Blog
Nyári le, téli fel, plüss gyári szőnyeg ki, gumi szőnyeg be!
A régi Matador MP58 már nagyon öreg és kopott volt, így Hankook W442-t választottam helyette, 195/60 R15 méretben
Km 194000

Zavaró hangja volt már, így csere lett a vége, SKF csapágy, giga kedvezménnyel
Km 196000
Selenia WR Disel 5W40, olajszűrő, pollenszűrő.,levegőszűrő.,gázolajszűrő.,
Km 196000
http://www.alfaamore.hu/files/buy/0000096796.jpg
Az autóm gondoskodik a boldog, új, évről. Reggeltől így viselkedik, olajszint kb. 90%-on, hidegen-melegen, alacsony-magas fordulaton is produkálja. Nem tűnik el. Nem csörög, nem csattog, nem füstöl, a reggeli tesztkörön is sikeresen átment, így valószínűsíthető, hogy olajgomba.
Leraktam a kocsit, amíg ki nem nyitnak a műhelyek addig off. Egy olajnyomást azért nézetek mielőtt megrendelem a gombát...
2014.01.02. - Update1.:
Elvittem az autót a Korrekt 2000 Kft.-hez, olajnyomás mérésre, ott azt tanácsolta a szerelő, hogy fektessek be inkább egy olajgombára, és hagyjuk a nyomásmérést, ha csak ennyi a hiba. "Ennyi" alatt azt értem, hogy nem kopog, nem füstöl, megy szépen mint azelőtt. Azt is mondta, ha komolyabb baj lenne, már a műhelyig sem értem volna le. Így a Unixban megvettem a gombát, kőkemény 1740Ft-ot fizettem érte. Már csak keresnem kell valakit aki kicserélni...
2014.01.04. - Update2.:
Olajgomba cserélve, a hiba nem szűnt meg. Mégis csak olajnyomás mérés lesz hétfőn...
2014.01.06. - Update3.:
8-kor hívtam is a Korrekt 2000-et, hogy adjanak időpontot nyomásmérésre, azt mondták vigyem le és megcsinálják azonnal. Meg is lett, kb. 45percig tartott a mérő bekötése, olyan sz*r, hozzáférhetetlen helyen van. A nyomás rendben van, 3bar-t mutatott a műszer. Valami elektronikai dolog lesz, majd Gulyás Laci remélhetőleg megmondja.
Nagyon korrekt áron dolgoztak, 2500Ft-ot fizettem a mérésért.
2014.01.09. - Update4.:
Laci megtalálta a hibát, csatlakozó gond volt, vagy beázott vagy túl sok kosz került bele. Délelőtt 10-től, délután 4-ig bajlódott vele, de csak sikerült.
Újabb 5k-ba került ez a mutatvány, de most már legalább rendben van az autó.
Össz. 9240Ft-ba került az "olajnyomás alacsony" mutatvány.



Miután az új szelep sem segített, ki lett véve, és visszatéve a régi.
Pár hete amúgy is alig-alig hallom a hangot, és így, a régi szeleppel sem csattog többet. Na, így kel spórolni ;) De sajnos még mindig nem tudni, hogy mi a baj...
Van itt Csabán egy ember, aki ki tudja majd olvasni januárban valami profi kütyüvel. Kíváncsian várom az eredményeket!
Jó hír még, hogy egy 190-el történt autókázás óta (sajnos nem Én követtem el :)) nem világít a műszerfalon a légzsák lámpa, és az övek is mintha feszesebbek lennének! :) :) Öngyógyító járgány ez! :)
12.30
Okmányiroda belépés:09.20-Kilépés:14.00
:-(
Sikeresen a nevemre került végre az autó.Több adatmódosításra is szükség volt.Átírásra került a motorszám,környezetvédelmi besorolás,javítva a tipus megnevezése.Mindezeket megelőzte egy szemle az nkh-vizsgabázison.Kapott szép adatlapot,befizettem egy csomó pénzt,és végre örülhetek az autónak.
Örülhetnék,ha a belvárosban ki nem fogyott volna a benzin,pedig negyedet mutatott közben a mutató....
Sajnos az autó megvételekor csak egy kulcsot kaptam hozzá, ezért másoltatnom kellett egyet. (Magamat ismerve elég rizikós, hogy egy váratlan pillanatban elhagyom.)
Csöri tanácsára felkerestem Pápán a kulcszarszerviz.hu-t, akik két ünnep között is fogadtak. Röpke fél óra alatt el is készült. Ezen már szépen csillog-villog az Alfás logó :).
Ezen dolgozom éppen. Szöveg+képek jönnek.
Elöljáróban: Alufelni vs. tél: Ez nem egy triviális dolog, mert a mai alufelnik rendkívül vékonyan vannak fényezve. sajnos hajlamosak só hatására korrodálni. Főleg a küllők hátoldala kap kevés védelmet a gyárban (elvégre ez nem látszik). Úgyhogy itt kezdődik először a korrodálódás.
Update 2015.01.09: Eléggé elhúzódott ez a projekt. Egyrészt alábecsültem a szükséges időt, másrészt nem volt ideális a helyszín, ahol fújtam a kerekeket... Ez sokat lassított a dolgon.
A szükséges anyagok listája a projekt kezdetekor mennyiségek tekintetében máshogy nézett ki. Most már tudom, hogy miből kb. mennyire van szükség. Többek között ezt is megtanultam ebből a projektből.
- 3 doboz 2K epoxy alapozó
- 2 doboz füller
- 2 doboz ezüst festék a hátsó oldalhoz
- 2 doboz ezüst festék az első oldalhoz
- 2 doboz 2K lakk
A felhasznált anyagok kiválasztásáról
A lakk felépítése
A fényezés menete
Mire kell figyelni
Konklúzió
Konklúziónak annyit írnék, hogy aki egy ilyen projekten gondolkozik és ennyire alaposan akarja kivitelezni, gondolja át újra a dolgot. A mai fejemmel én is megbíznék egy fényezőt, hiába került volna többe, mint az anyagár, sőt az egész garnitúra ára. Tekintve, hogy az idő pénz. De feltételnek szabnám, hogy alapos lakkfelépítést (Lackaufba) csináljon a fent leírtak szerint, mert a télállóságnak ez a záloga.