Blog
Befejeztem az alváz és üregvédelmet, 1.lépés: visszahajlítottam az autószerelők gumisok által behajlított küszöböt .2 .lépés :letakarítottam a laza rozsda felületet, 3.lépés:Würth rozsda átalakítóval lekentem a felületet 4.lépés: Würth 99% alu cink sprayvel lefújtam, 5.lépés: Finon alu- cink 6 . lépés Motip rücsi küszöb védelem,utána piros színnel lefújtam, 7.lépés Motip bitumenes alvázvédelem ,küszöb belső oldala ,kerékjárati ívek,alváz.Motip üregvédő a küszöb belsejébe.












Bedöglött az aksim. Mentem vele, semmi jelét nem adta, hogy gond lenne, majd egy 10 perces állás után, (amikor indítani akartam) meg se mozdúlt az indító és kiírt mindenfélét a comp, hogy semmilyen 3 betüs nem működik azonnal állítsam le a motort (nem mintha ment volna :). 1-2 órával utána pont annyi volt benne, hogy elindult és haza tudtam kecmeregni. Az aksi 3éves volt, úgyhogy vettem újjat.
Ez pont rosszkor jött mert mostanában keseregtem milyen sokba kerül az Alfa. 2,5 év alatt 1 milliót költöttem szervízre (kb 30eKm-el, és nem márka szervízben). Ebben nincs a téli nyári gumi, alufelni kombó (+300eFt) és semmilyen nem alfás dolog (üzemanyag, adó, stb.)
Ez van, viszont minden kiszállásnál gyönyörködöm benne. :)

Ma kapott új légszűrőt (bár a mostani sem volt túl piszkos).
Kipucoltuk a légtömegmérőt és a pillangószelepet és mivel korábban jelzett néha P0120-as hibakódot az összes érintett csatlakozó kapott kontaktspray-t.
Ugyan a gázpedál kódja P0220 de azért ennek a csatijára is ránéztünk (valaki más is fújkálta már előttem).
Ezután kapott egy TPS reset-et és elugrottam vele Gödre és vissza.
Érzésre jól ment, vette a fordulatot és remek fogyasztást produkált: 7,2 L/100 Km
79550 Km



Már korábban felkerült az autóra, a led-es nappali menetfény. Úgy kaptam. Nem volt nehéz felrakni, gyors kötözővel rögzítettem az alsó rácshoz. Így olyan mint ha folyton mosolyogna :D. Már este is megismertek, tessék integetni :P :D. összeségében nekem tetszik :)
km: 127 045



Múltkoriban a diesel-fórumba belenéztem, és az injektorkódokról volt eszmecsere.
Gondoltam egyet, rádugtam a gépet a vasra, és megnéztem a kódokat. Ha valaki nem ismeri a témát, az mJTD dieseleknél az injektorokra ráírnak egy 9 jegyű kódot aminek a vége 3db A-betű. Ez a gyártási szórásból eredő eltéréseket hivatott kompenzálni, már ha az ECU-ba rögzítve vannak.
Az enyémnél a következő volt a helyzet: 1-2 felcserélve, 3 stimmel, 4 nem jó.
Eddig a FES free-verziója volt a gépemen és az csak kiolvasni engedi, de most gyorsan csináltam egy paypal-reg.et, és megvettem a teljeset.
Beírtam a kódokat. Azt kell mondjam, hogy hallhatóan jobb lett a motor járáskultúrája, főleg hidegen. A korrekciós értékek is egyformábbak lettek, hideg motornál a 4-es hengeré 1,2 is volt, de most mind 0,6 alá ment. Üzemmelegen előtte is jók voltak, de mégis érezhető a hangján változás.
Aki használtan vesz mJTD-t, érdemes ránézni, ki tudja mi volt az előélete.
Kódok előtte, utána:


Az 55-ös akksim már 4 éves volt hidegben nem mindig indított.Ezért vettem Új Power Ride 72AH aksit és cseréltem.Minden rendben most.

Új tető kárpit a helyén. Ülés szét vágva, kiegyengetve, összehegesztve majd javított bőrrel újra húzva, sőt még a szivacs szétmállott részét is újra varázsoltuk. Ha bárkit érdekel meg tudom adni a kárpitos számát, olcsó és tökéletes munka. Öröm benn ülni a feszes és egyenes háttámlával.



Ma elhoztam Zé.-től. Nem lett elkapkodva, igazából ráért a dolog. Gyönyörű, karc,-és horpadásmentes lett a nero bella. Kapott friss olajat, és az összes szűrőt is cseréltettem. Kaptam a Mestertől új márkajelzéseket előre és hátra. A napokban átszilenteztetem a felső lengőkarokat is...
Ma ki lett csrélve a fékolaj ''dot5.1", komplikáció nélkül, bár csak saccra cseréltem, mert a lègtelenítő csavar megnyitása után kapásból szép tiszta fékolaj folyott.
Kb 8dl olaj fogyott el.
Km: 226953