Blog
A hétvégén tevékenykedtem egy kicsit...
Szerettem volna a gyári Blaupunkt fejegységemet egy modernebb, multimédiás egységre cserélni. Ez meg is volt, még az előző Passat-omból maradt meg. Úgy gondoltam nem lesz túl bonyolult dolgom. Kiveszem, beteszem, boldog leszek. Mint egy jó szex :D Hát tévedtem! Kicsit se élveztem...
A problémák ott kezdődtek, hogy a régi fejegység annyira beette magát a műszerfalba, hogy az istenért nem lehet onnan kiszedni. Hát gondoltam majd megbontom a kicsikét és hátulról rásegítek. Az ötlet jó is volt. Leszedtem az oldalburkolatokat, kiszereltem a kesztyűtartót, ám azzal nem számoltam, hogy Alfáék a középkonzolt körbe egy acél burkolattal védik még, ami egybe van a műszerfalhéjjal. Semmi gond mondom, majd megpróbálok a váltó felől behatolni! Ám ott is ugyanebbe a problémába ütköztem. Nem volt más választásom, maradt a puszta, nyers erő. Okos enged, én meg erős vagyok! :D Sikerült is röpke 20 perc erőlködés és megannyi izzadságcsepp árán valahogy kiszuggerálnom a rádiót. Mondhatom felhőtlen volt az örömöm... egy darabig :/ Sajnos gyorsan rá kellett eszmélnem, hogy még az 59-est szabvány canbus vezérli, addig az én kis okos Pioneer cuccom még sem olyan okos, mert nem ismeri a szabványt. Nem volt mit tenni, kompromisszumot kellet kötnöm. El kellett felejtenem a multikormányt és az RDS-t. De cserébe egy csúcskategóriás App-rádió dolgozik az Alfámba. :)
Költségeim:
Beépítő keret: 13.000 Ft
Eltöltött munkaórák száma és sebtapasz felhasználás: Megfizethetetlen...



Elkészült, kész,szép, megy majd gumizásra.
( teljes felújítás, fényezés, lakkozás, görgőztetni nem kellett:-)



Első lengőkar kompletten (TRW),
Vezérműszíj készlet (Dayco), vízpumpával,
Hosszbordásszíj készlet (Dayco),
Levegőszűrő (Ufi),
Utastérszűrő karbonos,
Olajszűrő (Ufi),
Szelepfedél tömítés (Reinz),
Aksi (Banner),
Gyertya (NGK),
Klímatisztító cucc (SCT),
Kiszállítás
Tegnap lekerült a lámpafólia. Ennek az oka a tél, és hogy sok a "vérprofi" az utakon. Baleset esetén kizárt, hogy ki tudnám magyarázni a fóliát, hiába lennék én a vétlen.
Bal hátsó búra kis helyen meg van pattanva, ezért folyamatosan párásodik, cseréje folyamatban....

A mai napon lecseréltem az olajat és szűrőket a km állás 176890km. Az olajcsere nagyrészt egyszerűen indult ám a levegőszűrőnél olyat láttam amit még máshol nem. Nevezetesen a szűrő fedelét tartó csavarokra ráfolyhatott valami, mert a fejük olyan szinten korrodált,hogy nem látszott milyen csavar volt eredetileg és emiatt meg se tudtam fogni. Jött Mr Flex és megoldotta a dolgot. A szűrő állapotáról már nem is kell beszélnem, hiszen ezt nem hiszem,hogy az elmúlt időben nem nyúltak hozzá.
Felavattam továbbá az obd olvasómat és kiderült,hogy sajnos hozzányúltak, mert 10789 km-t mutat az ecu a 176890 helyett. Túlpörgetve viszont csak egyszer volt.
A vízhőmérséklet mutató nem akart 90°-ig felmenni.
Kicseréltem a termosztátot, most már akar. :)
Km.:187020

Műszaki előtti utolsó szerelési nap.
Bal hátsó torziós rúd csere megtörtént, a motorháztető előtti esővíz elvezető műanyag lecserélve, valamint egy törött napellenző is orvosolva lett.
Műszaki pipa! :)
Eljött az idő! Kiszúrták a rend éber őrei a matricarendszámot, pontosabban azt, hogy ez nincs bejegyezve a forgalmiba... Jöhet tehát a normál méretű rendszám, okmányirodából rendelve! :( Sajna ezzel nagyon csúnya lett az autó eleje! :( :(
Tuningman - nek köszönhetően sikerült beszereznem ma a mankókereket az autóhoz.
Köszi mindenkinek a segítséget !
0
512
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV