Blog

>> EseményMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-10-18

Büdös osztrák bergbauerek leköpték az autómat egy szórakozóhely előtt, plusz a felragasztott ablakomat is letépték.

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2013-12-12

8-as főút reggel 8:00
Megálltam egy kocsisor végén, az elöttem álló úgy gondolta visszatolat.

Most úgy néz ki, elég amit a biztosító fizet.... Januárban megy egy hétre Csöréhez Palotára.

Nem lett ennyire egyszerű. Mióta megtörte az az agyament azóta lassan minden bedöglik... :( a légzsák visszajelző folyamatosan világít, a comp azt jelzi nincs olaj pedig van, és most a legutolsó, 12.26. az indító motor levágta a biztosítékot, de hiába cserélem, újra levágja :( idén már nem megy sehova... a legjobb időpont aki dolgozik, az azért mert nem kap munkát sose ( nem véletlen), aki meg ért hozzá, annak van elég melója, csak jövőre nyit

 
>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-12

Bal oldali ködlámpám már megint nem világított hetek óta, nem testelt rendesen, így tegnap Gulyás Lacinál kötött ki megint az autó. Megcsinálta, most jó, remélem ezzel már nem lesz több gond. De ha már vinni kellett hozzá, átolajoztattam a jobb oldali ablakemelő szerkezetet is, kicsit szorult. A bal oldalit még októberben megcsinálta. Most jó minden, és fillérekbe került. :)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-12-11

Sajnos egy évet bírt ki így megint cserélni kellett. Természetesen Csöri cserélte, és ő is vette észre hogy nem jó mikor cserélte az olajat.

 
>> EseményLacUS // Alfa 156 SW // 2013-12-11

Eljött a nap, átvehettem a kocsi kulcsát és elindulhattam hazafele Soltról. A kereskedő segítőkész volt és tényleg mindent intézett, időre ahogy megbeszéltük, annyiért amit megbeszéltünk.
Az első tankolás megvolt 18700Ft volt . Elsőre néhány apró hiba tűnt fel, van néhány kiégett izzó, a csomagtér teleszkóp nem tart. A kocsi Németországban volt először forgalomba helyezve, és mostanáig ott teljesített egy hölgy birtokában szolgálatot.
Este amikor beálltunk a ház előtt a parkolóba a párom annyit mondott,hogy mintha egy nem is ebből a világból származna úgy kitűnik a többi kocsi közül. :)

 
>> EgyébPanka // Alfa 156 SW 2,4 JTD // 2013-12-11

A hétvége summája tőszavakban (2x2,4 JTD, 8+4 kerék, 2x150 ló,2x330Nm nyomaték ):
4korindulás, denehezéakéthólánc, pedignincsatáskábanmás, nincsabuszonhely, namostmilegyen, juteszembeMolnárbusz, irányDororg, épphogyelértük, alfissimo-újság, 12órabuszozás, hajnalifélötMünchenHauptbahnhof, átszállásFreisingben, "földalattmegyünk- nemcsaksötétvan" , 1 óraszundinyűglődés, 5percalattLangenbach, 10percséta, BobálBélaébredj, énmégvisszafekszem, nektekisszundi, 10percután-azthittétekalhattok??, megvanmégaNovitech?, Ferivelpapírozás, alufelnikkocsibabe, IndulásIngolstadt, Teezcsakegyszerelőműhely, odanézzottáll, kérjünkkulcsot, eznemindul, beragadtazár, batteriekaputt, bebikázzáksokadikaksiról, ménemindul? hidegindítóspré?? KaltstartersprayWarum? Weil3monateiststand, navégrebeindult, nemrosszez, próbakör, teeznagyonegybenvan, keményalku, nemadja1500értatörökje, 1600ésújakksi, papírozás, induláshaza, autópályavégig, csak120szalmegyünkkényelmesbe, Zoli160nnal, szakadazeső, mégjóhogynemhó, bordónakfutóműákombákom, abordómintegymotorcsónakúgyúszikavizen, lassítsunkle, Ausztria, Landzeitkávé2bögérért, induljunkmár, bécskörüldugó, 150lóvalaraszolnitanulnomkell, ezüstbetankolj10litert, tankmutatómégmindigfekszik, végreMagyarország, álljunkmegpihiznifájabalesetestérdem, Végreitthon, Árpiékhozmenjünkbe, jajdeszépek, üdvazAlfacsaládban, próbakörök, bordójobbanhúz, mertnemkombésnincse-err-ess, bordóbanjesszusezafutóműnemtúlegészséges, élmnyvoltútontartani, parkoljunkle, egykétfotótmégcsak, Ingolstadttól735,9km, átlagfogyasztásezüst 4,7L/100km, itthonvagyunk, jajdejóénúgyörülöknekik, kellemesetcsalódtambennük.

