Blog
Cserelve lettek jobb felső lengőkar- jobb alsó lengőkar- bal alsó lengőkar- bal felső lengőkar- rúdfej- féltengely gumi külső- féltengely csukló belső 2- első fékbetétek-, - egyéb dolgok az utastérben- fedélzeti kijelző egység komplett csere- ködlámpák cseréje- lengőkarok gyárira lett cserélve.
km óra állás: 117000
Ma reggel 6 -kor a rendőrség előtt álltam, kezemben a régi rendszámmal. Kb fél óra alatt le is zajlott a dolog, és már hivatalosan is tulajdonos lettem. Papíron ez az első kocsim, nagyon örülök, hogy sikerült.
Bocsi a telós képekért, majd lesznek jó képek is :)



Úgy döntöttem, hogy nem adom a hifit az autóval, szóval a mai nap folyamán kiszereltem. Azért egyszer-kétszer megdicsértem magam, hogy 3 éve merre vezettem el a kábeleket. A 35-os tápkábelt nem csak berakni, kiszedni is élvezet volt...
A kuplungozás elkészült, beépítettük a Nándi autójából származó gyári Valeo lendkereket az új, Luk dobozban érkezett Valeo kuplungszettet és a gyári új kuplung kiemelő villát.
A lendkerék jó döntés volt, ezúton is köszönöm Nándi a korrekt állapotot és árat!
Itthon kimértem, a Luk gyári táblázata alapján kb belőttem az állapotát, egy 50%-os lendkerékről van szó. 100e km-t ki kell bírnia, főleg hogy chippelve is kevesebb nyomatékkal kell elbírnia mint az m-jetben gyárilag.
A váltások most érezhetően csillapítottak. Eddig semmi nem utalt arra, hogy egy rugós szerkezet csillapítja a kuplungolást. Most nagyon finoman, könnyen megy a váltás, elmúlt a zakkanás, zakatolás is. A pedál puhán, könnyen jár. Nagyon jó lett, ahogy vártam.
És igen, "csak" ennyi különbség van egy felújított és egy használt de gyári lendkerék közt: nem remeg, nem csúszik el padlógázra. Agyatlanul lepadlózva sem, 4-esben 1500-ról sem.
Lassan teljes felújításba csúszik ez a "jó állapot" mánia, de nem bánom. A porlasztó cserével a motor hangja lett gyönyörű, a kuplungozással nagyon kultúrált lett a váltás, és harapósak a kigyorsítások.
Egy bánatom van még....pont az eredeti, kiinduló probléma nem oldódott meg teljesen. Már nem morog a motor, nem dobol a kuplungpedál és nem ropog kinyomáskor, nem csúszik a kuplung ...de a boxerhang csak ott maradt. Mostmár felhangoktól, zörejektől mentesen, simán csak vibrál a beltér.
Vannak sejtéseim...a motorháztetőt kinyitva semmi nyoma ennek a hangnak, a motor szépen jár, semmi darabosság, semmi egyenetlenség nem érződik rajta. Fordulaton meg már-már szépnek mondanám a hangját, olyan kis finoman forog fel.
Bent meg gyorsításkor rezonál a középkonzol, rezeg a kormány, alapjáraton épp érezhetően maszíroz az űlés. Pont annyira, hogy idegesítsen. És szerintem még mindíg hangosabb mint kéne, nagyon "jelen van" a motorhang.
És ma próbálgattam álló helyben. Hirtelen gázadásra a motor nem bólint nagyot, sőt normálisnak tűnik. De az a kis bólintás észlelhető a gázpedálon lábbal. 2000-res fordulaton nincs cicergés és rezgés, de szintén a gázpedálon azt érezni mintha valami ütne, vagy az egész motor billegne. Nem is tudom hogy fogalmazzam, de közben meg a motort nézve az meg sem mozdul.
Alánézve a hátsó bak is rezzenéstelenül áll a helyén. Aztán beugrott valami...lehet pont EZ a baj?
Tuti biztos vagyok benne, hogy pár éve a hátsó tartóbak az alapjáraton rezgett mint a nyárfalevél, emlékszem hogy nézegettem, hogy normális e az úgy. És ugye minden bak cserélve volt ugyan, de egyik sem gyárira. Pont hidegben rezeg idegesítően és ahogy átmelegszik a motortér alábbhagy. Az utolsó hőmérséklet függő szivatás lenne?
Az u.gy. kínai bakok 3 év alatt felkeményedtek volna annyira, hogy már nem szigetelik el a motor rezgését? Aztán átmelegedve visszalágyulnak valamennyire. Erős a gyanúm. Ezért lehet kánikulában kis hajtás után tökéletesen halk az autó..
Chippelés óta megvan a boxerhang, de eleinte szép, kellemes tónusban, távolról jött. Aztán kezdett hangosodni a boxerség, mindíg hidegben jött elő. Aztán ráköltözött még az a ronda morgás amit autópályán csinált tipikusan esti hűvös időkben. Aztán még megtetézte az irgalmatlan motorháztető remegéssel, és érezhető kuplungdobolással.
A tipp: az alap probléma a felkeményedett motortartók. Ennek "köszönhetően" vált hallhatóvá az injektor miatti morgás, lehet enélkül sosem veszem észre annak az egy porlasztónak a könnyezését. Plusz emiatt volt érezhető annyira a lendkerék kiegyensúlyozatlan dobolása.
Utolsó tipp, ha ez se jön be, én adom fel és marad aboxerdízel...

Egy ideje hallom már hogy sikít valami a szíjak felől, és nemigazán tudtam mire vélni a dolgot, ezért nem is foglalkoztam vele. Gondoltam ez ilyen. De ültem Dzsozy kocsijába, nála semmi ilyen hang nincs... Utána egyre jobban halottam és nagyon zavar. Bár szerintem rajtam kívül más nem nagyon foglalkozna vele, de én már eljutottam arra a szintre hogy sírógörcsöt kapok tőle.
Na ezért első körbe vettem új szíjat és feszítőgörgőt is.
Miután levettem a kereket és a takaró műanyag borítást elém tárultak a szíjtárcsák. Innentől kezdve mondhatni gyerekjáték. feszítőt meglazít és már lent is van a szíj.
Mindent végigforgattam kézzel hogy mi adhatja a hangot. a Generátornak elég furcsa hangja van, kicsit súgó csikorgó... szerintem az lesz a ludas. Elindítottam a kocsit a szíj nélkül és olyan csend volt a kocsiban hogy huuu... majdnem ráindítottam mégegyszer .... :)
Szóval szerintem Generátorfelújítás lesz a következő a listán ;)
Miután kicseréltem a feszítőgörgőt ( ha jól emlékszem egy 13 fejű csavar fogja a blokkhoz,) vissza fűztem az új szíjat.
A hang megmaradt.... ami nem újdonság mivel a generátor lesz csapágyas. :) , de legalább tudom hogy új szíj van rajta.
folyt köv...
Km: 129 000





Ma is megkerestem Szatyit egy váltókalibrálás erejéig.
Téli viszonylathoz képest nagyon jó idő van kint, már-már tavaszias a hangulat, így megfürdettem a Bestiát mert ordenáré retek volt már szerencsétlen autó.
Ténylegesen beköszönt a tavasz akkor kap egy alaposabb kívül-belül, alul-felüli mosást is.






a mai nap kicseréltem a ködlámpákba is az izzókat, "Ice Blue" izzókra :( 2kép ilyen volt 3.kép ilyen lett



1
548
Fórum
Friss topicok
- 155
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV