Blog
Január elején még a nagyobb munkáim előtt elmentünk egy hosszú hétvégére Lillafüredre. Kicsit lustaságból (gyerekűlés átszerelés), kicsit kíváncsiságból úgy gondoltam, menjünk a TD-vel. A jtd hadd pihenjen, és várja csendben otthon míg sorra kerül a lendkerékcsere. Amúgy is a jtd-vel lehetetlen nyugis tempóban autózgatni, előbb utóbb észrevétlenül belevisz a tempóba.
A pakolással ugye gond nincs, a hely ugyanakkora, rutinosan elkészültünk, és elindultunk. Persze a 35-ös úton mentünk, minek autópályázzunk. Forgalom sincs, nem is sietünk. Debrecen-Józsa után van az első olyan szakasz ahol rendesen 90-re lehet gyorsítani. Itt ért az első meglepetés:
Ez az autó halk! 100 körüli tempónál legalábbis nagyon kultúrált, minimális a zaj. Mivel forgalom nem nagyon volt, 110 körül gurultunk, néha kicsit felette, nagyon szépen működött az öreg gép.
Egy liter olajat eltettem a biztonság kedvéért, főleg hogy hegyi szakasz is volt a tervben. Lillafüred-Eger közt igazán szép az út, odafelé anyósűlésben élveztem a természet látványát. Alfában utazni is jó :-) Itt ismét csak feltűnően csendes volt az autó, emelkedőkön sem morgott, és érezhetően ereje is volt. Kinga nem kapcsolgat sokat, de ezt az autót nem is kell. 3-masban hagyva pont mindenre jó volt a hegyen. Néha egy 4-es jöhet, de nem sok az egyenes.
Összességében nagyon nem bántam meg, hogy a TD-vel jöttünk. Egy kicsit időutazás élmény volt, és azt az érzést erősítette meg, hogy egy öreg autó technikailag pont olyan jó mint egy új. Vezetni még jobb. Meg sem tudnám fogalmazni, hogy miért, de jóleső érzés vezetni. Nincs betompítva, érezni az egyszerű technikát, és mégis csendes, kényelmes.
Tökéletesen lehet érezni, hogy mire is jó a kettőstömegű lendkerék. Elég 1500-ról gyorsítani vele. Semmi tragikus, semmi zavaró, csak egy csillapítatlan dízel motor finom rezgése. Tény hogy a jtd-ben ez a pici rezgés nincs..és őszintén szólva nyugodtan lehetne. Persze hangra a jtd 2000 alatt tökéletesen csendes, érzetre a TD viszont őszintébb, autóbb.
A fogyasztás is szépen alakult, kb 6l az országúti fogyasztása 100-120 közt, szerpentinnel, megpakolva. Egy csillagos 5-ös a TD-nek.
122430km
Végre befért a műhelybe
első féktárcsák (Juratek)+ első betétek (Textar)
hátsó fékbetétek
csomagtartó világítás izzócsere
balos rendszám villany halvány volt, ezért csere
Júliusban volt ezelőtt fékbetét csere,Wagner fékbetétet ne vegyetek,nem bírt ki 20ezer km-t
+ téli gumik fel lettek rakva


Megvan a kisszervíz (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, váltóolaj cserék)-időpontom: csütörtök 19:00 óra.
Gabriel már alig várja a "vérátömlesztést" :-)
UPDATE: harmadik kisgyermekem születése miatt 1 hétel eltolva a kisszervíz :-)
MOL EVO NEO Diesel
62,81 L
előző tankolástól futott km: 872
átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
költség: 28 761 Ft
pontjóváírás: 0 (1692 pont)
Tegnap elhoztam az autót Zé.-től, sikeresen felkerült az első lökhárító a sárvédő és ki lett cserélve a törött ködlámpa.
1.-2.-3. kép előtte.
4.-5.-6. kép utána.
Az 5. képen a vaku csillog, nincsen csík a lökhárítón :-)
7. kép: Budapesten is el lehet járkálni 10 L környéki fogyasztással, persze ez Vasárnap hajnalban volt (reggel 8:00) A kutya nem járkált az utcákon. :-)







Az autót megvettem. Születésnapi ajándék...
Nem a germán autógyártás remekeit szidom, hanem azt a fránya alkatrészt egy olasz autóban, ami váratlan helyen és időben okozott leállást és újra nem indulást. Na erre volt ráírva, hogy "Germany". Ez pedig nem volt más, mint egy holtponti jeladó a Bosch-tól. Alexék rádugták computerre a kicsi pirosat, az kiírta a hibát, megrendelték, fél óra alatt kicserélték! Azóta jó... :-)

A nagyszervíz után néhány nappal egyik reggel idegesen hívott Zsuzsi, hogy egyirányú utcában haladva egy agresszív, a KRESZ szabályaira magasan tevő, testes banya egy szakadt méregzöld F Astrával a hely szűke miatt letörte a jobb tükröt. A spiáter konzol megadta magát, csak a vezetékek tartották. Telefon Alexnek, másnap fölkerült az új. Egy feketét szereztek bontóból, amire át kellett pattintani az eredeti alu borítását. Ráadásul ez egy holtteres verzió, ami különösen jól jön sávváltáskor, kompenzálva ezzel a '47-es parányi tükrét. :-)
A nyárvégi szervíz során Alexék jelezték, hogy a hátsó fékbetét és tárcsa 5-6000 km után cserélendő. 167450 km-es óraállásnál ez meg is történt az Alfariumban. Textar tárcsák és Ferodo betétgarnitúra került beépítésre. Karácsonyi látogatásunkkor az édesapám - még KGST gépekre tervezett - kapubeállójában leszakadt a kipufogó hővédő borítása az alvázról. Alexék egyenlőre nem tudtak ilyet szerezni, ezért az eredetit visszarögzítették a helyére.