Blog
Mindkét fényszóróban el voltak törve a műanyag távtartók, ezért másikat kellett vennem. Bontóban sem volt jó állapotú, ezért ebay-en kezdtem el keresgélni. 60 euró volt postával együtt a gyári új Hella jobb oldali fényszóró, ami tökéletesnek bizonyult. Bal oldalit is rendeltem, csak az már sajnos nem volt az eladónak, azért csak egyet küldött.


A kocsi megvétele előtti átnézés során felfigyeltem rá, hogy eléggé kormol már alapjáraton is. Mivel nem a gyári chip volt benne és nem kék volt a füst, hanem fekete, én arra gyanakodtam, hogy túl sok benzint kap a chip miatt és azért kormol. Aztán a vásárlás utáni hazaúton felvillant a check engine lámpa, valamint 13 literre jött ki a fogyasztása. Ha megállás után újból elindultam, akkor kialudt, és csak országúti tempónál kezdett el világítani a hibajelző. (Az előző tulaj állítása szerint 8,5-öt evett városban, amit mindenáron el akart velem hitetni, de mindenhol azt olvastam, hogy városban nagyon sokat esznek ezek a motorok, és ezzel a tudattal mentem kocsit venni.)
A motorvezérlőben lévő "tuning" chip miatt nem lehetett kiolvasni, hogy miért világít a hibajelző, ezért visszaraktam bele a gyárit, mert szerencsére az is járt a kocsihoz. Majd kiderült, hogy a lambdaszonda volt a hiba okozója, került is bele gyári, ami megoldotta a kormolási és a fogyasztási gondokat is.
Azóta vegyes, városi és országúti használat során 8-8,3 liter között fogyaszt a gyári chippel, a másikat nem raktam bele vissza.
Elkezdett kopogni a futomüvem.Már idegesitett és elmentem meg nézetni hogy mi kopog.Aszittem hogy a kutyacsont log de sajna nem.Kiderült hogy eltört a rugóm hátul.
Szuperek ezek az utak.!!Pedig csak aszfalos úton járok.Egyik barátomtol kaptam rugot és gátlot és ki cseréltem.Terészetesen nem volt olyan szin jelölésü rudó.Igy mind a két oldalt cseréletm.Hát nem olyan egyszerü de készlett.:)
Már régebben gondolkoztam, hogy a TS-t lecserélném egy JTD Alfára, de sosem volt lehetőségem erre. Januárban keresgettem a neten (céltalanul), majd az szemem elé került a hirdetés, amiben ezt a szépséget kínálják számomra reális áron. Felhívtam a tulajt, hogy mégis milyen állapotban van, van-e rá érdeklődő és a szokásos ilyenkor feltett kérdések. Telefonban elég megbízhatónak tűnt a tulaj (bár nem tudom mennyire lehet megbízni egy autót eladó személyben), így úgy döntöttem érdemes utazni több, mint 500 km-t, hogy személyesen is megnézhessem, kipróbálhassam a dolgokat. 2014. 02. 05-én mentünk is. fél napnyi buszozás és vonatozás után elértünk Galántára, ahol megnéztem az autót. A tulaj mondta is a hibáit, és azért én is hozzátettem ezt-azt. Őszintének kell lennem, az autó nem hibátlan. Van rajta pótolnivaló és javítanivaló, viszont őszinte. Nem rejtegeti a hibáit. A leglényegesebb számomra a motor, váltó, kuplung állapota volt. Miután mentem vele egy próbakört, számomra egyre pontosabban körvonalazódott, hogy nekem kell ez az autó. Sikerült megegyezni a tulajjal, elhozni és remélhetőleg hosszú ideig élvezni :)
Tennivalók:
Jobb oldali küszöbspoilert leszakadt, meg kell csinálni
Hátsó lökhárítóban van egy lyuk, behegesztem, majd fényezés
Jobb oldali féltengelycsuklót ki kell cserélni
Futóművet lassan fel kell újítani (még csak kezd kopogni, ezt már tapasztalt füllel hallom)
Hátsó ablaktörlőlapátot vennem kell rá, mert letörték az előző tulaj jóakarói
Meg van kicsit húzva a jobb hátsó sarka
Fel kell polírozni a lámpákat
Valamilyen lemezt meg kell néznem, mert mintha egy csavar meg lenne lazulva és valami rezonál, remélem apróság.
kb. ennyi a kezdeti beruházások listája.
A hazaút rendben ment, Galántáról Komáromba utaztunk, ott tankoltam 21 liternyi gázolajat (életemben először saját magamnak), bevásároltunk, megmutattam a Vasmacska panziót a kocsinak, majd benzinkúton autópálya-matricát vettem, és Budapest előttig nem is volt semmi probléma. 10 km-rel BP előtt elkezdett rázni az egész autó, nem tudtam mi lehet, így lelassítottam, átdöcögtem pesten, és az M3 első pihenőjén megálltam megnézni mitől is lehet. Semmi furcsát nem találtam. Az előző tulaj szerelője mondta, hogy a féltengely-csukló porfogója el van repedve, így arra gondoltam, hogy kavics vagy valamilyen kosz bekerült a csuklóhoz és az darálhatott. Ez lesz az első szervizelés, amit el fogok intézni. úgy 10 km-re BP után megunta a rázást és a maradék kb. 300 km-t gond nélkül jöttünk végig.
Km állás: 207 500
és mióta nálam van 208 ezer felett



