Blog

>> EgyébHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-12-13

Volt egy kis gondom a melegedéssel meg a hőfokkal. Rákerestem miket írtak korábban de nem lettem okosabb sőt. Van akinek mereven 90 fokon áll van akinek az első vonásnál, van olyan is akinek ingázik a kettő között. Viszont hogy mennyi az első vonás megoszlanak a vélemények 70 vagy 80 fok. Igy gondoltam pontot teszek a dolog végére. Kértem kölcsön a páromtól egy hitelesített hőmérőt és mivel volt otthon egy termosztátom abból feláldoztam a gumicsövet és a képen látható módon bevezettem azt a belsejébe miután beépítettem a csövet az autóba, mivel így lesz pontos a mérés. Meg rákötöttem a FES- re is így összehesonlítottam a három adatot.
Akkor lássuk az adatokat:
óra szerint 50 fok FES szerint 61,6 hőmérő szerint 61,3
óra szerint 90 fok FES szerint 93,5 hőmérő szerint 92,7
és akkor az a bizonyos vonás FES szerint 83,7 hőmérő szerint 83,4
Tehát valószínűbb hogy 80 fokot kell hogy mutasson, és nem 70, ami elvileg logikusabb lenne. Akkor a kiosztás 50 80 90 100 es 130.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-12-13

Pontot tettem a találgatások végére. Kezdett zavaró szintet megütni a boxeres hang, és az autópály komfort is már a Wartburgét közelítette néha. Lendkerék vagy porlasztó? Porlasztó vagy lendkerék?
Beméretni nem volt kedvem, ez itt nálunk kicsit drága móka. Szétszedik, kitisztítják, és ezután mérik be. Mindezt kicsit sem olcsón. Úgyhogy megoldásként Ferkétől korrekt áron kaptam egy egy garantáltan jó porlasztó szettet.
Vettem új tűzkarikákat és megbeszélt időpontra irány Sanyihoz. Jó hogy nem magam kezdtem neki, látszott a rutin, én még most is küzdenék a kiszedéssel, mellesleg ilyen jó kis kerámia zsírom sincs amivel berakta az új porlasztókat.
Egyben gázolajszűrőt is cseréltünk, annak ideje volt. Indítás után Sanyi mondta nekem, "Te ez szebben jár".
Szebben hát, nem remeg a motorháztető. A kormány még reszket kicsit, az már a lendkerék lesz, de a motor szépen, rezzenéstelenül kattog. A 4-es porlasztón láttunk gázolaj nyomot, valószínű az okozta a rázkódást és a boxerhangot. Persze hogy lehetetlen volt eldönteni hogy lendkerék vagy porlasztó, ha pont a lendkerékkel szomszédos porlasztó bír vicceskedni.
Elmentem egy 20km-es próbakörre. Eleinte ugyanúgy morgott 2000 fölött, de csak hidegen. Amint bemelegedett, szépen háttérbe vonult, és már csak a háttérből morcogott. Ezaz, ezt vártam. Az elsőre feltűnt, hogy a gázreakció élénkebb lett, kisebb gázlenyomásra elkezd reagálni az autó. Egyértelműen pozitív változások sora, jó döntés volt a csere!
A próbaút végén, már rendesen üzemmelegen örömömben elkezdtem előzgetni, amúgy szokványosan 3-ból letalpalva. Na itt jött az amire nem számítottam. A sárkány megébredt a kis 1.9-es blokkban és olyat de olyat pörgött, hogy szétnéztem, hogy miféle autóban ülök. Eddig is nagyon ment, akik próbálták vagy ültek mellettem biztosan ugyanezt mondanák. Nade eeeez amit most művelt az nagyon kész...

A kis Adventi installáció már a következő lépést vetíti előre, már itt pihen egy 150 lovas m-jet lendkereke alig várva, hogy átvihesse végre a nyomatékot.

>> EgyébNoisia // Alfa 145 Alfa Romeo 145 2.0 TS QV // 2013-12-13

El is felejtettem írni, de, hogy minden dokumentálva legyen...

-előlre Hertz hangszorók
-generátor
-ékszíj alsó feszítő
-1db kisgyertya
-küszöbök műanyagozva, festve és új patentok hozzá
-Sonax-ba egy fullos kozmetika és bőrápolás

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-12-12

Felkerült az új hátsóbbik középdob. A régin már egy egér is bemászhatott volna, akkor lyuk volt rajta. Erhardtól rendeltem újat, 16.500 Ft volt + 3.000 Ft volt a felrakás. A 10 év ellenére minden csavar könnyedén engedett, se flexelni se fűrészelni nem kellett.
Most olyan csöndes a gép, hogy alapjáraton nem is hallani, hogy jár a motor.

>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2013-12-12

Bár úgy néz ki a blog alapján mintha állna a project ez azonban nem teljesen igaz. Nyár óta helyére került a váltó, kardán.Immár szivárgásmentes a fékrendszer,de a teljes légtelenítés hátra van. Az ülésem szintén végleges helyen van.
Az újdonságok közt a műszerezettség teljes cseréje ami során a korábbi "diszkós" Pilot műszereket cseréltem le az Auto Metet Ultra Lite 2 5/8" műszereikre, ahol a két hőmérő jeladós, míg az olajnyomásmérő mechanikus.
Cserére kerülnek a vízcsövek is, amit egy nem teljesen típusspecifikus szett ugyanis SZ-hez készült,de mint tudjuk az SZ egy átöltöztetett 75 V6 :) Tehát jó lesz. Ja és elég kellemes áron került beszerzésre.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2013-12-12

Mai nappal pedig felkerültek a korábban megspórolt téligumik, még jó 2 szezon maradt a Contikban.

 
>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-12-12

Csomitartoba bekerült egy tároló így végre nincs hátul csuszkálás mivel ennek tépőzáráas az alja így nem mászik el.
+ egy fekete toll is bekerült , hogy mégis legyen a vasba valami írószer is :)
Mind a kettő gyári Lineaccessori:)

 
>> SzervizHellomilo // Alfa GT Impression // 2013-12-12

Úgy tűnik a hideg kiverte az Alfám biztosítékát. Így cserélnem kellett mert a jobb hátsó oldalam indexen kívül ful sötét lett... köszönöm Bíró a segítséged) emellett a jobb oldali helyzetjelzőm is kiégett. De most minden újra klappol:-)

Km állás: 45.000

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-12-12

Ma megint kicseréltem a hátsó ülésemet, véletlenül jött, sajnos a hozzá tartozó elsők nincsenek meg, feltehetőleg azok recarok voltak... Mindegy, az összképhez ez jobban passzol.
Végre tisztességesen felfogattam az erősítőt is, be is állítottam, tetszik :D
Végül bekerültek a szőnyegek is, amiket még a múltkor Lajostól kaptam.
Éééééééééééééééééééééééééééés már csak 19 napot kell várni, h újra úton legyünk :D

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-11-08

A tavalyiakkal a gumis tanácsára nem akartam kimenni ausztriába ezért vettem 4 darab Semperit használt gumit először és utoljára. Jövőre csak újban gondolkozom.
4 darab Semperit gumi: 25.000.-
Felrakás:4.000.-