Blog
Hátul már majdnem a vas a vason volt, úgyhogy ki lettek cserélve a fékbetétek.
A következő időszakban lényegesen kevesebbet fogok járni a kocsival, úgyhogy szándékosan "kis költségvetésű" fékbetétben gondolkodtunk a férjemmel. Így lett "roadhouse".







Reggel indulnék, nem indul.
Férjem megnézte...akksi.
Este már hozta is az újat és be is szerelte.
Elvileg az én 1.6 eco-mba 50 Ah-s kellene, most kapott egy EXCIDE EC550 55 Ah-s akkumulátort.
A férjem direkt olyat hozatott, ami jobban bírni fogja azt, hogy innentől kb. két évig nem járok napi 30 km-ert, hanem csak helyben 2-3 km-et.
(GYED-en leszek ugyanis, és a munkába járás helyett csak arra fogom használni a kicsikémet, hogy délután összeszedem a gyerekeket az oviból-suliból)
Előzmények:
Már egy ideje figyelgettem, hogy mikor a vízhőfok eléri a 90-et, de valami miatt lassítanom kell a tempón, akkor a mutató szépen elindul visszafelé. Piros lámpánál meg pl. először felmegy, majd vissza. És amúgy is később melegedik be a vas, mint korábban.
Karácsony előtt a férjem is éppen mellettem gubbasztott az anyósülésen, mikor szóltam neki, hogy figyelje a vízhőfokot.
"termosztát" - mondta - "majd kicseréltetem"
Igazából, most, hogy várjuk a babánkat, és nem dolgozom december közepe óta, és az elkövetkező 2 évben nem is fogok, így csak itt helyben mászkálok naponta 2-3 km-ert amíg összeszedem a gyerekeket, nem izgatott túlzottan a dolog.
Férjem viszont ma elintézte a termosztátcserét a jól bevált szerelőnk segítségével.
A művelet:
Ott indult a dolog, hogy le lett kapva a motorvédő burkolat, utána az útban lévő levegőcsövek lettek eltávolítva. Ehhez persze a légtömegmérő csatiját is ki kellett húzni.
A víz leengedése a termosztátnál történt, a kocsi alatt egy nagy edényben lett felfogva a hűtőfolyadék.
Az első probléma ott jött, hogy van ezen a termosztátot a hűtővel összekötő csövön van egy idióta rendszerű szorítóbilincs (1., 2. fotó). A megfelelő szerszám hiányában ki sikerült ugyan lazítani, de hogy vissza nem lehet tenni, az is biztos.
A termosztát gumitömítés helyett tömítőpasztával volt feltéve. Nagy nehezen lejött.
Ekkor jött a jó hír! :)
Csabi, a szerelőnk, egy ár-érték arányban megfelelő, 10e Ft-körüli, Vernet típusú termosztátot rendelt be a nagykerből, erre küldtek neki egy 25-30e Ft-értékű Wahler-t, ami 10 500 Ft-ba került. :) (3.fotó)
A kiszerelt és az új összehasonlításakor azonban kiderült, hogy az újon van egy bypass ágnak egy kivezetés, ami a kiszerelten (ami BEHR) nincs (4. fotó).
Na, most akkor vagy visszamegy a régi és nekifutunk mégegyszer, vagy jön a magyar találékonyság.
Utóbbi nyert, íme az eredmény (5.,6.,7. fotók): a kivezetőcsőre rá lett rögzítve egy vizcső darab egy bilinccsel, annak a végébe pedig egy Opel G Astra-bál való csavar, szintén bilinccsel. A bypass ág ledugózva. És a kocsimban landolt egy Opel alkatrész...remélem nem haragszik meg érte.
Már csak össze kellett rakni. Igenám, de ehhez kellett egy új bilincs. Még jó, hogy Csabinak este 9-kor is vannak elérhető haverjai...egyiknél volt is megfelelő méretű bilincs.
A sikeres összerakást a hűtőfolyadék visszatöltése, légtelenítése követte. Ezután beindultak a lovak - alapjáraton szépen ketyegtetve lett, amíg el nem érte a 90 fokot. Addig a termosztát előtti csövek szépen melegedtek, a hűtő felé vezető azonban hideg volt. Ez jó, a termosztát nem ereszt át.
90 fok felett kisvártatva kezdett nyitni a termosztát, majd szépen indult a ventillátor. Mindeközben a vízhőfok a 90-ről meg sem mozdult. Jó lett.
A kocsi immár itthon pihen és minden rendben.
Az idegesítő, hogy egy 20-perces műveletből két baki miatt 2,5-órás szarakodás lett.
Még annyi megjegyzés, hogy a hűtő felé vezető ágon a gumicső bevágásához illeszkedő pöcök sem esik a megfelelő pozícióba (8. fotó), de ennek nincs jelentősége.
A többi fotó, csak úgy...












A bejáratást 4000km-re redukáltam, mivel ahány embert kérdeztem, annyi számot hallottam. 3-5000km volt általában, tehát annak az átlaga 4000:). A felújításnál eldőlt, hogy ezentúl csak Xado olajat teszek bele, így most is az került bele, de most már 10W-60. Az olajért és a szűrőkért köszönet Tuningmannek. A képért elnézést, Bolhás a szerelő beletrollkodott puszta jóindulatból:), mert záróra után 1,5 órával tudtunk csak nekikezdeni a cserének, és én ennek ellenére nekiálltam fotózással az időt rabolni.

Sok munka és még több várakozás után múlt héten pénteken beindult a turbós alfa 156:) Ha minden igaz jövőhéten el is fogom tudni hozni és kezdődhet a járatás!!!
Rég szívatott valami meg, mint ma ez a kis p.csa alkatrész. Inkább nem írom le a történetet, mert elég volt átélni a mai 2 kényszermegállót az út szélén, mire eljutottam a szerelőhöz az új jeladóval. Faszányos ám megfogni a kocsit amikor 110-es tempónál kilövi magát a moci és viszi a szervót is...hála égnek felvoltam erre készülve így nem történt nagy baj.
Én is ki tudtam volna cserélni, mert nem nagy durranás, útmutató ITT.
km állás: 124.790




Megtörtént a bontott hengerfej cseréje,mert az olajba belefojt a víz,meg kompresszióhiányos lett a gép,stb...
Végre sikerült összecsatlakozni a számítógéppel,kódolvasás,adatlista,minden műkszik.Lambda-szonda hiba felderítve.
Egyben a következő projekt is megvan.
Már decemberben fura hangot hallottam a bal hátsó kerék felől. Kiderült, hogy a kerékagy csapágy feladta a szolgálatot. Megvesz, kicserél, ismét csend honol a kocsiban :-)

Az "új" első lökhárítón már alfaamorés rendszámtáblakeret fog díszelegni.
Legfontosabb, hogy most már van miből nyugodtan inni a felest :-)



Miután majdnem 3 hónap állás után rá szántam magam és hazavitettem az autót és otthona apukám nekilátott a hibafeltárására és ha kell akkor irány Zé. Na akkor jött a döbbenet és rohadt cső mozdult le, le vált a bilincs :-( és ezért indult csak 2 hengeresen a kocsi vagy mi. (Nem értek hozzá)
A lényeg, hogy újra működik :-)