Blog

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-18

Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.

>> SzervizAttie // Alfa 159 2.4 JTDM Ti automata // 2013-12-18

Az előző tulaj 70e-nél cserélt vezérlést (mert megszólalt valamelyik görgő), viszont nem cserélte ki a vízpumpát. Ez nekem nem tetszett így. Jobb a békesség, úgyhogy kértem egy komplett cserét.
Ha már itt vagyunk, akkor kértem egy olajcserélt is. Bár ez elvileg 4e km-rel ezelőtt történt meg az előző tulajnál, de nem Selenia került bele. Jobb a lelkemnek, ha Seleniat tudok benne :)
Megcsináltattam a parkradart is, mert az első szenzoroknál szakadtak voltak a vezetékek.

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-11-11

Elküldtem Csörinek a szervizigényemet. Jött is a mail, korrekt árakkal. Hmmmm...Várpalota, kicsit messze van szervizbe járni gondoltam. Ötleteltem, agyaltam, majd utánaolvastam kicsit itt az Amorén, hogy mik a tapasztalatok a munkájukról. Mivel rosszat nem hallottam róluk és amúgy is mentünk volna Fehérvárra a Párom Mamájához gondoltam 1 próbát megér, hogy nézelődjek egy kicsit náluk. ----> Soha többet nem megyek másik szervizbe. Nálam nagyon fontos, hogy aki az autómat csinálja, ne csak hozzáértő legyen, hanem számomra szimpatikus és barátságos. Nos ezeknek a kitételeknek 150%-ban megfelelt. Megbeszéltünk november 26-ra időpontot.
Update 2013.11.26.:
Eljött a várva várt nap. Párommal és egyik haverommal elindultunk. 10-re odaértünk otthagytuk a verdát, Csöri rendi volt és levitt minket a buszmegbe mert mentünk a Mamához kolbit enni :D Mondta, hogy majd hív, ha kész lesz. Mókás volt mert kicsit félreértettem,mert igazából azt mondta, hogy hatra készen lesznek a melóval ésmehetek is az autóért. Ezért este 8-ra értünk oda. Jót nevettünk az egészen. Korrekt jó munkát végeztek. Van valami nyüszörgés...szíjhang, amire nem jöttünk rá, hogy mi, ez mondjuk elég idegesítő. Meg ugye van a kávédaráló hang, az meg a váltóból jön. Csöri mondta, hogy még pár dolgot a visszamenetel előtt feltétlenül cseréljek ki, de nem ragaszkodott hozzá, hogy még egyszer eljöjjek, mondta, ha tudom csináltassam meg Keszthelyen. Én erre mondtam azt, hogy nézzünk inkább nála időpontot! :)
Hosszbordásszíj: 8.666
Feszítő: 11.892
Vezető: 7.925
Vezető:3.540
Fékfolyadék: 2.740 (1L)
Váltóolaj: 8.942 (3L)
Szervóolaj: 4.284 (3L)
Ékszíjtárcsa: 25.019
Jobb első felső lengőkar:24.102
Bal első felső lengőkar:24.102
Hátsó rugópár:30.000
Futóműbeállítás
Munkadíj:35.000.-

Update2 2013.11.29.
Már 2 autóval mentünk Várpalotára...nem volt kedvünk buszozni :D
Csörgőéknél most is vidámsággal fogadtak. Jó így szervizbe menni :)
Ates mondta, hogy ezt a váltócserét tegyük át inkább majd tavaszra, addig gyűjtsem csak a pénzt, mert nem annyira sürgős. Rolan-Trencsiktől beszereztem az egyik hátsó tolatóradar szenzort, az alfadepotól meg a motortérbe a gumikédert. A többit Csöri intézte.
Tolatóradar szenzor:8.000+1.500 posta
Gumikéder:2.000+1.500 posta
Hátsó fékbetét:18.124
Kézifék bowden:10.000
Munkadíj:15.000.-

 
>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-12-20

Mióta újra életre kelt a Bestia, kezd beállni a fogyasztás.
95%-ban Budapesten van használva. Több mérési eredmény átlagban 60 Litert tankolok bele minden alkalommal (néha picit több, néha kevesebb megy bele)

Adatokban nincsen benne az örült dugózás és a száguldozás. Átlag, saját magam által számolt adatok.

Városban 60 liter benzinből olyan 460-500 km a hatótáv.
Fogyasztás városban (Budapesten): 12 -15L/100km, ezzel elégedett vagyok.

Autópályán (140km/h),országúton (110 km/h) 60 literből 580-600 km a hatótáv.
Fogyasztás városon kívül: 10-13 L/ 100km, ezzel is elégedett vagyok.

1.kép Város
2.kép autópálya
3.kép országút

Horvátországba sikerült tankolnom 68 liter!!! üzemagyagot (nem is értem) azzal horvát utakon kényelmesen (60-80km/h) 670 km tudtam megtenni majd kifogyott a benzin :-)

 
>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2013-11-07

A generál utána elkezdett csattogni egy két hidrotőke ami csak nem akart elhallgatni így sajnos 4 db cserés lett, viszont mostmár csönd van csak a motort hallani :)

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-12-17

Háháhá! :-) Megérkezett az ülésfűtés előre. Hamarosan frissítem a blogot, mert az J1 ülés már otthon pihen egy ideje. A héten neki pergek és bombázok mindent szét! De jó lesz! Lehet tanuló pénz rámegy a bőr leszedésére. :-D Mondjuk szarom le, akkor megy vissza a plüss garnitúra. Utálom ezt a bőrt.