Lejárt a műszakim ezért szervízlátogatás .
Átnézéskor kiderült , hogy csereérett a hátsó féktárcsa és betét + a kézifékbovdeneket is kicseréltettem .
Előre Textar került és remekül müködik , ugyhogy hátra is azt rakattam .

Elindítottam a gépet, hadd járjon egy kicsit alapjáraton mielőtt elindulok vele, 7 perc járatás után égett szagot éreztem és elkezdett dadogni. Fel is nyitottam a motorháztetőt és azt tapasztaltam, hogy a jobb oldali katalizátorom vörösen izzik. (túldúsított) Leállítottam az autót, kiolvastuk a hibát: P1680, azaz elektromos működtetésű pillangószelep. Nagy volt az ijedtség, de nagy megnyugvásomra csak ki kellett pucolni a pillangószelepet és kellett 4 új gyertya, mert nem bírta már elégetni a kapott anyagot, pláne szivatóval.
Semmiképp nem akartam 1 pólusú gyertyát venni, ha már lúd legyen kövér alapon, így vásároltam bele 4db két pólusú bosch-t. Igaz, hogy a gyár NGK-t ír elő, de mivel bosch rendszerű a befecskendezés, így nem típus idegen, ráadásul amiket kivettem szintén 2 pólusúak voltak, így szerintem jól döntöttem. A gyertyák ára 1080 Ft/db volt, egyéb költségem nem volt.
Nyári gumikkal vásároltam az autót és mivel téli szett nem volt hozzá, így vásároltam egy 16'-os 5 karikás gyári alfa alufelni garnitúrát, jó téli gumikkal (michelin alpin). Még aznap fel is tettem az autóra, egy kis centrírtól nem sértődne meg, de 140km/h alatt nem ráz.
A kerekek ára 70.000 Ft volt.
Mivel nem melegedett a gép, így megrendeltem a termosztátot hozzá és még aznap ki is cseréltem, de ezzel együtt már a fagyállót is, mivel csak -5fok-os volt, így 2 legyet ütöttem egy csapásra. A termosztát ára 8800 Ft volt, egyéb költségem nem volt.
Elhoztuk Székesfehérvárról az autót, regisztrálva lett Magyarországon. A hazaút egy élmény volt, eszméletlen hogy húzza ezt a nagy kasztnit ez a "kis" motor. Viszont nem melegedett 70 fok fölé a motor, ez termosztát hibára utal. Na de ezen kívül az első 100km zökkenőmentes volt, teljes a boldogság!
