Blog
Idén már nem lesz több fagyoskodás, eljött az ideje ennek is.
Termosztát csere sikeresen megtörtént. Thx Erhard. :)
Régi vágyam vált valóra amikor 1 hónapja ráakadtam a kedvenc téli felniszettemre, le is csaptam rá de iziben! :)
Az eladó nagyon rugalmas, segítőkész volt amit itt is köszönök neki! :)
Az ország másik feléből lehozatta nekem Szegedre, ezer hála.
15 colban, passzol az összképhez, nagyon elégedett vagyok velük. :)


Bontóból sikerült beszerezni pár apróságot:
- Antenna takaró műanyag /valahol elhagyhattam menet közben :)/
- Motorháztető kitámasztóhoz műanyag bigyók /narancs színűek, mindkettő hiányzott/
- Cserélhető lapátos ablaktörlő karok
- Szinte teljesen új lapátok a karokhoz
- Bal első, jobb hátsó dobbetét
Úgy hozta az élet h németesítésen esett át a kis zabagép. :)
Megkapta a német műszakit 2 évre, a papírmunka max 20 perc, rendszám max 2 percet vett igénybe.
A műszakihoz a következőket kellett javítani, cserélni:
- Szélvédő
- Jobb és bal oldali féltengely belső "csukló? kereszt?"
- Gumiharangok mindkét oldalon
- Teljes nyári gumi szett mivel a régi műszaki adatai alapján nem mehettem gyorsabban 190-nél, itt szabad és a kocsi tud is, így kötelező volt a csere :/
Közeleg a tél, gondoltam lemászok a kocsi alá és körülnézek, hogy mégis milyen állapotban van. Bár másztam már le párszor, de mindig éri meglepetés az embert. Már kezdett aggasztani az olajfogyasztása a kocsinak ( kb 1,5l / 10.000 km ) de láttam hogy kb fél liter biztos hogy az aszfalton végezte, eddig bírta az olajcserekor mókerolt leeresztőcsavar. Sabaj! úgy is mindjárt megint olajcsere majd orvosolva lesz ! El van még törve egy kipufogó felfüggesztő bilincs, és el van rozsdásodva az egyik első motor felfüggesztő.... wtf ?? azt hogy? mikor a másik oldalon semmi baja? mellette ott van a klímakompresszor, lehet hogy szivárog ? és a gáz miatt rohadt el ? Még menthető mert felületi rozsda, de nyáron mindenképpen meg lesz nézetve a kompresszor. JA és mit keres GM lambdaszonda a kocsiban???!! tudtommal nem is lehet kapni ilyet alfához... Bár nem vettem észre rendellenességet a működésben akkor sem bele való! Ez is orvosolva lesz majd, de most első a kopogásérzékelő cseréje lesz, mert gyorsításkor meleg motornál becsörög mint anno az 1200 lada...
km: 123 800
Átlag fogyasztás: 7,2 liter





Kapott egy új téligumi szettet a futóműjavítás mellé , így már nem lehet panaszom komfortos vezetésre télen sem :)
Itt is kezdődtek a bonyodalmak , a kopogó, csörgő zörgő ,nyikorgó hallatán szét lett szedve és kiderült hogy az ültető rugó amit valamelyik előző tulajdonos rakott az autóba a gyári lengés csillapítóval együtt lett beépítve amit ez szépen tönkre is tett a környező alkatrészekkel együtt. Hosszas munka árán de ez is megjavult és most már az autó gyári formájában peckesen feszít a ház előtt , Ennek hatására az ASR is abbahagyta a "belefékezgetést" a hibakód bedobásáig.. most már csak szimplán bedobja a hibát de addig működik :)
Első nagyobb javítás az ABS rendszer megjavítása , ami állítólag(előző gazda) egy szenzor cserével megoldódott volna. Pont nem így történt ugyanis az autóban olyan után gyártott agy volt amiből hiányoztak a jeladó riclik , ennek orvoslása után kiderült az ASR hibája is aminek lassú szervízelés mind a mai napig tart.
Mivel lassan közeledik a születésnapom, így gondoltam meglepem magam :-) A Bestia kap a holnapi napon egy teljes külső polírozást. Képeket majd rakok fel. Kedden meg megy Zé.-hez. Teljes első futómű rendberakása, és a hátsó futómű G szemek cseréje és stabpálcák cseréje. Remélhetőleg hamar kész lesz, és megint feszes, megbízható és stabil lesz a kocsi tapadása, megszűnik a kopogás, nyüszögés, hintázás.
vezerlest ki kellett rajta cserelni mar,o lajakat is kapott, aksi is megdoglott...