Blog

>> SzervizBiagio // Alfa 156 2.4 jtdM // 2013-12-05

Elindítottam egy láncreakciót azzal, hogy kicsréltettem az első alsó lengőkarokat: A beállt csend miatt rögtön meghallottam a hátsó lengőkarok finom nyöszörgését. :(
1 Mivel futómű csere volt, gondoltam legyen minden tökéletes, állítassuk be a futóművet.
Fehérvári úti AKH-ban (mert közel van) azt mondták, be van rohadva a kormányon valami, csak hevítéssel lehet kicsavarni.
2 Vissza szerelőmhöz (Berdo), csak egy erősebb mozdolat és meglazult (mondjuk jobban hozzáfért).
3 Vizsgálat után kiderült, hogy a hátsó szilentek cserések és csak csere után kéne futóművet állítani. Tehát megint +1 kör (mert épp nem ért rá megcsinálni).

A 156 kipuffogója idétlenül tud mozogni menet közben. Ezt ugye belülről nem látni, többen is szóltak ismerősök. Olyan mintha minden gumi elszakadt volna és csak a szentlélek tartaná. Felrakattam egy pu -t a gumi helyett, most fixen áll.

 
>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-12-05

210600 Km és olajcsere kellett, a leeresztőcsavar csak hidegvágóval indult meg, így a kövinél cserélnem kell az egészte, már meg is rendeltem az új gyári csavart. 5w30 Castrol Edge C3 olaj került bele.Természetesen olajszűrő és levegőszűrő is cserélve volt. A haspáncéllal nem gyűlt meg a bajom, hála az új felfogatási módnak :)

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-12-05

 
>> SzervizWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2013-12-04

Hát eljött a napja, hogy kicseréljük a vezérlést. Illetve Zé napja jött el:-) természetesen vízpumpával. Kilóméteróra állás: 160532

 
>> EgyébWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2013-12-04

Mivel a nagy fékek miatt nem mentek fel a 14"-os téli kerekeim így el kellett adnom illetve kellett vennem egy 15"-osat ami felmegy:-). Sikerült szereznem egy nagyon jó állapotú felnit gumival, mellesleg megjegyezném a gumik 800 km-ert futottak:-)

 

Ma leültem, hogy nekiálljak a következő Nagy Túra megtervezésének. A kérdés az, hogy merre kellene menni? Rögtön adódott a válasz: a hegyekbe. Némi keresgélés után csemegére bukkantam: Ötztaler Gletscherstraße A maga 2.829 méterével a legmagasabb autóval elérhető pont az Alpokban. Nincs is messze...
Update másnap:
Ha már hágó, érdekes lenne egy Alpok térképen bejelölni a hágókat, hogy útközben minél többet lehessen érinteni.
Update harmadnap:
Juppé! A neten rengeteget találni, valahogy rendszerezni kellene őket. Egy Excel tábla tökéletes. Elsőre vagy 150 db 1.000 m feletti hágó jött össze.
Már csak valahogy be kellene jelölni őket a térképen.
Update Nr.4:
A munkatársam a Google Earth-ot javasolja, így letöltöttem. Fél éjszaka alatt fel is vittem a listámról a 100 legmagasabbat. (A lista már 200 feletti hágót tartalmaz.) Király, csak az útvonaltervező nagyon gagyi. Két pontot összeköt, de többet a fizetős verzió sem. Más megoldás kell.
Update Nr. 5:
Eszembe jutott hű társam a Mio720 navi, amin iGO fut. (Szegény navi helyett a Jézuskánk újat kell hozni, mert egyre gyakrabban indul újra a legcikisebb pillanatokban.) Mi lenne, ha iGO POI-k lennének a hágók? IT-s munkatársammal némi kutakodás tán rájöttünk, hogy a Google Earth KML fájljait is befogadja. Találtunk is egy oldalt, ahol az Excel fájlomból KML-t csinálnak.
Update 2013.12.04:
A listám szinte kész. 275 db hágót, magashegyi célpontot tartalmaz az Alpokban. Több már meg is volt. A fenti oldal segítségével már mindet ismeri a navi.
Lehet álmokat szőni, tervezni...
Végül is miért ne lehetne a következő éveket a hágóvadászatnak szentelni?
Update 2013.12.08.
Már 350 feletti a lista.
Update 2013.12.13.
390 hágó és magashegyi pont a listán. Egyenlőre ennyi elég. (Bár találtam néhány motoros oldalt, ahol rengeteg kép van a hágókról.) A létrehozott KML fájl a naviban. A bőség zavara.
Sikerült jó pár magashegyi utat is találni az Alpokban.

 
>> Szerviz_ÁRPÁD_ // Alfa 159 2.0 SW // 2013-12-08

Ma megleptem magam kis "ajándékkal" Megtörtént az első szerviz.....
Km óra állás: 107364
cserélve lett:
-vezérlés szett (71754559)
-vízpumpa (55209993)
-olajszürő (71751128)
-levegőszűrő (55183562)
-pollenszűrő (AC.505K)
- Selenia WR Pure E. (141250015)
-hosszbordás szíj (55201363)
-ékszíj feszítő (51773551)
-ékszíj vezető görgők (56036,29396)
-váltóolaj tutela t. matrix (14921616)
Az üzemanyag szűrőt később cserélem olyan megfontoltságból, hogy töltök egy tank üzemanyagba rendszertisztító folyadékot és amint kifogyott lecserélem.
a fékfolyadékot is megvettem tutela top 4 (15981716) , amit a következő betét cserekor cserélek . Hát megkapta ami jár neki :)

2013.12.08: megkapta PRO-TEC common rail-t. Amíg kiértem németbe ki is jártam az üzemanyagot... 140-160km/h elvétve 190km/h-ba is beleszaladtam
(fogyasztás: 7.56L számolva. comp szerint 7.5).
Hétvégén megnézem milyen irányban változott a porlasztók korrekciós értékei.

 
>> SzervizImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-12-04

Mivel igazából gond nélkül hasít napi szinten a nagyvad, megjutalmaztuk egy kis törődéssel.
Az alábbiak lettek cserélve:

- önindító csere (gyári Bosch)
- főtengely szimering csere (váltó oldali, hátsó) (Ajusa)
- váltóolaj csere
- kuplung munkahenger csere
- kinyomócsapágy csere + cső csere
- motorolaj csere+ Mann olajszűrő (Selénia 10w60 Racing)
- szervó olaj csere (Tutela)
- fékolaj csere (Mintex)
- pollenszűrő (Valeo aktívszenes)
És még egy-két apróság.

Mind ez 240.300 km-nél.

Pár nappal ezelőtt Osram Night Breaker Plus izzókat is szereztem be, egész jók :).

Mindez Zé mesternél, profi szinten kivitelezve, baráti áron... Köszönöm Zé!



Picit meghajtottam a lovakat hazafele, a Nokian téli gumikat lerugja magáról 2-esben kigyorsításnál ASR-el, a nélkül meg se próbáltam, no de a téli gumi nem erre van, a Nokian meg főleg nem. A hangjával meg külön büntetni lehet, de mondtam már, hogy nem a kipufogó miatt?? ;-). Még szokni kell, hogy a gépház tető alatt fél Olaszország szimfonikus zenekara tanyázik, és ha rázendítenek, leírhatatlan hangzásvilág tárul elénk, köszönöm Olaszország.
Öröm és boldogság ...

 
>> Szervizmex86 // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Distinctive // 2013-12-04

Termékeny volt a mai nap.
3 óra munkával összeraktam a javított ülésfűtés párna miatt szétkapott ülést.
Most sikerült csak a párnát javítani, forrasztás nélkül lett, kábel betoldva a kritikus részen, erősebb is ott a kábel, reméljük bírni fogja a strapát.
még jön egy alapos tisztítás mert elég retkes lett a munka közben
egész jól össze tudtam rakni a kárpitot is, a régi gyűrűkkel próbáltam a kárpitot feltenni de a kábelkötegelő megfelelőbbnek bizonyult a feladatra.
szivacsot is javítottam a beülő részen már nem volt 100%-os, igaz nem profi módon, de bepótoltam a szivacsba.
teszt hamarosan az autóban is, kiszerelve működött a cucc

 
>> SzervizDanFather // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2013-12-03

A hidegebb idő beálltával én is észrevettem, hogy az első ajtók nyitógombja előszeretettel ragad be egy kicsit benyomáskor. Nem volt még az enyémnél olyan radikális a probléma, csak kicsit akadozott a folyamat, ezért úgy gondoltam, elébe megyek a dolgoknak.

Többek bejegyzése nyomán beszereztem egy pár tömítő O-gyűrűt (bármelyik hidraulika boltban kapható, belső átmérője 20 mm, anyagvastagság 2 mm).

Annak rendje és módja szerint szépen szétszereltem az ajtót, kivettem a zárat, és bár az eredeti gyűrű sem volt még elszakadva, azért kicseréltem újra, ha már arra jártam.:)
Továbbá a zárszerkezetet féktisztítóval megtisztogattam, majd a mozgó részeket kenőanyaggal megkentem (elvileg a WD40 is jó, de mégis ezt a speciális kenőanyagot ajánlom, amit olyan fém alkatrészekhez gyártanak, amik ki vannak téve vizes közegnek). Ugyanis a tömítések ellenére én nem tennék fel szemmel jól látható összeget arra, hogy oda nem is jut víz.:)
Kenés és visszaszerelés után gyönyörűen üzemel mindkét oldali nyomógomb, mintha csak újak lennének. Nagy az öröm, és gyakorlatilag ingyen volt...:)

További hozománya az ügynek, hogy az előző tulaj idején barbár módon visszarakott vezető oldali belső burkolatot szépen helyre raktam, valamint a házi barkács jellegű audió-kutyulmányt kicsit emberibb formába hoztam...azóta szól is...:D