Blog
Tettem a kocsiba pár " kényelmi" extrát, amivel nem az volt a cél hogy a kocsinak az értékét növeljem ( mivel semmivel sem növelné amúgy sem ) hanem hogy én jobban érezzem magam benne :) Szerettem volna rá ülésvédőt mert mostanában sokat van használva és nem szeretném ha kikopna az ülés... sajnos már kezd, de még nemvészes ezért vettem rá ülésvédőt. De akkor már miért ne legyen fűthető?? gondoltam :) Hidegek a reggelek.
Ezen kívül lett bele rakva egy Porral oltó is mivel sajnos az előző kocsim úgy gondolta hogy füstjeleket küld felém hogy valami nincsen rendben... akkor nagyon megijedtem hála istennek abból nem lett nagyobb baj.
Karácsonyra kaptam tesóimtól egy autós kompresszort , szivargyújtós jó kis cumó amivel fel lehet fújni a kerekeket ha esetleg valahol leeresztene.
A közeljövőben még szeretnék bele egy kartámaszt is mert az nagyon hiányzik. Csak nem tudom hogy 145 be van e gyári.
Tertmészetesen már egy ideje fent van a " hovatartozás" matrica is amit GT-től szereztem be még Alfacity-n.
Egyenlőre ennyi :D Jah és miközben mostuk az olaszokat hülyültünk kicsit a Sógor jelöltel és az új verdájával ;)
Km: 127 325







Ma kicseréltem a a feszítő görgőt. Költségem 12500 Ft.
A decemberi törés után, Két hét kényszerpihenő, lökhárító javítva fújva, a karosszéria helyreállítva, futómű beállítva, Olaj cserélve, légzsák visszajelző, elektronos problémák orvosolva.
Ma visszakerültek a helyükre , kerékjárati műanyagborítás ,oldal spoilerek, új csavarokkal patentekkel.A hézagokat kell kitöltenem, a kasztni és a spoiler között fekete szilikonnal.
December elején egyik napról a másikra elromlott a kuplung. Gondolkodtam, keresgettem, végül arra jutottam, hogy a fő kuplunghenger lesz a hibás. Kicseréltem nem túl sok problémával, de sikerült eltörnöm a kinyomócsapágy műanyag csövét. Ekkor kezdődött az igazi szenvedés. Külön nem lehetett megvásárolni, kinyomócsapágyat meg "csak" ezért nem szerettem volna most vásárolni. Szerencsére a Facebookon segítségemre volt egy cartárs, akinek ezúton is hatalmas köszönet! Tényleg összetartó csapat vagyunk... igaz, hogy 3 hétbe telt, de megérkezett a szükséges kis műanyag cső. Az összeszerelés kb. 15-20 perc volt. Utána párszor lenyomtuk a kuplung pedált és úgy 6-7 nyomás után már hallottam, hogy a kinyomócsapágy dolgozik. Aztán egy 70 km-s próbaút.... végre ismét az utakon, hatalmas élmény.
A héten vásároltam hibakódok olvasásához kábelt.Így már nem kell zaklatnom Gecsa kollégát a kiolvasással:)
ár 5500ft+610 posta


Lassan három hónapja van meg az autó és úgy néz ki, hogy remekül teljesítette a próbaidőt :) Időközben cserélve lettek az előző posztban felsoroltak, valamint cseréltem gyújtáskábeleket, mert még a gyári szett volt benne és elég viseltesen néztek ki. A csere után mintha új autóba ültem volna vissza, szóval megérte. Most januárban meg volt az első műszaki hiba: AC pumpát kellett cserélni. Körülbelül ennyi szerintem egy 20 éves autótól nem rossz.
A további tervek:
- teljes rozsdamentesítés és a szépséghibák eltüntetése
- 15/16"-os felniszett
- teljes Sport belsőtér
- nagy fékek
- esetleg klímásítás
Így végignézve elég drága év lesz :)
Feltűnt valamikor nyár végén, hogy a tágulási repedt, fogy a hűtőfolyadék. Cseréltem,
valamikor le is írtam.
Valamikor novemberben viszont egy lambda szonda cserénél feltűnt, hogy hűtővizes
az első spoiler alja. A hűtő alsó fele totálisan szétrohadt.
Vettem egy utángyártottat, fogalmam sincs milyet, méretre mentem, hogy az stimmeljen.
1 délután szenvedés árán ki tudtuk cserélni úgy, hogy nem kellett levennem sem a zárhidat, sem pedig a lökhárítót vagy a lámpákat. Azóta tökéletes a hűtőrendszerem.
Tanács: ha valaki cserél hűtőt, készüljön fel, hogy az alsó hűtőcsatlakozó könyökben
nagy eséllyel kell "O" gyűrűt cserélni, mivel kiül és ha még egyszer összerakja vele az ember, akkor folyik. Nem csöpög, folyik...
1-es és 7-es lábat kell összekötni, 9, 12 nem szükséges, és az R04-et kell leszedni (ha van). Valamelyiken R14 a jelölésés a másik oldalon van. Lényeg, hogy a 6-14 láb között legyen mert az a felesleges. 1-2 kép a sajátom, 3-as Multiecuscan.net-ről való, a 4-es pedig annak fórumáról egy variánsra.
MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGE EZEN INFORMÁCIÓ FELHASZNÁLÁSA. Javasolt megvenni a gyári adapter kábeleket hozzá, vagy egy OBD2 hosszabbító kábelt preparálni. A linkelt oldalon szereplő A3-as adaptert használó autókra nem jó ez az átkötés...




Ma olajcserén esett át a Szerelmem!
Vércsoportja némiképp változott, mert 5W40-et kapott.
A márka örök nálam és ez a Xado :)
Csak ajánlani merem mert bár sokat kap a verda, mégis pöpec és úgy ketyeg, ahogyan kell :)
Ezzel együtt megejtettük a többi cserés macerát is (légszűrő, gázolajszűrő...)
A jövő havi terv (és nem várt) kézifék kötél csere és hátsó stabilizátor szilent csere...
De ez már legalább nem fog "fájni" annyira :D:D:D:D