Blog
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=5888&start=250
http://www.google.de/imgres?safe=active&biw=870&bih=463&tbm=isch&tbnid=NLOqO7kumO6-SM:&imgrefurl=http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-159-alfa-brera-alfa-spider-939/112105-sitzheizung-ohne-funktion-sitz-ausgebaut-abgezogen.html&docid=YDT7kqP2Zrlf6M&imgurl=http://www.bilder-hochladen.net/files/al75-1y-14bf.jpg&w=640&h=480&ei=RwKOUuymAayp7AatooGgDw&zoom=1&iact=rc&dur=202&page=2&tbnh=141&tbnw=196&start=8&ndsp=12&ved=1t:429,r:13,s:0,i:119&tx=28&ty=76
Az új hengerfejen még eszközöltem 4 furatot + 4 gyertyának. Így lett egy TwinNord:)
Denso IU24 gyertyákkal fog gyújtani, +2 fokra az elsődleges gyertyákhoz képest.

Jelentem az autó kiment a szerelőhöz. A fékeket összerakta, hamarosan beemeli a motor-váltó egységet a helyére. Lecseréli a fékcsöveket, beköti és már szinte készen is van. Az biztos, hogy a saját lábán képes lesz elindulni, kanyarodni és megállni. Szerintem ez lesz a legszembetűnőbb változás az eddig történtek közül. A lélektani hatása legalábbis biztos ennek lesz a legnagyobb.

Figyelmesen olvasva a topic e tárgyban írt észrevételeket, hozzászólásokat , úgy döntöttem, hogy a gyári előírástól eltérően 15-20 e km-ként cserélni fogom az olajat. Az előző olajcsere óta megtett km: 16.144. Nos a mai napon megejtettük az olaj és a szűrők cseréjét, beleértve a gázolaj szűrőt is, ha már úgy is benne van a szettbe. Természetesen a SELÉNIA PE WR 5W-30 olaj került a motorba.
-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia olaj)
Most már nyugodtan lehet autózni!

Az úgy kezdődött, hogy.....olyan fura érzés volt kuplungolni egy ideje, olyan plötty. :)
Egyszer semmi gond, következő alkalommal meg mintha a pedál útjának az első fele eltűnt volna, csak simán beesett ha hozzáértem. Később már nagyon bent fogott csak a kuplung (5mm a padlótól).
Másnap meg minden rendben.
Telefonáltam Csörinek aki messziről nem tudott pontosat mondani.
2 nap múlva már nem tudtam váltani.
Volt egy érdekes utam Várpalotára kuplung nélkül! :)
1500RPM körül ha ügyes az ember szépen beugrik a fokozat. :)
A vége: hidraulikus kinyomócsapágy csere, kuplung tárcsa ,szerkezet csere + 2 záródugó a motorblokk oldalán cserélve (itt olajszivárgás volt)
Most vaj puha kuplunggal repesztünk! :)
Km.:186327

Mivel az autót úgy vettem, hogy már nem működött a kijelző, annyira nem is izgatott, hogy mit írhat ki... egészen mostanáig :D
Phon Cartárs és az AlfaDepo segítségével szert tettem egy újabb infocenterre, de a külső állapota valami siralmas volt. Ráment egy estém a csiszolásra, és mivel polírral sem lett az igazi, vettem egy matt fekete festékszórót, és lefújtam 3x. Szép lett, de a mélyebb karcok (valószínűleg leeshetett, vagy durván szerelték ki az előző kocsiból) még látszanak. Jó látni és megtudni, hogy mit is ír ki ez a okos kis szerkezet.







Vezetőülés a tegnapi napon kikapva, féligmeddig szétszedve.
Ma megfosztva az ülőlapi bőrtől.
A hiba azonos a cseh fórumban és droberto cartársnál látottal.
ülésfűtés javítás cseh módra
Valszeg első körben javítva lesz bízva a tartósságban, ha meg nem bírja kap u.gy. betétet csak akkor ugrik a gyári kapcsoló meg szét kell szedjem a háttámlát is amit egyenlőre elkerülnék
Felkerültek a téli kerekek.
Km.: 186180
Még valamikor szeptember közepén a Monori fényező lefújta a hátsó lököst. Most így, egy kicsikét tarka. Az új gyári kódszámú szín és régi megkopott felületek között azért lehet látni árnyalatbéli különbségeket. A motorháztető most a legcsúnyább karosszéria elem. Valamelyik előző tulajnál történhetett valami malőr, mert az amúgy is megkopott lakk alatt valami koromra emlékeztető szennyeződés kezd átlátszani. Majd tavasszal valamit ezzel is kezdeni kell.
Túl vagyok már bőven az első 10000 km -en sőt a napokban jubiláltam 140000 Kmó állással. (Ha az óra korábban nem volt visszatekerve) Ez idő alatt 1l selenia 20K töltöttem bele a motorolaj csere óta. Korábbi reményeimet, most a mért mennyiség alátámasztja. Nem gondolom, hogy kimagaslóan jó de rossznak se tartom.
2013 november 19-én megtörtént a téli gumik átszerelése 127.500 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok negyedik szezonja, a nyári gumik pedig a harmadik etapjukat zárták (7.300 km ezen a nyáron, összesen kb. 18 e km.).
Költség a szerelés kapcsán nem merült fel: a paksi Opel szerviz közreműködését ezúton is köszönöm.