Blog
Közben-el ne felejtsem- a Turbometal készített egy filmet, melyben a főszerepet az ÉN VASAM JÁTSZOTTA!!!! :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bVwKV24bYPo&feature=c4-overview&list=UUEE4aYURiutdXvQsTfzxQ7Q

Megvettem végre álmaim autóját, de volt egy kis gond vele...A kuplung nagyon fent fogott, a gumik is hagytak kivetni valót maguk után, a jobb hátsó lámpa nem égett, kézifék nem volt, vagy alig, valamint csak egy tükre volt, az is törött. Úgyhogy az első szerviz ideje egyből eljött :-) Szerencsére Alexnak volt egy pár tükre hozzá, amit fel is szeretek, és orvosolták a már említett összes problémát. Úgyhogy hátul kapar a vas rendesen, hibátlan, örülök!!!! :-)
Közben kétszer kaptam defektet, jobban mondva az állásban leeresztett mindkét jobb oldali gumi. Satyának és Tibcsinek hála ezek a problémák is már a múltéi, négy darab szinte új gumit kaptam Tibcsitől, Satya meg az autómentő szerepét játszotta :-D. Szóval az apró kezdeti hibák után-hála a barátoknak-kilinccsel előre!!!!! :-D


Hátsó futómű rendbetétele; hátsó fékbetét csere;
4 lengéscsillapító csere;
Olajcsere (szűrőkkel, Selenia olaj)
Turbócsőcsere;
Váltóolajcsere.
Km.: 212.142
Az autó hullámzott régóta, nem durván, csak részterhelésen. P1172 P1173 P1175 P1176 hibajeleket kaptam pár napon belül kétszer is! Nem feltétlen az LMM hibájára utal, de így meg lett az indok a cseréhez. Amúgy talán annak is köszönhető, hogy a sport szűrőt legutóbb úgy teli fújtam, hogy csurgott belőle a légszűrőházba az olaj :(. Megpróbáltuk kipucolni újra a légtömegmérőt, de ezt már régebben is megtettem párszor, valószínű az sem volt pozitív hatással az élettartamára :), így hát muszáj lett beszerezni egyet.
Végül kiko szerzett szemtelenül olcsón egy bontottat, amit gyorsan berakott a korom sötétben. :)
Érezhető a változás, sokkal simább a járása, dinamikusabbnak érződik. Kerestem a durrogást is mivel Kikonak eltűnt a csere hatására, de egyelőre nem hallottam - mondjuk nem is mentem még sokat, nem volt sok időm megfigyelni. Remélem az is megoldódott és a fogyasztásom is beáll majd egy alacsonyabb értékre.
Törlöm a hibakódokat, remélem a keverékképzés probléma megoldódik.
Update 2014.01.08.
A hibaüzenet nem jött elő azóta sem, szóval nagy valószínűség szerint itt volt a gond.
.
Ma felkerültek a GoodYear téli abroncsok
Kicsit matt volt a motorháztető, hétvégén felpolíroztam, egész jó lett. Mai nap kapott új ablaktörlőket, légszűrőt. Hétvégén kitakarítom a gégecsöveket, és megkapja az új szűrőt.
A gumikat már két hete, hogy megvettem, és felnire szereltettem, de csak ma került sor arra, hogy lecseréljem az autón.
Még azért átszerelés előtt lőttem egy képet a nyári kerekekkel is :)



Folytattuk a műszakira való felkészítést. A hátsó dob abszolút meghalt. El volt rohadva, a külső rétege levált és helyenként már-már át volt lukadva és kifújt. Kicseréltük tehát a dobot.(16.000 Ft.) venni kellett hozzá még 3 db. új gumibakot és egy bilincset. (1.200 Ft.) Pár rozsda pöttyöt Megcsiszoltunk és kikentük alvázvédővel. (1.800 Ft.)
2013.11.06-án álltam ki a garázsból, amikor furcsa és csúnya hangra lettem figyelmes. A motor mögül jött, valami pattogott, recsegett. Úgy gondoltam, hogy a generátor felől jön a hang, hidegen korábban egyébként is nyikorgott onnan valami.
Szóval másnap elvittem szerelőhöz, fél óra múlva hívott, hogy a szabadonfutó szét van esve, össze sem rakná. El is vitte rögtön generátoroshoz, megbeszéltük, hogy akkor már fel is újítja.
2 nap múlva kaptam vissza az autót.
Generátor felújítás + új szabadonfutó 18k
Munkadíj 5k
km óra: 159.300
Hát a bontó nem jött be, a Sud és Sprint kábelei köszönő viszonyban sem voltak egymással, bár ebben valószínűleg közrejátszik az évjárat is. Színhelyes kábelt nem sikerült szereznem a városban, egy helyen mondták azt, hogy rendelni legalább tudnak, de ők is csak 100 métert. Nekem meg kell kb 30-50 centi. Úgyhogy bementem a legközelebbi bontóba, hogy van-e olyan ócska kábelkorbácsuk amit nem sajnálnak ha szétvágok. Rámutattak egy autóra, hogy abban tárolják. Az autóban volt kb 1 méter magasságban mindeféle kábel, ebből az alsó fél méter csupa sár volt. Elment 40 percem azzal, hogy a 3 x fél méter különféle színű és megfelelő vastagságú kábelt megtaláltam és kifejtettem a kötegekből. Este otthon ráforrasztottam az új sarukat és bepattintottam a csatlakozójába. Ez jó kis munka lesz, ha még sok ilyen sérült kábelszakaszba botlok...