Blog

>> SzervizZoli89 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2014-01-18

Lassan három hónapja van meg az autó és úgy néz ki, hogy remekül teljesítette a próbaidőt :) Időközben cserélve lettek az előző posztban felsoroltak, valamint cseréltem gyújtáskábeleket, mert még a gyári szett volt benne és elég viseltesen néztek ki. A csere után mintha új autóba ültem volna vissza, szóval megérte. Most januárban meg volt az első műszaki hiba: AC pumpát kellett cserélni. Körülbelül ennyi szerintem egy 20 éves autótól nem rossz.

A további tervek:
- teljes rozsdamentesítés és a szépséghibák eltüntetése
- 15/16"-os felniszett
- teljes Sport belsőtér
- nagy fékek
- esetleg klímásítás
Így végignézve elég drága év lesz :)

 

Feltűnt valamikor nyár végén, hogy a tágulási repedt, fogy a hűtőfolyadék. Cseréltem,
valamikor le is írtam.
Valamikor novemberben viszont egy lambda szonda cserénél feltűnt, hogy hűtővizes
az első spoiler alja. A hűtő alsó fele totálisan szétrohadt.
Vettem egy utángyártottat, fogalmam sincs milyet, méretre mentem, hogy az stimmeljen.
1 délután szenvedés árán ki tudtuk cserélni úgy, hogy nem kellett levennem sem a zárhidat, sem pedig a lökhárítót vagy a lámpákat. Azóta tökéletes a hűtőrendszerem.
Tanács: ha valaki cserél hűtőt, készüljön fel, hogy az alsó hűtőcsatlakozó könyökben
nagy eséllyel kell "O" gyűrűt cserélni, mivel kiül és ha még egyszer összerakja vele az ember, akkor folyik. Nem csöpög, folyik...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-01-17

1-es és 7-es lábat kell összekötni, 9, 12 nem szükséges, és az R04-et kell leszedni (ha van). Valamelyiken R14 a jelölésés a másik oldalon van. Lényeg, hogy a 6-14 láb között legyen mert az a felesleges. 1-2 kép a sajátom, 3-as Multiecuscan.net-ről való, a 4-es pedig annak fórumáról egy variánsra.

MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGE EZEN INFORMÁCIÓ FELHASZNÁLÁSA. Javasolt megvenni a gyári adapter kábeleket hozzá, vagy egy OBD2 hosszabbító kábelt preparálni. A linkelt oldalon szereplő A3-as adaptert használó autókra nem jó ez az átkötés...

 
>> SzervizKriszta bébi // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-01-17

Ma olajcserén esett át a Szerelmem!
Vércsoportja némiképp változott, mert 5W40-et kapott.
A márka örök nálam és ez a Xado :)
Csak ajánlani merem mert bár sokat kap a verda, mégis pöpec és úgy ketyeg, ahogyan kell :)
Ezzel együtt megejtettük a többi cserés macerát is (légszűrő, gázolajszűrő...)
A jövő havi terv (és nem várt) kézifék kötél csere és hátsó stabilizátor szilent csere...
De ez már legalább nem fog "fájni" annyira :D:D:D:D

 
>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-01-17

Sikerült egyeztetnem Zé.-vel, és vasárnap azaz 01.19-én felkerül végre az első lökhárító (az enyém már nagyon karcos,törött, repedezett) a bal első sárvédő ( az enyém egy sajnálatos parkolás következtében eléggé behorpadt, és a festék is pattogzik le róla) és végül a ködlámpák cseréje is megtörténik, (betört egy kavicsnak vagy inkább kőnek köszönhetően) az alfaamorés rendszámtábla keret is felkerül.

Köszönöm tipoatti-nak, tőle sikerült jó áron és minőségben teljes mértékben elfogadható alkatrészeket megvásárolni.

A műtétről képeket is rakok majd fel.

És úgy alakult, hogy új munkám lesz. Aminek következtében a hétköznapi munkába járás nem a Bestiával fog megtörténni :-( A jelenlegi lakhelyemtől kb 5 km-re lesz a munkavégzés helye. Erre a kis időre fölösleges be indítani az autót, be sem melegszik, illetve csak nagyobb kárt tennék szerintem benne hogy ilyen rövid távon használom Budapesten.

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2014-01-17

Gázolajszűrő ,olajszűrő ,levegőszűrő, olajcsere történt a mai napon . 160000km

 
>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-01-17

szétrobbant a difiben az egyik kis kúpfogaskerék... még csak azt sem mondanám, hogy nagyon meghajtottam az autót, egy főútra balra kikanyarodásnál egyszercsak marha nagy csattanás, és pörög a motor üresben.

sikerült elvergődni egy nem-fizetőparkolós részig (néha még össze-összekapcsolt), aztán a céges Panda mind a 33 kW-jával bevontattuk a műhelybe.

küzdelmek árán lejött a váltó, és habár "csak" a kuplungház felé ütötte át a burkolatot a szétrepülő diffi, de sajnos olyan mennyiségű spén és foghulladék van szanaszét, hogy nincs szívünk ugyanezt a váltót visszatenni, ki tudja, mit darált magába.
persze a házon ütött rés miatt a kupplungba is jutott olaj, meg egyébként is elég avittas a tárcsa, úgyhogy az is megy a levesbe.

bontott váltó mellé tehát jön még egy új kupplung, aztán megy össze az autó ...

így utólag visszagondolva, mikor az első átnézés után a féltengely-kihajtás szimmeringet cseréltük, mintha nem lett volna elég olaj a váltóban - ki tudja, mennyit ment így.

 
>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-01-17

Elérkezett a vezérlés csere ideje, nálam még nem volt cserélve eddig. (megbíztam az előző tulajban).
Meglepődve tapasztaltam ,hogy nagyon jó állapotban volt a szíj (Gates) illetve a vezető/feszítő görgők és a vízpumpa (gyári) is hibátlanok voltak.
Most kapott egy INA szettet + Graf vízpumpát...ezt ajánlották mert fémlapátos nem műanyag. Úgy tervezem ,hogy 90 ezer km-t hajtok bele az új szettbe:)
Kicseréltem a pollenszűrőt is ebben 30 ezer km volt látszik is rajta :)

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-12-28

A hátsó még eredeti stabilizátor karok elég rossz állapotban voltak, kotyogtak már. A gyári műanyagokat Meyle fém karokra cseréltem, amik már ránézésre is sokkal komolyabb darabok a gyárinál.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-12-28

A középső kipufogódob felmondta a szolgálatot, lyukasra rohadt. Kapott egy új gyári hangolású Walker középdobot. Szándékosan nem sportdobra, esetleg dob nélküli csőre cseréltem (először azt akartam), mivel hamarosan egyenlő hosszúságú első csövet kap és azzal együtt már túl hangos lenne hosszú távon.