Blog
Miután kiderült milyen ramaty állapotban van a jobb hátsó traktus, gondoltam, körül kellene még nézni a hátsó részen. Találtam is még pár javítani valót. :) Úgy gondoltam nem kellene tovább halogatni a dolgot, ezért elvittem karosszériáztatni.
Csináltak üregvédelmet is a hátsó részen. Az eredmény tetszik, remélem tartós is lesz. :)
Következő lépés tavasszal az alváz kezelés ill. utastér padlórész átnézése és javítása, ha kell.












Egy tuning fórumon volt téma, a gewinde (tehát az állítható futómű) védelme télen, és volt egy ilyen megoldás.
Azért kell ,mert a sós latyak miatt ,össze tudnak gyógyulni az állító anyák, és a menetek is károsodást szenvedhetnek.
Egy nagy magyar, japán autókat tuningoló cégnél (szándékosan nem írom le melyik az) lehet vásárolni valami 16,000ft-os áron 4db-ot.
Úgy gondoltam ,hogy inkább veszek anyagot, és megcsináltatom.
Megvettem a szükséges kellékeket, (tépőzár,gyorskötöző,vízhatlan anyag)
Megcsináltam a terveket, méregettem, de csak nagyjából tudtam lemérni, ennek következtében 2db hátsót újra kell varratnom ,mert hátul a rugó felfele szélesedik, és nem tudom össze tépőzárazni a tetején.
Hát ilyen ez az egyedi gyártás :) Sebaj.
Frankón kitaláltam ,hogy gyors kötözővel fogom összehúzni ,ennek varrattam is helyet, felhajtattam 5mm-t alul felül. De alul sajnos a lengéscsillapító szárára kell húzni ,ami olyan vékony, hogy úgy nem megoldható, így kívülről kellett megoldanom.
nem olyan szép ,mint ahogy eredetileg kitaláltam ,de tökéletesen használható.
Remélem jó szolgálatot fog tenni ,majd kiderül...
Költség kb. 3,000ft.



Neki álltam már egy hete a cserének.Lecseréltem a jobb elsőt hátsót majd bal elsőt.Na ekkor megakadtam.A gyári kerékkulcs kinyílt mint a tubarózsa, a bal hátsón úgy rászorult 1db csavar.Majd jött egy crova fej ez is megadta magát.A második fej ami sok éles ,nem hat lapos leforgott.Na ez f@sza rakhattam vissza a másik hármat.Melóhelyen még kolléga felajánlotta a keresztkulcsát,de nem mozdult.Ezután jött másik kolléga akihez elmentem a műhelyükbe és egy speckó crova fejjel és egy bazi vascsővel fellazította a csavarokat ,majd finoman meghúzta még hazaérek ne essenek le.Vettem egy keresztkulcsot és végre lecseréltük a nagyobbik fiammal.Gecsa kereset fordulatszámmérő órát én meg jó állapotú kerékcsavarokat így cseréltünk és megoldódott mindkettőnk gondja:)
Felkerültek a téli kerekek a tegnapi napon. Elég későn tettem fel őket, mivel idén megint másik szettel gurulok, és mostanra állt csak össze. Gyári 16os aluk mentek fel, Vredestein Snowtrac 3 gumikkal. Kíváncsi leszek milyenek lesznek a GY UG 7 után.
Am. nagyon jól áll neki szerintem ez a garnitúra. Mondjuk nem hiába, gyári... :)


Sikerült végre összeépíteni a váltót. Idő közben került hozzá egy donor váltó, amiből pár alkatrészt fel is használtam. Bekerült a bűvös 5. fokozat, a 2-3. fokozat reccsenését remélhetőleg megszüntettem, abban, hogy lesz hátramenet nagyon reménykedek:D
Órák kérdése és a helyére kerül, akkor meg úgyis minden kiderül:)
pb_nek és Zé.-nek köszönet a segítségért és a helyért.
Idén már nem lesz több fagyoskodás, eljött az ideje ennek is.
Termosztát csere sikeresen megtörtént. Thx Erhard. :)
Régi vágyam vált valóra amikor 1 hónapja ráakadtam a kedvenc téli felniszettemre, le is csaptam rá de iziben! :)
Az eladó nagyon rugalmas, segítőkész volt amit itt is köszönök neki! :)
Az ország másik feléből lehozatta nekem Szegedre, ezer hála.
15 colban, passzol az összképhez, nagyon elégedett vagyok velük. :)


Bontóból sikerült beszerezni pár apróságot:
- Antenna takaró műanyag /valahol elhagyhattam menet közben :)/
- Motorháztető kitámasztóhoz műanyag bigyók /narancs színűek, mindkettő hiányzott/
- Cserélhető lapátos ablaktörlő karok
- Szinte teljesen új lapátok a karokhoz
- Bal első, jobb hátsó dobbetét
Úgy hozta az élet h németesítésen esett át a kis zabagép. :)
Megkapta a német műszakit 2 évre, a papírmunka max 20 perc, rendszám max 2 percet vett igénybe.
A műszakihoz a következőket kellett javítani, cserélni:
- Szélvédő
- Jobb és bal oldali féltengely belső "csukló? kereszt?"
- Gumiharangok mindkét oldalon
- Teljes nyári gumi szett mivel a régi műszaki adatai alapján nem mehettem gyorsabban 190-nél, itt szabad és a kocsi tud is, így kötelező volt a csere :/
Közeleg a tél, gondoltam lemászok a kocsi alá és körülnézek, hogy mégis milyen állapotban van. Bár másztam már le párszor, de mindig éri meglepetés az embert. Már kezdett aggasztani az olajfogyasztása a kocsinak ( kb 1,5l / 10.000 km ) de láttam hogy kb fél liter biztos hogy az aszfalton végezte, eddig bírta az olajcserekor mókerolt leeresztőcsavar. Sabaj! úgy is mindjárt megint olajcsere majd orvosolva lesz ! El van még törve egy kipufogó felfüggesztő bilincs, és el van rozsdásodva az egyik első motor felfüggesztő.... wtf ?? azt hogy? mikor a másik oldalon semmi baja? mellette ott van a klímakompresszor, lehet hogy szivárog ? és a gáz miatt rohadt el ? Még menthető mert felületi rozsda, de nyáron mindenképpen meg lesz nézetve a kompresszor. JA és mit keres GM lambdaszonda a kocsiban???!! tudtommal nem is lehet kapni ilyet alfához... Bár nem vettem észre rendellenességet a működésben akkor sem bele való! Ez is orvosolva lesz majd, de most első a kopogásérzékelő cseréje lesz, mert gyorsításkor meleg motornál becsörög mint anno az 1200 lada...
km: 123 800
Átlag fogyasztás: 7,2 liter




