Blog

>> EgyébWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2013-12-04

Mivel a nagy fékek miatt nem mentek fel a 14"-os téli kerekeim így el kellett adnom illetve kellett vennem egy 15"-osat ami felmegy:-). Sikerült szereznem egy nagyon jó állapotú felnit gumival, mellesleg megjegyezném a gumik 800 km-ert futottak:-)

 

Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.

 
>> Szerviz_ÁRPÁD_ // Alfa 159 2.0 SW // 2013-12-08

Ma megleptem magam kis "ajándékkal" Megtörtént az első szerviz.....
Km óra állás: 107364
cserélve lett:
-vezérlés szett (71754559)
-vízpumpa (55209993)
-olajszürő (71751128)
-levegőszűrő (55183562)
-pollenszűrő (AC.505K)
- Selenia WR Pure E. (141250015)
-hosszbordás szíj (55201363)
-ékszíj feszítő (51773551)
-ékszíj vezető görgők (56036,29396)
-váltóolaj tutela t. matrix (14921616)
Az üzemanyag szűrőt később cserélem olyan megfontoltságból, hogy töltök egy tank üzemanyagba rendszertisztító folyadékot és amint kifogyott lecserélem.
a fékfolyadékot is megvettem tutela top 4 (15981716) , amit a következő betét cserekor cserélek . Hát megkapta ami jár neki :)

2013.12.08: megkapta PRO-TEC common rail-t. Amíg kiértem németbe ki is jártam az üzemanyagot... 140-160km/h elvétve 190km/h-ba is beleszaladtam
(fogyasztás: 7.56L számolva. comp szerint 7.5).
Hétvégén megnézem milyen irányban változott a porlasztók korrekciós értékei.

 
>> SzervizImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-12-04

Mivel igazából gond nélkül hasít napi szinten a nagyvad, megjutalmaztuk egy kis törődéssel.
Az alábbiak lettek cserélve:

- önindító csere (gyári Bosch)
- főtengely szimering csere (váltó oldali, hátsó) (Ajusa)
- váltóolaj csere
- kuplung munkahenger csere
- kinyomócsapágy csere + cső csere
- motorolaj csere+ Mann olajszűrő (Selénia 10w60 Racing)
- szervó olaj csere (Tutela)
- fékolaj csere (Mintex)
- pollenszűrő (Valeo aktívszenes)
És még egy-két apróság.

Mind ez 240.300 km-nél.

Pár nappal ezelőtt Osram Night Breaker Plus izzókat is szereztem be, egész jók :).

Mindez Zé mesternél, profi szinten kivitelezve, baráti áron... Köszönöm Zé!



Picit meghajtottam a lovakat hazafele, a Nokian téli gumikat lerugja magáról 2-esben kigyorsításnál ASR-el, a nélkül meg se próbáltam, no de a téli gumi nem erre van, a Nokian meg főleg nem. A hangjával meg külön büntetni lehet, de mondtam már, hogy nem a kipufogó miatt?? ;-). Még szokni kell, hogy a gépház tető alatt fél Olaszország szimfonikus zenekara tanyázik, és ha rázendítenek, leírhatatlan hangzásvilág tárul elénk, köszönöm Olaszország.
Öröm és boldogság ...

 
>> Szervizmex86 // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Distinctive // 2013-12-04

Termékeny volt a mai nap.
3 óra munkával összeraktam a javított ülésfűtés párna miatt szétkapott ülést.
Most sikerült csak a párnát javítani, forrasztás nélkül lett, kábel betoldva a kritikus részen, erősebb is ott a kábel, reméljük bírni fogja a strapát.
még jön egy alapos tisztítás mert elég retkes lett a munka közben
egész jól össze tudtam rakni a kárpitot is, a régi gyűrűkkel próbáltam a kárpitot feltenni de a kábelkötegelő megfelelőbbnek bizonyult a feladatra.
szivacsot is javítottam a beülő részen már nem volt 100%-os, igaz nem profi módon, de bepótoltam a szivacsba.
teszt hamarosan az autóban is, kiszerelve működött a cucc

 
>> SzervizDanFather // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2013-12-03

A hidegebb idő beálltával én is észrevettem, hogy az első ajtók nyitógombja előszeretettel ragad be egy kicsit benyomáskor. Nem volt még az enyémnél olyan radikális a probléma, csak kicsit akadozott a folyamat, ezért úgy gondoltam, elébe megyek a dolgoknak.

