Blog

- km óra állás: 121.642 km
- 1.721,20 óra menetidő (71,72 nap!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 8.222,83 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,70 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,55 Ft/km

 
>> EgyébWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2013-12-07

téli csizmácskák feltéve, s ezen a napon vettem észre, hogy egy kedves jóakaró a motorháztetőre 40 cm átmérőjű, szabálytalan formájú kört, valamint bele egy keresztet karcolt. A karc olyan mély, hogy kipolírozni nem lehet, motorháztetőt lehet fényeztetni. Majd egyszer...

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-12-20

...Nos ,mint előző blogposztomban olvashattad, olajfolyás után,most gázolaj folyásom van/volt. Csodás. Autót megemeltük, majd ragasztószalaggal betekertük,hogy hazáig talán nem folyik el annyi (halottnak a csók).

Megvoltam róla győződve, hogy az a műanyag L alakú elágazó törött el, szereztem csere darabot is hamar-gyorsan.

Ma apámmal alábújtunk aknán, és nem ez volt a gond.
Úgy tűnik valaki már kivágott az üzemanyag csőből előttem valamikor egy darabot, és egy nagyobb keresztmetszetűvel helyettesítette, melyet ráhúzott a régire, és bilincsezte, amivel nem is volna gond , csak ez közben elöregedett, és folyatott.

Már nekiálltam telefonálgatni ,hogy szerezzek üzemanyag csövet, holnapig bakon maradt volna az autó, de közben rájöttünk (na jó, fateré a dicsőség :D) ,hogy van egy kb. fél elbontott JTD-m a garázsban ahol szereltünk ,és a gázolajszűrőn mit ad isten rajta voltak a csövek, amik pont jónak bizonyultak. Egy bilincs jó volt ,egy használhatatlanul összerohadt. Az volt a legtöbb idő ,míg szétszedtünk.

Összerak ,felső bilincs meghúz, teszt! Nem folyik, hazajöttünk ,most ezt megírtam, és végre kezdek megnyugodni.

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-12-20

Kb. 2hónapja kartercsere történt az autómon , bizonyos okokból ,ami szerintem világos.
Vettem egy bontott kartert, majd egy cimborámra bíztam a cserét.
10óra fáradságos munka után lecserélte, hát ugye megfelelő szerszámok hiányában lassan megy a móka...

Úgy tűnik nem lett tökéletes, mi több napról napra jobban folyatta az olajat.
Már KUL-on is elég drasztikus volt a helyzet.

Töltögettem utána a friss olajat. Az olajfogyasztásomban szerepet játszik még a turbóm ,ami már az utolsókat rúgja, de egyszerűen sehol sem találok normális turbót...

Úgy voltam vele,hogy majd turbo cserekor újra tömítjük a kartert is, már megvettem az olajat (Liqui Moly5w40 ,6l) , olajszűrő, légszűrő, LOCTITE tömítő egy vagyonért.

Már 1hónapja ott áll a garázsba a sarokba a beépítésre váró olaj, én pedig szorgosan töltöm utána, és apám szentségelését hallgatom nap-mint nap az olajfoltok miatt (jogos) .


Nem várhattam tovább, felhívtam a cimborám ,hogy most ráérek, segítek, de csináljuk meg,mert ez nem állapot.
Így is lett elérkezett a nap, tegnap mentem hozzá ,és nekiláttunk.
A garázsa neki is ilyen ház alatti, hát egy vicc volt lejárni, de végül sikerült. Itt-ott leért, nemgond, megszoktuk már.

Rutinból 4óra alatt végetünk már vele, Loctite-al tömítve, hát rohadtul remélem,hogy 4ezerért (kedvezménnyel) tudja is majd a dolgát :)

Kész, autó összerak, új olaj bele (ja igen ideiglenes olajat míg nem kap turbót 10w40-et kapott) , alul nézegetés, nem folyik, úgy néz ki jó. Kijárás a garázsból, kabaré ismét, de sikerült. Nézzük a betont bazdmeg valami folyik.

Hát rájöttünk ,hogy ez bizony gázolaj, egyik hibát elhárítva előjött egy másik.

Erről a következő blogbejegyzésemben fogok beszélni.

