Blog
Mostanában nem sokat használtam a gépet és ezt jelezte is nekem, hogy elhanyagolom. Mégpedig azzal, hogy elkezdett csöpögni a fűtéscsapom. De nem ám csak ímmel-ámmal, hanem úgy Isten igazából. Ezért egy percet sem várhattam vele, irány Érdre a mindenes Marklarhoz. :-)))
TSiga segítségével ki is cseréltük a csapot és a fűtőradiátort is. Nagyon szűkös a hely a kormányrúd alatt a gázpedál környékén, de azért megoldható a dolog.
Ha már ott voltam rámtukmált - szokásához híven - Marklar kollega még 4 db fa mintázatú ablakemelő kapcsolót is. Ezt mondjuk nem bántam meg. ;-)))))
Köszi TSiga és Marklar. :-)








3 év kihagyás után végre szervizben. Remélem 1-2 hónap (nem sietős most, van hiánypótló jármű), és újra dobog... Aztán jöhet a többi felújítás.
Szerviz részletek később...
Lementem Szegedre. Annyira élvezte a klímát és állandó napsütést, hogy onnan már nem jött vissza saját lábán. Vmi elektromos gondja volt. Trailerrel hoztuk haza. Azóta nem volt időm/energiám/pénzem vele foglalkozni.
Ma felkerült a módosított program. Hát sokkal erősebb és élénkebb lett. A gyárihoz képest sokkal. Hogy az eredeti (amivel vettem) állapothoz képest mennyi a változás azt nehéz megmondani, de szerintem élénkebben reagál, és vadabbul tol.
Még csak kb. 30k-t mentem vele sötétben, így a füst mennyiségét egyelőre nem tudtam rendesen megállapítani, de az lesz a következő teszt.
Eddig tetszik, vaddisznó módon megy.
A srác hívott hogy megvan a program, az enyém se gyári, sok módosítás van benne. Mivel a tesztkörön ahhoz képest hogy módosítva van nem érezte kellően erősnek, azt javasolta tegyük rá a gyárit, amiből csak a DPF van kiírva. No ez megtörtént. Jelentősen gyengébb lett az autó. Mentem vele úgy 150 km-t. Viszont semmilyen körülmények között nincs füst, legalábbis a visszapillantóban látható mennyiségű nincs. Mondtam neki hogy nem akarok eszetlen tuningot, csak a lovak egy részét szeretném visszakapni, úgy hogy ne legyen füst és biztonságos maradjon. Abban maradtunk hogy átírja a progit, és megyek vissza felrakni
Már a befecskendező rendszer rendbetétele előtt elhatároztam hogy szoftveresen is rendet rakok az autóban, csak először mechanikailag akartam helyretenni.
Most jött el az ideje. Egy közeli ismerősöm ajánlotta a PTS Tuning műhelyt Pannonhalmán. Meglátogattam, letöltötte a vezérlőben lévő szoftvert. Ami mellesleg böszme sokáig (45 perc) tart. Abban maradtunk hogy beszerzi a gyárit, azzal összeveti az enyémet, aztán meglátjuk. Mentünk egy tesztkört is.
Mivel egyre gyakrabban kellett volna a csomagtartó,így a hifi kikerül onnan.Valószínü elöbb utóbb egy aktiv láda költözik bele.A cuccok eladók,és az adok veszekben találhatók.
A kupplung némileg megfáradt,így frissítésre került sor.Szerkezet,kinyomó,tárcsa,kettöstömegü.Visszatért a nyomatèk hiányzó rèsze.Köszi Jata.Legutsó utamon a 2 elsö fékbetèt lerùgta a súrlódófelületet amit hangos morgással jelzett.Szintèn cserére került.
A másodlagos gyertyákat ugyanúgy egy 0 227 100 202 - el vezérelt Marelli DIS transzformátor fogja gyújtani. Így most már kettő ilyen gyújtótranszformátor kerül rendszerbe, kellett nekik egy konzol, amelyen elférnek. A konzolt 10mm -es AlMgSi3 -ból sikeresen ki is martam, felszereltem a szelepfedélre, elkészítettem a köteget és ismét a Kugler kábel segítségével gyártódott 4 gyertyakábel is. A másodlagos végfokozat egyenlőre szoftveresen tiltva van, még ki kell cserélnem a hengerfejet, amelyet össze fogok vonni az új hüvelyek beépítésével.