Többek bejegyzése nyomán beszereztem egy pár tömítő O-gyűrűt (bármelyik hidraulika boltban kapható, belső átmérője 20 mm, anyagvastagság 2 mm).

Annak rendje és módja szerint szépen szétszereltem az ajtót, kivettem a zárat, és bár az eredeti gyűrű sem volt még elszakadva, azért kicseréltem újra, ha már arra jártam.:)
Továbbá a zárszerkezetet féktisztítóval megtisztogattam, majd a mozgó részeket kenőanyaggal megkentem (elvileg a WD40 is jó, de mégis ezt a speciális kenőanyagot ajánlom, amit olyan fém alkatrészekhez gyártanak, amik ki vannak téve vizes közegnek). Ugyanis a tömítések ellenére én nem tennék fel szemmel jól látható összeget arra, hogy oda nem is jut víz.:)
Kenés és visszaszerelés után gyönyörűen üzemel mindkét oldali nyomógomb, mintha csak újak lennének. Nagy az öröm, és gyakorlatilag ingyen volt...:)

További hozománya az ügynek, hogy az előző tulaj idején barbár módon visszarakott vezető oldali belső burkolatot szépen helyre raktam, valamint a házi barkács jellegű audió-kutyulmányt kicsit emberibb formába hoztam...azóta szól is...:D

>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-12-07

Ma végre sikerült kicserélni a két hátsó lengéscsillapítót.
Nem volt egyszerű a történet, mármint a beszerzési oldala. Ugyanis szintszabályzós és ráadásul sport futóműves a kicsike. S utángyártott nem létezik, s itthon aranyáron mérik a szervizek, s csak szervizen keresztül lehet beszerezni. Németországból sikerült beszerezni a komplett egységeket.
Beszerelést követően kb 5-6 centivel lett magasabb az autó hátsója.

 
>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2013-12-03

Na felkészültünk a hóra, vadi új Firestone Winterhawk 3 gumikkal.
Meg egy futóműállítás is volt, elég sokat kellett állítani, viszont most már nem mászik le az útról magától.
km óra 63133

 
>> SzervizSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-12-03

Ma elhoztam a szervizből a kocsit.
Egyfelől remek, hogy a kocsi óramű pontossággal jár (képzavarral élve :D), másrészt olyan elképesztő menetdinamikai adottságokkal rendelkezik, hogy minden alkalommal rácsodálkozom. Itt két kézzel kell fogni a kormányt gyorsításkor. :)

Ami viszont elszomorít, hogy milyen állapotúak voltak az állítólag gyári, újra cserélt hirdotőkék, illetve tömítések. Elhozhattam volna mindent, de nem akartam, így csak az egyébként hibátlan vezérműtengelyeimet (már korábban cserélve lett) mentettem meg, ha valakinek kell, szóljon, ha nem, tartaléknak vagy nehezéknek mindig jó lesz :D

Mit is mondjak, egyik szemem sír, másik nevet. Előbbi nyilván a korábban hiába beleölt idő, energia és főként az ezt övező csalódottság miatt... Node, öröm és boldogság, most hogy egészséges a kocsi, tele is tankoltam, mert szinte üres volt, először megijedtem, hogy mennyire sok ment bele, mert mindig az 56-ba toltam teltankot az elmúlt ~másfél évben, annak meg ugye kisebb a tankja :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-02

Elmúlt a hétvége, lehetett menni az autóért. Kiderült, hogy az ékszíj nem úgy szakadt el, ahogy gondoltam, csak a szélén szakadt meg, aztán leugrott. Hogy pontosan miért, az végül nem derült ki, de szerencsére nem csinált kárt semmiben.
És ha már szervizben volt az autó, akkor bekerültek a prat002 autójából kiszerelt rugók is. Most magasabb lett az autó segge, a régi rugó már nagyon rossz állapotban volt, így most kicsit fura a látvány, pedig ez a gyári sportfutómű magassága. Szerencsére így már nem koppan akkorát az autó segge útegyenetlenségek, bukkanók esetén. Csak a látványt kell ismét megszoknom. :-)
És persze felkerültek a téli kerekek is, azt hiszem eléggé időszerű volt már...