egy hosszú hétvégére Lillafüredre. Kicsit lustaságból (gyerekűlés átszerelés), kicsit kíváncsiságból úgy gondoltam, menjünk a TD-vel. A jtd hadd pihenjen, és várja csendben otthon míg sorra kerül a lendkerékcsere. Amúgy is a jtd-vel lehetetlen nyugis tempóban autózgatni, előbb utóbb észrevétlenül belevisz a tempóba.
A pakolással ugye gond nincs, a hely ugyanakkora, rutinosan elkészültünk, és elindultunk. Persze a 35-ös úton mentünk, minek autópályázzunk. Forgalom sincs, nem is sietünk. Debrecen-Józsa után van az első olyan szakasz ahol rendesen 90-re lehet gyorsítani. Itt ért az első meglepetés:
Ez az autó halk! 100 körüli tempónál legalábbis nagyon kultúrált, minimális a zaj. Mivel forgalom nem nagyon volt, 110 körül gurultunk, néha kicsit felette, nagyon szépen működött az öreg gép.
Egy liter olajat eltettem a biztonság kedvéért, főleg hogy hegyi szakasz is volt a tervben. Lillafüred-Eger közt igazán szép az út, odafelé anyósűlésben élveztem a természet látványát. Alfában utazni is jó :-) Itt ismét csak feltűnően csendes volt az autó, emelkedőkön sem morgott, és érezhetően ereje is volt. Kinga nem kapcsolgat sokat, de ezt az autót nem is kell. 3-masban hagyva pont mindenre jó volt a hegyen. Néha egy 4-es jöhet, de nem sok az egyenes.
Összességében nagyon nem bántam meg, hogy a TD-vel jöttünk. Egy kicsit időutazás élmény volt, és azt az érzést erősítette meg, hogy egy öreg autó technikailag pont olyan jó mint egy új. Vezetni még jobb. Meg sem tudnám fogalmazni, hogy miért, de jóleső érzés vezetni. Nincs betompítva, érezni az egyszerű technikát, és mégis csendes, kényelmes.
Tökéletesen lehet érezni, hogy mire is jó a kettőstömegű lendkerék. Elég 1500-ról gyorsítani vele. Semmi tragikus, semmi zavaró, csak egy csillapítatlan dízel motor finom rezgése. Tény hogy a jtd-ben ez a pici rezgés nincs..és őszintén szólva nyugodtan lehetne. Persze hangra a jtd 2000 alatt tökéletesen csendes, érzetre a TD viszont őszintébb, autóbb.
A fogyasztás is szépen alakult, kb 6l az országúti fogyasztása 100-120 közt, szerpentinnel, megpakolva. Egy csillagos 5-ös a TD-nek.
122430km
Végre befért a műhelybe
első féktárcsák (Juratek)+ első betétek (Textar)
hátsó fékbetétek
csomagtartó világítás izzócsere
balos rendszám villany halvány volt, ezért csere
Júliusban volt ezelőtt fékbetét csere,Wagner fékbetétet ne vegyetek,nem bírt ki 20ezer km-t
+ téli gumik fel lettek rakva


1
517
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV