Blog

>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-11-25

A múltkori vízforralós eset után, muszáj volt újra felfagyállózni. Ezt ma megis tettük.

 
>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2013-11-25

Végre eljutottunk ide is :) Jól szórakoztunk

 
>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2013-11-25

Mai napon téliesítettem a GT-t. Idén először ki is vontam ideiglenesen forgalomból.
Ebben a szezonban 7431 km-t teljesítettem vele, és garantáltan minden méterét élveztem....ez az a gumikon meg is látszik :) Ténylegesen hétvégi autó lett, így meg is fordult a fejembe a kérdés: jó erre 1 dízel Alfa??? Válasz: a kerregést leszámítva határozottan igen :)
Hétvégente "nagyon" sokat jártam vele hegyi utakon (Mátra, Pilis, Bükk) és az az igazság, hogy sosem néztem sokáig 1 kocsi seggét sem sokáig...sőt bénább motorosat is le lehet vele tolni :) Külön élmény volt, mikor a Visegrád-Szentendre szakasz után megálltak a motorosok és meghajoltak a GT előtt :))

Ez évi hibalista: - motortér nyitó bowden szakadás (13.000 Ft)

>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2013-11-23

Elkezdett kopogni a futomü,
Beugrott egy stabilizátor összekötő csere.

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2013-11-23

Felkerültek a kocsira a téligumik, felnire szerelve + centírozás.
km: 185300

 

Miután kiderült milyen ramaty állapotban van a jobb hátsó traktus, gondoltam, körül kellene még nézni a hátsó részen. Találtam is még pár javítani valót. :) Úgy gondoltam nem kellene tovább halogatni a dolgot, ezért elvittem karosszériáztatni.
Csináltak üregvédelmet is a hátsó részen. Az eredmény tetszik, remélem tartós is lesz. :)
Következő lépés tavasszal az alváz kezelés ill. utastér padlórész átnézése és javítása, ha kell.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-11-24

Egy tuning fórumon volt téma, a gewinde (tehát az állítható futómű) védelme télen, és volt egy ilyen megoldás.

Azért kell ,mert a sós latyak miatt ,össze tudnak gyógyulni az állító anyák, és a menetek is károsodást szenvedhetnek.

Egy nagy magyar, japán autókat tuningoló cégnél (szándékosan nem írom le melyik az) lehet vásárolni valami 16,000ft-os áron 4db-ot.

Úgy gondoltam ,hogy inkább veszek anyagot, és megcsináltatom.
Megvettem a szükséges kellékeket, (tépőzár,gyorskötöző,vízhatlan anyag)

Megcsináltam a terveket, méregettem, de csak nagyjából tudtam lemérni, ennek következtében 2db hátsót újra kell varratnom ,mert hátul a rugó felfele szélesedik, és nem tudom össze tépőzárazni a tetején.
Hát ilyen ez az egyedi gyártás :) Sebaj.

Frankón kitaláltam ,hogy gyors kötözővel fogom összehúzni ,ennek varrattam is helyet, felhajtattam 5mm-t alul felül. De alul sajnos a lengéscsillapító szárára kell húzni ,ami olyan vékony, hogy úgy nem megoldható, így kívülről kellett megoldanom.
nem olyan szép ,mint ahogy eredetileg kitaláltam ,de tökéletesen használható.

Remélem jó szolgálatot fog tenni ,majd kiderül...
Költség kb. 3,000ft.

Neki álltam már egy hete a cserének.Lecseréltem a jobb elsőt hátsót majd bal elsőt.Na ekkor megakadtam.A gyári kerékkulcs kinyílt mint a tubarózsa, a bal hátsón úgy rászorult 1db csavar.Majd jött egy crova fej ez is megadta magát.A második fej ami sok éles ,nem hat lapos leforgott.Na ez f@sza rakhattam vissza a másik hármat.Melóhelyen még kolléga felajánlotta a keresztkulcsát,de nem mozdult.Ezután jött másik kolléga akihez elmentem a műhelyükbe és egy speckó crova fejjel és egy bazi vascsővel fellazította a csavarokat ,majd finoman meghúzta még hazaérek ne essenek le.Vettem egy keresztkulcsot és végre lecseréltük a nagyobbik fiammal.Gecsa kereset fordulatszámmérő órát én meg jó állapotú kerékcsavarokat így cseréltünk és megoldódott mindkettőnk gondja:)

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-11-24

Felkerültek a téli kerekek a tegnapi napon. Elég későn tettem fel őket, mivel idén megint másik szettel gurulok, és mostanra állt csak össze. Gyári 16os aluk mentek fel, Vredestein Snowtrac 3 gumikkal. Kíváncsi leszek milyenek lesznek a GY UG 7 után.

Am. nagyon jól áll neki szerintem ez a garnitúra. Mondjuk nem hiába, gyári... :)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-11-23

Sikerült végre összeépíteni a váltót. Idő közben került hozzá egy donor váltó, amiből pár alkatrészt fel is használtam. Bekerült a bűvös 5. fokozat, a 2-3. fokozat reccsenését remélhetőleg megszüntettem, abban, hogy lesz hátramenet nagyon reménykedek:D
Órák kérdése és a helyére kerül, akkor meg úgyis minden kiderül:)
pb_nek és Zé.-nek köszönet a segítségért és a helyért.