Blog
Pár héttel ezelőtt megadta magát a hátsó ablaktörlő motorja. Először belassult, egyre lassabban törölt, majd végül teljesen megállt. Sparco kiszerelte a sajátját az autójából, én meg elkértem némi kp-ért cserébe. Beszerelés később.

17-én hajnalban gátat hegesztettünk és fölpótoltuk a szilvamag alátétek által benyomott felső csavarhelyeket. Szelepeket köszörültem (kivétel nélkül mindegyik be volt verődve, valószínűleg még soha sem köszörülték), lemostam a fejeket teljesen. Az én kritikus szememmel is nagyon szép munkát végzett a 2T+M Győrzámolyon, oda 17-én délelőtt adtam be a cuccot, 19-én este már hoztam el tőlük megmunkálva, a gáthegesztett fejeknél új szelepülékekkel. Megmondtam, hogy egyszerre síkolják a négyet, alulról és felülről is megsíkolták a fejeket, századra azonos magasságúak lettek. Plusz hozzáigazították a véglapokat is (+1,62mm az egy ékes tömítés miatt). Hibátlan lett. Nyomáspróbázva, hibátlanul. 21-én kész lett a hengerfejszerelés. Iszonyatosakat szoptam a tőcsavarok meneteivel, hármat újra kellett vágni, Helicoil bele, illetve egy himbatartó furatot is fel kellett fúrni M14x1,5-re, esztergáltatni hozzá tőcsavart 10.9-es anyagból.
Kapott új egy ékes Glaser tömítéseket, új Ajusa HF csavarokat. Gyári leírás szerint, több lépcsőben, melegített motorral is nyomatékra és szögre húztam. A végeredmény: bika lett az autó. Minden letisztítva, új Bosch porlasztócsúcsok, új réz tömítőgyűrűk az olaj-nyomóágnál is, adagoló visszaállítva 0.80 mm-re, mivel 2.4-es a drágaság. Semmi füst, alacsony fordulatú rángatás eltűnt, ellenben a turbo már 2100-nál elkezd tisztességesen dolgozni. Nagyon tetszik.
Megpróbáltam a szervorendszert feléleszteni, kapott egy tutira működő szivattyút, de kiderült, hogy a kormányű dugattyúja fossa az olajat, szóval lekötve... Ez egy hatalmas szopóroller lesz.
Kapott egy új Impergom vízcsövet.
Pedálboxot, ezzel együtt kuplung főhengert és első fékcsöveket kellene cserélni...
Tavasszal jön a karosszériázás, utána pedig az első futómű teljeskörű felújítása.
A kardánba be kellene szerelni az új középcsapágyat és a csapágyházat (mindkettő megvan, vadiúj FAG csapágy és Impergom ház). Ha ezek elkészülnek, már "csak" új nyári gumikat kell rá venni.
(Az utóbbi két hétben három egymást nem ismerő ember kérdezte meg, hogy mikor veszek már egy Autót. Mondom, köszi, nekem a 75 az autó.)
Végül kapott egy motormosást és új résolajcsöveket (a fotón még nem).