Gyakorlatilag a nuvola megvétele óta állt fent a jelenség, hogy az üzemanyagszint-mérő az óraegységben nem mutatta a nafta szintjét - azaz igen, a gyújtás/beröffentést követően kb. fél percig, utána rohamos gyorsasággal fittyedt le a mutató zéró állásba, a csóróságjelző lámpa pedig már-már a retinámat égette folyamatosan. ( Csak csendben: kb. négyszer sikerült kifogyasztanom a benzint a bellából, szerencsére mindig benzinkút közelében történt a malőr... )
Egy isteni sugallattól vezérelve, és Töki májsztró ( Zé. munkatársa ) egy korábbi beavatkozását a JTD-men megjegyezvén kicseréltettem a komplett cuccot a tankból AC-pumpástól, úszóstól, membránostól. A rendelkezésemre álló, bontásra ítélt nagyvad alkatrésze került beszerelésre. Éééés - megjavult, a szint korrektül látható, a benzinkannát eltehetem a csomagtartó hátsó fertályába VÉGRE. :)

MOL EVO Diesel
61,65 L
előző tankolástól futott km: 581
átlagfogyasztás: 7,74 km
költség: 28 846 Ft
pontjóváírás: 0 (838 pont)

 
>> SzervizB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-12-10

Kicsit megkéstem a blog írással és képet se csináltam, de 2014.12.01 környékén ki lett lakatolva a kocsi . Sokkal jobb valahogy nem izgulok mikor esik az eső h vajon vizes lesz e a szőnyeg a lábam alatt v sem :)

Egy dolog hiányzik a kocsiból és nem is nagyon tudom h honnan tudnám volna pótolni, arról a kátrányos izéről van szó ami a lábtérnél van .. de sikerült jól leszigetelni :))
Majd rá 3 napra kb összeállt , elég sok időt vett igénybe az autó belsejének az összerakása de sikerül ! Most már komfort lvl 99 .
Egyedül 1 dolog zavar a műszerfal és a szélvédőnél eléggé zavaró csörgés ..
Próbáltam meghúzni a csavarokat hátha az segít hát nem jött be ..
Majd tavasszal talán az is orvosolva lesz :)

 
>> EseményKickass // Alfa 156 1.8TS // 2013-12-10

Lehet van ilyen bejegyzés már Amore-n. De csinálok magamnak egy ksi emlékeztetőt.
Szóval az immo.
Megszivatott, nem kicsit, nagyon. Miután hozzámkerült a kocsi elkezdte játszani azt a sztoirt, hogy nem indul. Gondoltam én már mindenre mikor észrevettem, hogy a kulcs/code felirat égve marad. Immo. Mreni tanácsára megfújkáltam az immo vevőjét a kulcsokban először, jelenség elmúlt öröm-bódottág.
Viszont vezérlés csere után hol indult hol nem, ha nem akkor nagyon nem akart, gondolom maga a gyújtásráadás is kínozza az akksit annak ellenére, hogy direkt nem próbáltam indítani, tudtam úgyse indul el. Lényeg a lényeg eljutottunk arra a pontra ahonnan már egyáltalán nem akart indulni.
MRenivel konzultálva jött a megoldás: kódoljam ki (mázli, hogy a kódkártya megvan, ezután autót seveszek enélkül pláne amiben gyári immo van).
Szóval kódolás menete:
- kulcs bedug, majd gázpedál lenyom amíg a befecsi jel el nem tűnik
- ezután elkezd villogni a befecsi jel és a kód első karakterével megegyerző villogás után ujra gázra kell lépni amig a befecsi jel el nem alszik
- ismétlés mind az öt számjeggyel majd ha minden ok akkor gyors egymás utáni villogással jelzi hogy elfogadta és indítható
- code felirat ilyenkore nem alszik el.

Amit érdemes még megcsinálni: alsó kormányburkolat lebont és zárszerkezeten lévő műanyagot megfúkálni ha csatis, ha nem csatis akkor külön immovezérlője van van valahol az utasoldalon ezt még nem derítettem fel
esetleg egy ecu reset akkusaru levétele által

Nekem a próbálkozások lemerítették az akksimat. okultam, és megörökítem hátha más is okulni fog aki még új az 'alfás' dolgokban. :)

Költség nem volt szerencsére, bár egy új akku lehet be fog játszani, kiderül töltés után mit produkál.