Blog

>> EseményJBond007 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.5 V6 // 2013-11-13

Közben-el ne felejtsem- a Turbometal készített egy filmet, melyben a főszerepet az ÉN VASAM JÁTSZOTTA!!!! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=bVwKV24bYPo&feature=c4-overview&list=UUEE4aYURiutdXvQsTfzxQ7Q

 

Megvettem végre álmaim autóját, de volt egy kis gond vele...A kuplung nagyon fent fogott, a gumik is hagytak kivetni valót maguk után, a jobb hátsó lámpa nem égett, kézifék nem volt, vagy alig, valamint csak egy tükre volt, az is törött. Úgyhogy az első szerviz ideje egyből eljött :-) Szerencsére Alexnak volt egy pár tükre hozzá, amit fel is szeretek, és orvosolták a már említett összes problémát. Úgyhogy hátul kapar a vas rendesen, hibátlan, örülök!!!! :-)
Közben kétszer kaptam defektet, jobban mondva az állásban leeresztett mindkét jobb oldali gumi. Satyának és Tibcsinek hála ezek a problémák is már a múltéi, négy darab szinte új gumit kaptam Tibcsitől, Satya meg az autómentő szerepét játszotta :-D. Szóval az apró kezdeti hibák után-hála a barátoknak-kilinccsel előre!!!!! :-D

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-11-13

Hátsó futómű rendbetétele; hátsó fékbetét csere;
4 lengéscsillapító csere;
Olajcsere (szűrőkkel, Selenia olaj)
Turbócsőcsere;
Váltóolajcsere.

Km.: 212.142

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-11-12

Az autó hullámzott régóta, nem durván, csak részterhelésen. P1172 P1173 P1175 P1176 hibajeleket kaptam pár napon belül kétszer is! Nem feltétlen az LMM hibájára utal, de így meg lett az indok a cseréhez. Amúgy talán annak is köszönhető, hogy a sport szűrőt legutóbb úgy teli fújtam, hogy csurgott belőle a légszűrőházba az olaj :(. Megpróbáltuk kipucolni újra a légtömegmérőt, de ezt már régebben is megtettem párszor, valószínű az sem volt pozitív hatással az élettartamára :), így hát muszáj lett beszerezni egyet.
Végül kiko szerzett szemtelenül olcsón egy bontottat, amit gyorsan berakott a korom sötétben. :)
Érezhető a változás, sokkal simább a járása, dinamikusabbnak érződik. Kerestem a durrogást is mivel Kikonak eltűnt a csere hatására, de egyelőre nem hallottam - mondjuk nem is mentem még sokat, nem volt sok időm megfigyelni. Remélem az is megoldódott és a fogyasztásom is beáll majd egy alacsonyabb értékre.
Törlöm a hibakódokat, remélem a keverékképzés probléma megoldódik.

Update 2014.01.08.
A hibaüzenet nem jött elő azóta sem, szóval nagy valószínűség szerint itt volt a gond.
.

>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-11-12

Ma felkerültek a GoodYear téli abroncsok

 
>> AutóápolásArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2013-11-12

Kicsit matt volt a motorháztető, hétvégén felpolíroztam, egész jó lett. Mai nap kapott új ablaktörlőket, légszűrőt. Hétvégén kitakarítom a gégecsöveket, és megkapja az új szűrőt.

 
>> EgyébKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-11-12

A gumikat már két hete, hogy megvettem, és felnire szereltettem, de csak ma került sor arra, hogy lecseréljem az autón.
Még azért átszerelés előtt lőttem egy képet a nyári kerekekkel is :)

>> Szervizjankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2013-11-12

Folytattuk a műszakira való felkészítést. A hátsó dob abszolút meghalt. El volt rohadva, a külső rétege levált és helyenként már-már át volt lukadva és kifújt. Kicseréltük tehát a dobot.(16.000 Ft.) venni kellett hozzá még 3 db. új gumibakot és egy bilincset. (1.200 Ft.) Pár rozsda pöttyöt Megcsiszoltunk és kikentük alvázvédővel. (1.800 Ft.)

 
>> Szervizlakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2013-11-07

2013.11.06-án álltam ki a garázsból, amikor furcsa és csúnya hangra lettem figyelmes. A motor mögül jött, valami pattogott, recsegett. Úgy gondoltam, hogy a generátor felől jön a hang, hidegen korábban egyébként is nyikorgott onnan valami.
Szóval másnap elvittem szerelőhöz, fél óra múlva hívott, hogy a szabadonfutó szét van esve, össze sem rakná. El is vitte rögtön generátoroshoz, megbeszéltük, hogy akkor már fel is újítja.
2 nap múlva kaptam vissza az autót.
Generátor felújítás + új szabadonfutó 18k
Munkadíj 5k

km óra: 159.300

Hát a bontó nem jött be, a Sud és Sprint kábelei köszönő viszonyban sem voltak egymással, bár ebben valószínűleg közrejátszik az évjárat is. Színhelyes kábelt nem sikerült szereznem a városban, egy helyen mondták azt, hogy rendelni legalább tudnak, de ők is csak 100 métert. Nekem meg kell kb 30-50 centi. Úgyhogy bementem a legközelebbi bontóba, hogy van-e olyan ócska kábelkorbácsuk amit nem sajnálnak ha szétvágok. Rámutattak egy autóra, hogy abban tárolják. Az autóban volt kb 1 méter magasságban mindeféle kábel, ebből az alsó fél méter csupa sár volt. Elment 40 percem azzal, hogy a 3 x fél méter különféle színű és megfelelő vastagságú kábelt megtaláltam és kifejtettem a kötegekből. Este otthon ráforrasztottam az új sarukat és bepattintottam a csatlakozójába. Ez jó kis munka lesz, ha még sok ilyen sérült kábelszakaszba botlok...