Blog
Elmentünk 3 napra lazítani kicsit. Épült egy új szálloda Tapolcán,4*, Aurora néven.
Hát kipróbáltuk, mivel nyitási akciók voltak. Klassz, modern, wellnesszes. De főleg a barlangfürdőre voltunk kíváncsiak. Jól kiépült, bár a szabadtéren még mindíg ásatások folynak,de belül minden OK.
Felmentünk a sziklakápolnához, kipróbáltuk a bobpályát, és találtunk egy forrást. Nem kellett sokat keresni, a szálloda sarkánál majdnem beleléptem. Finom a vize, de a helybeliek se nagyon ismerik. A neten utánaéztem, többszáz éves létező forrás.
Ajánlom mindenkinek! Pár kép:









Itt a hétvége, és szántam egy kis időt a kocsira. Kipucoltam a szívócsövet, Légtömegmérőt és a fojtószelepet is, bár meglepően tiszták voltak. Olajszint ellenőrzés, minden OK :) Már régóta nézegettem az első pajzsot hogy fakul, fakul és egyre fehérebbnek tűnik. NA lássuk miből élünk :):) A felni festésből maradt még fekete festék, ne vesszen már kárba... :) Meg tisztítottam körberagasztottam 3 réteggel elfújtam. Hagytam megszáradni és kész! Nekem nagyon tetszik a végeredmény.





4-éve nem volt gépen a vas. Mreni car-társ-nál csináltunk egy hibakód olvasást, és egy élőadatelemzést. Volt egy nagynyomású szivattyú, izzítógyertya, stb. Felhalmozódott az évek során. :) Kiderült, hogy motorvezérlő szerint 50 000 vissza van tekerve az órában. Nem tudom mi értelme............. Tehát most kb 327 000 Km lehet benne. Élőadat elemzés kód olvasás után, teljesen jó volt, kivéve a töltőnyomást. Picit alacsony, illetve menet közben csökken. Múlt héten mentem Pestre, és az autópályán kiderült a csökkenés oka. Felső turbó cső. Valószínűleg már meg lehetett repedve, és nem bírta tovább. Pukkanás, hangos süvítés kíséretében elszállt. Nem messze voltam a (telephelyünktől) óvatosan bevittem, elvágtam ott ahol elpukkant (kb 4-cm hosszú nyíltseb) :) beletoldottam egy 50-es rozsdamentes csövet, 2-2 bilincsel megfogattam, mert ugye peremezni nem tudok. Majd lesz szilikoncső, peremezett csövek minden hova. (idővel).
2013.12.12. Vezérlés csere. Minden szép és jó, tudtam hogy a homlokfal olajos ezért vettem alsó, ill felső szimeringeket is. Tárcsák, feszítő, burkolat lebont, és láss csodát mind a két szimering jó! Honnan az olaj? A generátort már nem ismerni fel az olajsártól........ Nagy takarítás, bújkálás után kiderült hogy a szervószivattyúm adta meg magát. Onnan rácsöppen a generátorra, és veri minden hová. Érdekes módon olaszint fogyást nem tapasztalok, tehát még csak néha néha cseppen. Vezérlés összerakva a következőkkel :Dayco szíj, Denckermann vízpumpa, SKF feszítőgörgő (francia) ,Topran vezetőgörgő. Köszönet az összeállításért: Erhard car-társ-nak :) Reméljük kibírja az idejét. Komplikációk nélkül szét, illetve összement minden.
2013. 12.14: Kisebb felni, jobb gumik... Adatok kicsit később, kora reggel van még :/
Update 2013.12.17: Gumik: Pirelli Snowcontrol 15/nemtudomhányas - mire beértem, elfelejtettem... ... Ember a gumis, nem én :)
Update 2013.12.18: Berendszámosodtam végre, MMR lett a nyertes - érdekes, hogy ha jól tudom, van, amerre MNT körül járnak. :)

