Blog
Az idei télre még nem akartam venni téli gumikat, de még mindig olcsóbb mint a karosszériáztatás, szóval beruháztam egy garnitúrára. Apródon pepegino cartárs árult 15" lemezfelniket, gumival, és mivel 30km-es körzetben volt, így nem volt kérdés kitől vegyem. Nem mai gyártmány, de egy telet kibír, jövőre már csak 4db új gumit kell venni. Mivel elég jó áron adta, így nem mérlegeltem hogyan fog vele kinézni az autó. Jelentem: randa. Ennek a típusnak nem állnak jól az acélfelnik, még annak ellenére sem, hogy vásárlás után egyből kezelésbe vettem, és a kicsit rozsdás felniket felcsiszoltam, rozsdamaróztam, majd matt feketére lefújtam, így olyan mint az új. De télen amúgy se divatolunk. :)
Anyagiakat tekintve:
Felni, gumi: 20.000.-
Matt fekete spray 400ml: 1200.-


A kálvária ott kezdődött, h nem volt töltésem. Úgy derült ki, h annyira lemerült az akksi menet közben, h már a gyújtás is kihagyott, illetve egész 1szerűen leállt a kocsi szikra hiányában. Hazajöttem egy másik akksival. Gondoltam veszek 1 bontottat. Na itt követtem el a hibát, meg hogy az angyalföldi Alfa depoba mentem ezért. Kaptam 1et, ami nem belevaló volt. Aztán kicserélték. 3szor kérdeztem rá, h ez tuti jó lesz? Lepróbáltátok? A válasz persze igen volt. Póker arccal a pofámba hazudtak. Lófaszt volt jó. Német Misi Dunakeszin 10ért berakta a szar generátort. Na a q*rva anyátokat - formáltam tömör véleményt a bontóról. Villamosságis cimborámat végül nagy nehezen rávettem, h a szivó csonkot lebontva bányássza ki a szar generátort, és ami volt benne eredetileg, azt újitsa fel/szerelje be. Meg is csinálta, azóta hibátlan a generátor. 10 ropi ment a kukába Misinek a munkadijára a szar generátor miatt.
Beszerzésre került, az enyémnél sokkal jobb állapotban lévő elsőlökös, tipoatti cartársnak köszönhetően.
Zé.nél sikeresen át is tudtam venni, reméljük hamar fel is kerül. Bátyám fogja ezt a műveletet végrehajtani, illetve új ködlámpák is magában foglalja a lökhárító mert sajnos az enyém betört.
Volt ma még egy köröm Zé.-nél, mert ahogy megálltam a kocsival a városban, iszonyat éget szag és fehér füst szállt ki a motortérből. Na basszus mondom. Gyorsan leállít, ki vágódok, motorháztető felnyit, fél literes víz a kezemben biztos ami biztos. Mivel nem vagyok egy műszaki zseni, sőt inkább analfabéta vagyok a műszaki dolgokhoz, pár telefon megejtése, majd közel sem nyugodtan vissza Zé.hez. Aki rá nézett és már mondta is mi a baj, mire észrevettem már meg is oldotta. cső vagy mi a manó ment szét. Ezer köszönet Zé.-nek a gyors segítség miatt.
Következő projekt a teljes fékrednszer, tárcsa,betét, fékolaj, munkahengerek rendbetétele.



Szombaton az "esélytelenek nyugalmával" elmentem egy helyi "üzletemberhez", hátha van téli gumija számomra. Érdekes módon szerencsém volt, kihalásztam 2-2 jó állapotú téli gumit, potom összegért. 1 szezont biztosan, ha szerencsém van 2-t is kibírnak. Elöl Semperit, hátul Hankook gumik vannak. Első ránézésre furán mutatott ez a sok küllős felni a hintón, de minél többet látom, annál jobban tetszik. Télre azt hiszem tökéletes választás.
Költségeim:
- felnik - 160€,
- gumik - 45€,
- felszerelés + egyensúlyozás - 18€
Reményeim szerint 2013-as évet letudtam a költségeket tekintve. Terveim szerint a következő nagyobb változás tavasszal fog bekövetkezni...








Egy hölgyeménnyel leugrottunk egy közeli folyó partjához, pár jól sikerült képet feltöltenék ide :) A 2013-as év utolsó fotózása nyári szettel.












Már tavaly éreztem hogy gyengélkedik az akksi....évközben ugye nem mutatta ki de a mostani télnek már nem merek ezzel nekivágni,főleg hogy sokat áll az autó!!!Ismét Banner 100Ah-s mellett döntöttem,a régi is kibírt 6 évet!!!
Sziasztok Társak!!
Végre elérkezett az ideje, annak aminek kellett :)
Még a biztonságtechnikai játékon nyertem egy ajándékutalványt vezetéstechnikai tréningre. Szeretném megosztani az élményeimet, ha nem bánjátok (Halesz a beígért beszámolóm :)).
Őszintén megmondom, azért használtam ki az alkalmat most és nem korábban, mert nem akartam a nagy melegben nyáron...valamiért úgy éreztem a tél beköszönte előtt sokkal jobb a "tapasztalatszerzés"!
Jelentem sikeresen túl vagyok rajta és nagy élmény volt. A mai nap folyamán 13.30-kor indult a menet a 4. kerületi Magyar Autóklub általi tesztpályán.
Adminisztrációval kezdtünk, majd kis oktató filmeket néztünk meg. Ezt követően megkaptuk a walky talky-t, s eldönthettük, hogy a kísérőink beülnek mellénk vagy egyedül vágunk neki. A walky talkyn keresztül kommunikált velünk a tréning oktató, s ha szükséges volt tanácsokkal látott el bennünket.
Ha emlékeim nem csalnak nyolcan vettünk részt. A következő autók találkoztak: Suzuki Liana (nő); Skoda Octavia (férfi); Nissan Almera (férfi); VW Golf (férfi); Seat Toledo (férfi); Mercedes ?(nő - régebbi nagy "horda"kombi); Renault Megan kombi (férfi) és természetesen Én az Alfi 156 1.9 JTD-el :) -> 3 nő és 5 férfi
Ízelítő a tréningből:
- vészfékezés száraz és vizes pályán,
- imitált frontális ütközés elkerülése, megcsúszó kiperdülő autó egyenesbe kormányzása,
- blokkoló fékezés "jeges" megjelenő akadály, vízfal előtti megállás,
- féktávolságon belüli akadály "kilépő gyalogos" kikerülése kézifékkel,
- kanyarodás csúszós pályán.
Nem voltam még sosem ilyen tréningen, így őszintén szólva nőiesen, be voltam "zsongva" rendesen ;-) Ráadásul vizuális típus vagyok, így a feladatok első köreit bátortalanul tettem meg... aztán egyre-jobban belejöttem.
Az oktató is azon volt, hogy megismerjük az autónk "határait" amikkel az úton sajnos bármikor találkozhatunk.
Remélem nem leszek elfogult, de az Alfikával jól teljesítettünk :D Szépen helytállt. A rántó pad volt számomra a legélvezetesebb és egyben ijesztő ;-) A végén már megszerettem :-P
A tréning végére besötétedett, így esti fényviszonyok mellett is tapasztalatot szereztünk, 17 órakor fejeztük be.
Összesítve nagyon Köszönöm, hogy részt vehettem a játék egyik nyerteseként egy ilyen hasznos tréningen és ajánlom mindenkinek!! Mert az autónkat "ismernünk" kell ahhoz, hogy a balesetveszélyes szituációkat kitudjuk kerülni vagy a legkisebb sérüléssel ússzuk meg.
Az Alfában nem csalódtam eddig sem,s ezúton még jobban "összecsiszolódtunk" :-D






hát a gyári izzók mitnemondjak elég sárgák:(( ezért kapott 2db szép fehér helyzetjelzőt és 2db fehér tompítottat:)) igaz, hogy képen kéknek látszik...de élőben szép fehér :))

itt a tél...megkapta a téli pacskerokat, GoodYear UltraGrip 205 55/16 :))
Temetésen voltunk, és a ravatalnál állva puffanásra lettem figyelmes! Gazsi biciklizett és a kezében is mellette vezetett egy biciklit (2in1), csak bambaságában az üres biciklit nekivezette az autómnak. Rendőrt hívtam, ők kihívták a helyszinelőket, akik megbüntették az ombret, én meg hajtsam be a 20000-ft os kárt. Eddig biztatóak a jelek, a többség embere részletfizetésekben elvileg rendezi a kárt...
Egyébként a hátsó lökös bal sarka sérült, de nem tört semmi, fényezési munkával javítható a kár.