Ismét eltelt kb 15 ezer km és eljött az olajcsere ideje. Kapott új Selenia Racing 10W60-at, MANN W 714/4-es olajszűrőt, Knecht LX 914-es légszűrőt, Müller FC101-es pollenszűrőt és 4 db NGK BKR6EKPA és 4db PMR7A gyertyát. Ezeken felül ki kellett cserélni a termosztátot is egy Gates TH18188G1-es típusúra. Mivel most ráérek, ezért nagyrészét magam cseréltem. Nem volt olcsó és egyszerű sem, mert a Unixnál nem ment minden elsőre, de végül minden sikerült.
Km.: 182293
Már egy ideje ütött az első pár féktárcsa és látványosan el is volt kopva, így új pár csere fékpofával, kombinálva a 10.000 kilóméterenkénti olaj és szűrőcserével. 151.116 Km-nél
Ezt a blogot blogjaim összefoglalójaként hoztam létre, mivel a keresés az írások közt még jómagamnak is nehézkes.
2012.11.11. - Csomagtér - 12 V-os csatlakozó javítás
2012.11.04. - Nyári kerék elrakás
2012.11.04. - Téli kerék felrakás
2012.11.01. - Kormányoszlop alsó takaró tépőzár javítás
2012.11.01. - Középkonzol kárpitelem nyikorgás megszűntetés
2012.11.01. - Bal első ülés bőrtisztítás, -ápolás
2012.10.31. - Bal első ülés, üléslap szivacs javítás
2012.10.28. - Bal első ülésfűtés javítás UPDATE: 2016.09.26.
2012.10.27. - Bal első ülés, üléslap kiszerelés
2012.10.27. - Bal első ülés kiszerelés
2012.10.26. - Tutela zsírok beszerzése
2012.10.26. - Dieselmotorok üzemanyagszűrése
2012.10.06. - KUL12 - UPDATE: 2012.10.26.
2012.09.24. - Motorolaj információ
2012.08.19. - Fékfolyadék csere
2012.08.19. - Emblémák kavicsfóliázása
2012.07.23. - Szervóolaj csere
2012.07.19. - MAP szenzor tísztítás
2012.07.19. - Motor hibakód (P0237)
2012.07.19. - Hűtővíz kiegyenlítő tartály rezgés megszűntetés
2012.07.09. - Rendszámtáblakeret mentesítés
2012.06.23. - Fóliázás - UPDATE: 2012.07.19.
2012.06.09. - Fényezés waxolása - próba
2012.06.09. - Bőrkárpit tisztítása, ápolása - próba
2012.06.06. - Fejegység helyettesítés JVC AVX-1-el - UPDATE: 2012.06.13.
2012.06.02. - Alfacity 2012
2012.06.01. - Bőr kulcstartó - UPDATE: 2012.12.16.
2012.06.01. - Tükör burkolat fényezés
2012.06.01. - Csomagtér tárolók piktogrammozása
2012.05.31. - Parkoló radar (APS) javítás
2012.05.30. - Scudetto és embléma cserék
2012.05.30. - Váltógomb kupak fényezés - UPDATE: 2012.06.08.
2012.05.29. - Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés
2012.05.23. - Parkolás autóliftes garázsban
2012.05.19. - JTDm felirat rekonstrukció
2012.05.11. - Főtengely ékszíjtárcsa csere - Javítás: 2012.11.05.
2012.05.08. - Alfa Romeo szelepsapka
2012.04.27. - Gumiabroncs ápoló - CRC Tire Shine
2012.04.27. - Futóműbeállítás
2012.04.24. - Kürt kontakthiba javítás
2012.04.23. - Fejegység beázás - UPDATE: 2012.12.19.
2012.04.23. - Alfa Scudetto, tükörburkolatok, elektronikus kulcs fémgőzölése és emblémák cseréje - UPDATE: 2012.05.29.
2012.04.21. - Motortér + szőnyegek mosása
2012.04.13. - Vonóhorog - Bosal 034-103 - SZERKESZTÉS ALATT
2012.04.12. - Motortér alsó rész - szénacél elemek korróziómentesítése, újrafestése (restaurált állapot)
2012.04.06. - Motortér alsó rész - szénacél elemek korróziómentesítése, újrafestése (eredeti állapot)
2012.04.01. - Motortérben levő kábelkötegek bandázsolása
2012.04.01. - Születésnapi ajándék 3. - Születésnapi torta: Alfa Romeo 159 SW
2012.03.30. - Motortérben levő testcsatlakozások oxidmentesítése
2012.03.27. - Születésnapi ajándék 2. - Welly modell 1:24: Alfa Romeo 159 SW Rosso 1.9 JTDm
2012.03.27. - Születésnapi ajándék 1. - Az Alfa Romeo története 1910-2010 c. könyv
2012.03.25. - Motortér felső rész - szénacél elemek korróziómentesítése, újrafestése (bevonatolás)
2012.03.23. - Első szélvédő tömörtelenségének megszűntetése
2012.03.24. - Motortér felső rész - szénacél elemek korróziómentesítése, újrafestése (előkészítés)
2012.03.23. - Motortér felső rész - szénacél elemek korróziómentesítése, újrafestése (eredeti állapot)
2012.03.22. - Első lökhárító le-, felszerelés
2012.03.21. - Ajtókárpit repedés javítás
2012.03.20. - Kárpit és patent leszedő
2012.03.16. - Hátsó utastér világítás javítás
2012.03.15. - Téli kerék elrakás
2012.03.15. - Nyári kerék felrakás - UPDATE: 2012.05.30.
2012.03.11. - Kipufogóvég + Update 2012.04.21.
2012.03.03. - Fogyasztás közúton - Update 2012.03.04.
2012.03.01. - Alsó burkolati elemek javítása 1.
2012.02.26. - Szeríz utáni teendők
2012.02.26. - Nagyszervíz
2012.02.25. - Kerékcsavar rozsda
2012.02.23. - Novitec Powerrail 5 M100 DPF - Update 2012.05.29.
2012.02.18. - Téli kellékek, kiegészítők és autófelszerelés
2012.02.16. - Kerékőr
2012.02.16. - Váltógomb felújítás
2012.02.15. - ELM327 v1.4 OBDII Bluetooth-os interfész
2012.02.08. - Láb pihentető alsó csavarjainak korróziómentesítés, festése
2012.02.07. - Yatour YT-M06 - Update: 2012.04.29.
2012.02.07. - Első tulaj
2012.02.01. - AR 159 ti felni + gumi - UPDATE: 2012.11.22.
2012.01.21. - Nagyszervízre felkészülve
2012.01.21. - Csomagtér világítás helyreállítás
2012.01.10. - Fék, lengécscsillapító, futómű átvizsgálás
2012.01.09. - Gumiszőnyeg + csomagtértálca - UPDATED: 2012.11.10.
2012.01.09. - Autós vállfa
2011.12.21. - LED-es helyzetjelző - Update 2012.11.11.
2011.12.13. - Téli gumi csere - UPDATE: 2012.11.22.
2011.12.12. - Télikerék rekonstrukció
2011.12.12. - A belső tér tisztítása
2011.11.29. - A megvétel napja, az első mosás
A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.


Felkerültek a téli gumik. Pirelli Sotto Zero Series 2 215/55R17 98H Igaz nem gyári váltóméret, de 1mm eltéréssel megegyezik az átmérője a nyári 235/45R18 -al. Tehát a km óra sem fog csalni, mint ahogy a 225 ös gumiknál csalt. (12mm különbség volt átmérőben)