December elején sikerült egész jó áron hozzájutnom komplett gyári téli kerekekhez dísztárcsával (185/65 R15 Goodyear UG7), melyek rögtön felszerelésre is kerültek.
A megvétel után sajnos kiderült egy-két apróbb hiba.
A váltókar nem mozog megfelelően, motor hőfok kissé ingadozott, valamint az ablakmosó spriccelője nem működött.
2013.11.26-án átesett egy kisebb szervizen a Zsámbékon található Alfa Romeo szervizben.
- Olaj (Selenia 20K), olajszűrő (Bosch), levegőszűrő, pollenszűrő, ablakmosó pumpa, termosztát csere.
Ezeken kívül átesett egy teljes körű átvizsgáláson is.
- a lengőkarok kezdődő hibáján kívül "szerencsére" minden megfelelő.
2013. Novemberében hozzájutottam életem első Alfa Romeo autójához !
Volt egy kis gondom a melegedéssel meg a hőfokkal. Rákerestem miket írtak korábban de nem lettem okosabb sőt. Van akinek mereven 90 fokon áll van akinek az első vonásnál, van olyan is akinek ingázik a kettő között. Viszont hogy mennyi az első vonás megoszlanak a vélemények 70 vagy 80 fok. Igy gondoltam pontot teszek a dolog végére. Kértem kölcsön a páromtól egy hitelesített hőmérőt és mivel volt otthon egy termosztátom abból feláldoztam a gumicsövet és a képen látható módon bevezettem azt a belsejébe miután beépítettem a csövet az autóba, mivel így lesz pontos a mérés. Meg rákötöttem a FES- re is így összehesonlítottam a három adatot.
Akkor lássuk az adatokat:
óra szerint 50 fok FES szerint 61,6 hőmérő szerint 61,3
óra szerint 90 fok FES szerint 93,5 hőmérő szerint 92,7
és akkor az a bizonyos vonás FES szerint 83,7 hőmérő szerint 83,4
Tehát valószínűbb hogy 80 fokot kell hogy mutasson, és nem 70, ami elvileg logikusabb lenne. Akkor a kiosztás 50 80 90 100 es 130.




Pontot tettem a találgatások végére. Kezdett zavaró szintet megütni a boxeres hang, és az autópály komfort is már a Wartburgét közelítette néha. Lendkerék vagy porlasztó? Porlasztó vagy lendkerék?
Beméretni nem volt kedvem, ez itt nálunk kicsit drága móka. Szétszedik, kitisztítják, és ezután mérik be. Mindezt kicsit sem olcsón. Úgyhogy megoldásként Ferkétől korrekt áron kaptam egy egy garantáltan jó porlasztó szettet.
Vettem új tűzkarikákat és megbeszélt időpontra irány Sanyihoz. Jó hogy nem magam kezdtem neki, látszott a rutin, én még most is küzdenék a kiszedéssel, mellesleg ilyen jó kis kerámia zsírom sincs amivel berakta az új porlasztókat.
Egyben gázolajszűrőt is cseréltünk, annak ideje volt. Indítás után Sanyi mondta nekem, "Te ez szebben jár".
Szebben hát, nem remeg a motorháztető. A kormány még reszket kicsit, az már a lendkerék lesz, de a motor szépen, rezzenéstelenül kattog. A 4-es porlasztón láttunk gázolaj nyomot, valószínű az okozta a rázkódást és a boxerhangot. Persze hogy lehetetlen volt eldönteni hogy lendkerék vagy porlasztó, ha pont a lendkerékkel szomszédos porlasztó bír vicceskedni.
Elmentem egy 20km-es próbakörre. Eleinte ugyanúgy morgott 2000 fölött, de csak hidegen. Amint bemelegedett, szépen háttérbe vonult, és már csak a háttérből morcogott. Ezaz, ezt vártam. Az elsőre feltűnt, hogy a gázreakció élénkebb lett, kisebb gázlenyomásra elkezd reagálni az autó. Egyértelműen pozitív változások sora, jó döntés volt a csere!
A próbaút végén, már rendesen üzemmelegen örömömben elkezdtem előzgetni, amúgy szokványosan 3-ból letalpalva. Na itt jött az amire nem számítottam. A sárkány megébredt a kis 1.9-es blokkban és olyat de olyat pörgött, hogy szétnéztem, hogy miféle autóban ülök. Eddig is nagyon ment, akik próbálták vagy ültek mellettem biztosan ugyanezt mondanák. Nade eeeez amit most művelt az nagyon kész...
A kis Adventi installáció már a következő lépést vetíti előre, már itt pihen egy 150 lovas m-jet lendkereke alig várva, hogy átvihesse végre a nyomatékot.




El is felejtettem írni, de, hogy minden dokumentálva legyen...
-előlre Hertz hangszorók
-generátor
-ékszíj alsó feszítő
-1db kisgyertya
-küszöbök műanyagozva, festve és új patentok hozzá
-Sonax-ba egy fullos kozmetika és bőrápolás