>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2013-12-20

Már mikor megvettem a paripát, gondoltam rá, hogy kellene valami sötétebb oldalindex rá, valahogy túl egyszerűnek tűnik a gyári narancsokkal. Elérkezett az idő, és ma meghozta a futár a szép, füstszínű indexbúrákat, hála égnek, izzó is volt a készletben, úgyhogy fel is pattintottam :)

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-12-19

Na erre nem számítottam, h be fog szarni, de sikerült neki.
Kicsit megjárattuk a gépet, nem is volt vele semmi gond, már hízott a májam, h más is agyon dicséri, h milyen jó. Következő nap elindultunk vele, kis melegedés után rátekertem a fűtést, amire az volt a reakció, h teljes szauna hangulatot teremtett a beltérben. Értem ezalatt, h forró gőzt kezdett nyomni a levegőbeömlőkből. Örültem, mint kóborkutya a vietnámi étterem kapujában....
Természetesen a fűtőradiátor eldurrant. Tegnap délután kibontottam, hála az égnek sikerült úgy kiforgatni, h a műszerfalat nem bontottam meg, elég volt a középkonzolt félig kiszedni a helyéről. A kivétel után közvetlen meg is lepődtem, amikor forgatva a boxot közel egy liter fagyállóval találkoztam a bakancsomon. Volt itthon egy másik fűtésbox, abból bontottam ki a radiátort. Egyúttal patikára kipucoltam az egész boxot, elég sok retek össze tud benne gyűlni. Terelők zsírozva, radiátor pucolva kívül belül, box eltakarítva. Ma visszakerült a helyére, még a középkonzolt kell visszarakjam, arra ma már nem volt időm. Pénzbe nem került, minden volt hozzá itthon.

>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-12-19

Végre megvan amit régóta szeretnék, a TI felniszett. Újrafényezzük, mert kicsit karcosak. Alig várom már a tavaszt.
Köszönet a felnikért h-arcos cartársnak.

 
>> EseményGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2013-12-19

Ismét nekilátok összerakni a dizelt,pontosabban S.BÉla aki összerakja a db okban lévö motoromat.
ami kell
-l
kuplung
-turbo,de milyen?? saibor segit azt igérte
-5 db csucs ,mert az enyém eltünt (vki lenyulta)
-önindito by Ferke
-klimakompresszor
-szabadonfutos generátor
-müszaki
január közepére igérte Bécibá a mociimat ,remélem februárban ujra dübörög,,,,

 
>> EseményDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-12-19

2012.12.19-én vettem a gépet, azóta kerek 1 év telt el. Ma este 135.995 km óra állással pihentettem meg a garázsban, így kijelenthető, hogy kereken 8500 km-t tettünk meg együtt. Teljesen meg vagyok elégedve vele, és nagyon hozzámnőtt ezalatt az idő alatt, pedig nagyon gyorsan eltelt az idő... De Alfát vezetni valahogy tényleg más érzés, mint bármi mást. :)

 
>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-12-19

Megtörtént az aktuális olaj- és szűrőcsere. Természetesen ismét Selénia került bele. Általában ez a művelet maximum 1 óráig tart... hát nálam ez 3 napig tartott... mivel még az előző olajcserénél vettem észre hogy a karterba nem sok menet van.
Akkor mivel jobb nem volt, megtette az unixos paszta is, de idővel elkezdett csöpörészni. Most rákészültem a cserére. Leengedtük az olajat, és elvittem a csavart mintának a munkahelyemre, ahol nagyon pöpec csavart csináltak nekem ! Köszi!! Egy mérettel nagyobb lett a csavar és adtak hozzá menetvágót is. na akkor munka után irány a garázs belevágtuk a menetet. OKÉÉÉ mehet bele a csavar... vagy.... ?!? alátét??? na f*sza... azt nem hoztam... Másnapra hoztam megfelelő rézalátétet, betekertük a csavart és kész ! Felraktam az új szűrőt , ment bele az olaj és végre készen vagyunk !
Majd jövő év elején kap xado-t is mert csak jókat halottam róla !
Ja és kösz a türelemért Dzsozy ! :D

Km: 125 300