>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2013-11-25

186000-es szerviz olajcsere, szűrők futómű átvizsgálása, egyenlőre semmi gond, de most jön a tél és még a tavaly télen keletkezett kátyúkat sem sikerült mindet kijavítani, szóval folytatódik a szlalomozás. Kicseréltem még a csomagtartó gázrugóit, mert már nem tartottak jól.

 
>> EgyébBlez // Alfa 159 Distinctive // 2013-12-17

Itt van a tél, itt van újra...
Újonnan vásárolt drágaságomnak is fázik a talpa, ezért új cipellőt kellet keresnünk neki.
Ez sem volt egyszerű eset!
Egy fő szempontom volt, a költséghatékonyság. Mindent ennek jegyében próbáltam megoldani. Ismétlem próbáltam! De sajnos nem úgy sültek el a dolgok, ahogy szerettem volna.
Első lépésként tettem egy tétova kísérletet egy-két gumisnál, hogy mennyi pénzből tudnám felöltöztetni a drágát. Csak hüledeztem egyik-másik ajánlat hallatán. Négy acél felni, középkategóriás Barum gumikkal, a legbarátibb, jó pajtási áron is 174.000 Ft lett volna. Hogy mi??? És most a varázsmondat - Gyere ügyünk meg egy sört és megbeszéljük! Én fizetek! - se segített. Úgyhogy maradt az internet.
Hosszas keresgélés után ráakadtam egy szuper, 7mm-es Michelin Alpin 4-es gumira, potom 13.000 Ft/db áron. Eddig jó vagyok, gondoltam. Már csak a felni és kész. Csak azzal nem számoltam, hogy a drágám lába valami olyan ritka madár, hogy sehol nem találok rá emberi áron acélfelnit. Na mondom, nem vagyok én olyan sárba tapadt tisze-tosza béna gyerek... Majd megnézem a felni adatait és kerítek más gyártótól. Találtam is... egy Opel felnit. Minden egyezett: Furatszám, lyukkiosztás, méret, csak az ET számban volt 3 mm eltérés. Mit nekem mondom..., felmegy az!
Hát nem ment! :D
Közbe bejött a fagy, én még mindig a nyári tappancsokon vitézkedek és ugyan van egy király gumim, de felnim nincs hozzá... Hmm... bravó!
Semmi gond, no para, semmi pánik, megoldom! Pénz nem számít! Hogy mit is írtam az elején? Költséghatékonyság meg minden? Ja bocs! :D
Végül pár nap keresgélés után találtam egy másik 159-esről leszerelt gyári 16-os alut. Egy gyors telefon, egyeztetés, be a kocsiba, fel Pestre és már bent is a csomagtartóba.
Másnap fel is rakattam őket.
Én boldog vagyok, a drágám már tuti nem fázik meg és van egy fölös Opel felnim! :D Kinek kell? :)

Költségeim:
Michelin Alpin 4: 52.000 Ft
Opel lemezfelni: 20.000 Ft
16-os alufelni: 80.000 Ft
A pesti utam és a buta, ami majd megütött a végére: Az Isten fizesse meg...

 
>> Tuning és extraBlez // Alfa 159 Distinctive // 2013-12-08

A hétvégén tevékenykedtem egy kicsit...
Szerettem volna a gyári Blaupunkt fejegységemet egy modernebb, multimédiás egységre cserélni. Ez meg is volt, még az előző Passat-omból maradt meg. Úgy gondoltam nem lesz túl bonyolult dolgom. Kiveszem, beteszem, boldog leszek. Mint egy jó szex :D Hát tévedtem! Kicsit se élveztem...
A problémák ott kezdődtek, hogy a régi fejegység annyira beette magát a műszerfalba, hogy az istenért nem lehet onnan kiszedni. Hát gondoltam majd megbontom a kicsikét és hátulról rásegítek. Az ötlet jó is volt. Leszedtem az oldalburkolatokat, kiszereltem a kesztyűtartót, ám azzal nem számoltam, hogy Alfáék a középkonzolt körbe egy acél burkolattal védik még, ami egybe van a műszerfalhéjjal. Semmi gond mondom, majd megpróbálok a váltó felől behatolni! Ám ott is ugyanebbe a problémába ütköztem. Nem volt más választásom, maradt a puszta, nyers erő. Okos enged, én meg erős vagyok! :D Sikerült is röpke 20 perc erőlködés és megannyi izzadságcsepp árán valahogy kiszuggerálnom a rádiót. Mondhatom felhőtlen volt az örömöm... egy darabig :/ Sajnos gyorsan rá kellett eszmélnem, hogy még az 59-est szabvány canbus vezérli, addig az én kis okos Pioneer cuccom még sem olyan okos, mert nem ismeri a szabványt. Nem volt mit tenni, kompromisszumot kellet kötnöm. El kellett felejtenem a multikormányt és az RDS-t. De cserébe egy csúcskategóriás App-rádió dolgozik az Alfámba. :)

Költségeim:
Beépítő keret: 13.000 Ft
Eltöltött munkaórák száma és sebtapasz felhasználás: Megfizethetetlen...

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-12-16

Elkészült, kész,szép, megy majd gumizásra.
( teljes felújítás, fényezés, lakkozás, görgőztetni nem kellett:-)