Blog

>> Tuning és extraDanFather // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2013-12-01

Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.

Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)

Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.

Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D

Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.

A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.

Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.

Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)

Alfa Amore!

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-12-01

Szereztem egy másik ics-t mert az enyém behalt mikor szétszedtem fóliázásra a közép konzolt, az egyik láb a zöld dugaszon bevolt nyomódva és csak az audió rész működött rajta... szétszedtem visszanyomtam a helyére és láss csodát minden megy rajta, örültem is neki hogy nem hiába vettem, a gond már csak annyi vele hogy miután beinditom a motort és elindulok kb olyan 20-30másodpercenként kikapcsol és közben be is villan a képernyő aztán megnyomom a bekapcsoló gombot és gond nélkül bekapcsol de aztán megint kikapcsol , nemtudom mi lehet a gondja valakinek vmi ötlete?

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-12-01

az előző blogomban emlitettem hogy vettem 2 téligumit hátra a márkájuk Falken eurowinter aszem és 8 mm van rajtuk tehát majdnem újak

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-30

Az úgy volt hogy megállitottak 2hete a zsernyákok és elakarták venni a forgalmit mert az egyik nyári gumma elég kopottacska..sikerült megegyeznem velük...korrektak voltak 20 euróm bánta, na de ami ezutánn jött annak fele sem tréfa, mivel éppen hétvége volt és jóidő gondoltam felrakom a téli szettet hogy ne bassz..ak a zsaruk,ok nekiáltam először hátul aztán mikor előlre is fel akartam tenni a felnit akkor szembesültem azzal hogy a hirhedt Brembó fékem nem akarja felengedni a téli kereket a helyére...kicsit elfehéredtem hogy azt a jó k...anyját... rakhattam vissza a nyári kerekeket, na jó irány a gumis mert aznap levoltam egyezve vele hogy felrakom a 16-os téliekeket de a 2 hátsót cseréljük mert oda vannak, elindulok persze a gumis előtt megint megállitnak a törvény őrei....wááá, na ok semmi gond nekik nem volt baj a kopott gumi..elindulok...100méterre a gumis megérkezek, tag kérdi miujság...jöttél a gumikért, mondom ja csak ugynézki hogy 17-es kell,ok-ok persze az a méret nincs, irány haza 3-om álmatlan élyszaka utánn elhatároztam hogy inkább meghagyom a 16-felniket télre és veszek hozzájuk nyomtáv szélesitőket...találtam is a neten méretpontossan a 166-oz...persze hosszabb csavarok is kelletek...na ok persze akkor hátra is merthát hogy nézne ki szegény autó...össz-vissz 130 euró 4 szélesitő+20 drb csavar, nyeltem egy nagyot és megrendeltem... 2 hétig tartott mire mehjöttek már irtam is nekik hogy miujság van már...de az utolsó pillanatban megérkeztek,akkor gyorsan nekiálltam felrakni hálistennek minden passzolt simán felment csak a hosszabb csavarokat kellet picit bejáratni, na jó felteszem az első kereket...és elfért hurrá öröm és boldogság felrakom az összes felnit ..már besötétedtem..irány a gumis kérdi mi a helyzet mondom 16-os lesz mégis..hehe nevet :) kiválasztottam felrakta, kifizetek még 90eurót... elindulok minden ok hurrá másnap az egyik első gumi defektes aztaaa..holnap mehetek megint defektet csináltatni ...igy telt a hétvégém, de márt lassan célba érek remélem...még annyit hogy a nyomtávszélesitők 15 milissek és a stabilitás javult szerencsére :)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-30

Sikerült beszerelnem a tetőkárpitot amit a bontóból szereztem, hát egy embernek elég macerás de azért fél nap alatt megment ugyhogy még dokumentáltam-javitgattam ezt azt közben, első képen a kiszerelt kárpitom és a beszerelendő kárpit az enyém elég csúnyácska volt...

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-11-30

A közeli bontóban szerencsére van egy 166-os oda járok alkatrészekért ha valamire szükségem van, a következőket zsákmányoltam :jobbos ködlámpa, 2 első lámpa-az egyik lyukas...alkatrésznek, valamint egy szép állapotú tetőkárpit...az enyém bevolt ázva+szakadt, plusz 1-2 apróság jobbos ablak emelő gomb-ics-hez kábelok..

 
>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-11-30

Elhoztam ma Zé.-től az autót. Ki lett cserélve a futóműben amit kell és kapott egy futóműbeállítást is.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2013-11-29

Egy kigyorsításnál kifújta a négyes hengerfej tömítését hátul. Hengerfejfelújítás következik, három gátas... Hegesztés, egybesíkolás, egy szívószelep csere, becsiszolás, szelepülékek, új tömítések, csavarok... Biztos olcsó lesz. Szerelés közben derült ki, hogy 2.4-es a kétliteresnek hitt motor belseje. Így már értem, miért ment ennyire veszettül jól.

 
>> SzervizBagee // Alfa 145 QV // 2013-11-29

Felkerültek a téli kerekek, sokkal jobb az úttartása a kocsinak de cserébe csúnya is az acél kerekekkel. Bal fényszórót cseréltem miután megnézte egy kutyus közelebbről....

 
>> Tuning és extraflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2013-11-29

Valszeg az autóm után ez a legjobb vétel az évben, 4 szinte új, kb 50km-t futott gyári lemez felni + 4 gyári dísztárcsát szereztem ma be. már csak téli gumi kell, lassan időszerű