Blog
- MotorLife tesztidőszak indul, majd mesélek, mizujs. Már ha épp érdekel.
Amit ígér: Fémnemesítés, kenés, fogyasztáscsökkenés, emisszió csökkenés, ilyesmik. Majd kiderül, hanta-e, vagy nem.
Kisebb gubancok után mostanában tettünk pontot az aktuális szervízek végére.
-Vezérlés és összes járulékok cseréje olajcsere, miegymás.
Közben megbolondult pár dolog a kocsiban, de mint utóbb kiderült, akksi-saruk hibái okozták - így az UDC(vagy VDC ) system error, és a CD váltó letiltása is orvosolódott.
- Volt kis idő, így végre megoldódott az üzemanyagszint jelző hibája is - már kiégette a retinámat a folyton világító sárga, meg 1 x kalkulációs hiba miatt megállt a kocsi... De legalább tudjuk, hogy nem úgy viselkedik, mint átlag autó, hogy előtte már jelez - meglöttyen, ilyesmik. Neeem, ha kifogy a nafta, akkor elveszi a fordulatot - max 2000, és akkor még van 500m-ed. Utána séta. :)
Azóta a range se visít folyton, szépen számolja, mennyi van még hátra.
kotyogott az első kerék, axiál csukló csere. Tekintve, hogy azt sem tudtam mi ez, és hogy van ilyen és mire jó és elromolhat, megörökítettem egy képregény formájában a hozzávetőleges reakciómat:)

Első-felső lengőkar szilentek cseréje, mert nyikorgott mint egy lovaskocsi :)
Olaj, olajszűrő és légszűrő csere megfejelve egy termosztát cserével, mert rakoncátlankodott a vízhőfok. Most patent 90 fokos a víz.
Km óra állás: 63500
Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj
Tegnap megjöttek a rendelt alkatrészeim. Sikerült vásárolni h-arcos cartárstól egy bal hátsó lámpát és faceliftes multikormány kapcsolókat / konzolokat (ezúton is köszönöm neki!). A kapcsolókra majd egy másik postban térek ki, tavasszal.
Lámpa cserére azért volt szükség, mert egy kis helyen megpattant a plexi és folyamatosan párásodott. Így vettem, gondolom a hülye olasz kívülről akarta lefeszíteni a burát, izzócserénél. Javíthattam volna, de ilyen téren maximalista vagyok. :) Nem nagy ördöngösség a cseréje, kb. félórát vett el az életemből, még úgy is, hogy tegnap este elkezdtem melóban, de szerszám híján félbe kellett hagynom. Ma reggel fejeztem be, itthon, szakadó hóesésben (csodás volt).
A csomagtartóban az oldalsó műanyagrekeszből ki kell szedni a csavarokat és olyannyira elválik a kárpittól, hogy nem is kell tovább bontani, simán ki lehet csavarni az izzókat és a lámpát rögzítő 3db csavart. Összeszerelésnél ugyanez csak visszafelé. Kicsit aggódtam, hogy nem lesz majd egyforma, de ugyanolyan mint a másik. Pedig szokták mondani, hogy lámpát párban kell venni, hát egy nagy túrót... :)
Képeken a régi burától, a kiszedésen át, az új berakásáig.
A lámpa 10.000Ft-omba került.







Korszerű autómon pár napja kigyulladt egy hibajelző fény, és a komputer arra biztatott, forduljak a szakszervizhez. Hozzáteszem, a motor járása is bizonytalanabbá vált... Szerencsére csupán egy lambdaszonda adta meg magát. Azért írok "egyet", mert már tudom, hogy ebben a korszerű autóban három (3) darab szonda is dolgozik. Ez kiváló hír... Főleg, hogy most épp az egyik olcsóbb verzió ment tönkre. Most minden már minden megint szép és jó.
207800km
Megállt a balos kézifékkötél --> csere új Ate :)
Sikerült egyik ismerősöm által szerezni 4 db nagyon jó állapotú gyári 15" alufelnit szinte tökéletes állapotban.