Blog
Vezérlésmódosító em.vezérlőszelep pucolás, szelepfedél tömítés csere, téligumi.
Kopogásérzékelő következik+ olajcsere.



Ismét itt tartunk...nyári garnitùra le, téli fel.
Nyárikat szépen elmostam, száradás után kapnak egy gumiápolást és mennek le a pincébe.
Meglettek nyomva a gömbfejek is...belement annyi friss grafitos zsír, mint legutóbb tavasszal...szal kiszivárog az idővel és ha zsír nélkül marad, felerősödik a kopás.
Költség: 0.00, mivel magam végeztem el
km állás: 123.900 (május óta 2K...keveset használom, beismerem)
Ha már a km állás kapcsán posztoltam, írok pár sort.
A kocsi remekül teszi a dolgát, koppkopp, egyedül a motorolaj szint visszajelző huncutkodik. Néha indításkor jelzi, hogy semmi olaj nincs a motorban, ha leveszem a gyújtást, majd újra fel, akkor már csodák-csodája van benne olaj rendesen.
Olajfogyás 0. Semmi, zéró - ennek örülök. Most legutóbb nem tudtam tartani a 10ezer km-es csereperiódust (ennyit szeretek ugyanis), amikor Magyarországon voltam még csak ~7ezer km volt az olajban, szinte csak autópályás menettel, így luxusnak tartottam cserélni. Mire legközelebb otthon jártam, már ~13 ezer km volt az olajban. Ezalatt egy csepp sem fogyott.
Olaj, olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő csere volt most. Olajból Motul került bele, valami nagyon marketinges típusnevű, de nem jegyeztem meg. 5 liter viszont nem elég bele. Maxot jelzett a computer, de kellett még 3-4 deci a teljes, nívópálca szerinti felső értékhez. A múltkori olajcserénél is rácsodálkoztak a szervizben, most is. :) Őszintén megvallva, nem tudom mennyi a gyári előírt mennyiség, de a GTV-be sem pontosan annyit kellett tölteni, mint ami a kezelési könyvében szerepelt.
A fogyasztása nem teljesen volt következetes, amin csodálkoztam. Vagy egyes német gázolajjal eszik ~fél literrel többet, mint másikkal, vagy nem tudom. A téli gumi vs. nyári gumi különbséget tavasszal nem észleltem fogyasztásban. Most Bonnba menet elég dinamikusan jöttem, német sztrádán (GPS szerinti) 160 körüli tempót lehetett tartani a hétvégi forgalomban. Ilyenkor úgy 1 literrel szokott többet enni 100km-enként, mint ha 130-140 körül megyek, most viszont keveset kért az osztrák gázolajból. Majdnem pontosan 6.5l/100km volt a fogyasztás, amin meglepődtem. Tartós 140 feletti haladásnál (német autópályán, de tényleg) azért 7 liter felett szokott alakulni. Nem tudom a jelenséget magyarázni, eddig kb. mindig ugyanannyit evett hasonló tempónál. A téligumi 205mm széles, a nyári 215mm. A hőmérséklet és az esős felület nem indokolja az alacsonyabb fogyit (meleg volt a téliguminak és fele úton nedves/vízes úton mentünk).
Érdekességképp leírom, hogy tapasztalatom alapján az 1.9 8V SW-nkhez képest, melyet édesapám hajtott pár éven át, a 2.4 20V SW fogyasztása elenyészően magasabb. Itt most csak városon kívül, zömében autópályás haladásról tudok beszámolni. Fél liter lehet a többlet, maximum. Persze nem azonos körülmények között, terheléssel, sebességgel és azonos üzemanany tankolásával és nem is laboratóriumi környezetben történt a mérés, de nekem érdekes volt megállapítani így is. Nincs érdekemben valótlant állítani sem... Az 5 hengeres városban, illetve tudását és erejét alaposan kihasználva ehet jóval többet is gondolom, de ha tolom neki, akkor egy 1.4es Lupo is megeszi a 10et...
A német sztrádán nagyon szépen diktáltuk a tempót az utolsó 200km-en amikor szabad volt a pálya, teljesen elégedett vagyok a kocsival. Koppkopp. :)
Nem szoktam km állásról posztolni, de sosem volt még olyan kocsim, ami megfutotta (ilyen fürgén és vidáman pláne) a 200 ezer km-t, legalábbis óra szerint, biztos nem. :D
Isten éltessen, kicsi SW :)

Ma sikeres műszaki vizsgán vagyunk túl,semmi gond nem volt.
Km állás:147435
Következő vizsga 2015 nov 17.

Nos... előrebocsátom, hogy csak a korrekt dokumentáció miatt írom le ide egy részét annak, amit az imént telefonon mondtak nekem a szervizből, ahol a GTV gyógyul.
Megbontották a motort, leszedték a hengerfejeket. A következőket látták:
- a hidrotőkék fényesre kopottak oldalt, némelyik teteje taralyosra verve
- a hengerfejtömítés darabokban mállott szét
- a motor valamelyik másik tömítés (bocs, nem értek hozzá) állapota miatt falsot szívott.
Volt még pár sokkoló komment, de már csak csendben bólogattam a telefonnal a fülemen, nem is figyeltem pontosan.
Minden kiszerelt és beszerelésre váró / beszerelt alkatrészt eltettek, lefényképeztek.
Amiért fájnak nekem a fenti megállapítások az, hogy elvileg 24 gyári, új hidrotőke került be a motorba max. 5-6 ezer km-nyi futással ezelőtt, illetve természetesen minden szükséges tömítés is cserélve lett tudomásom szerint... No comment.
Dobok fel egy képet, mert egy blogbejegyzés úgy mindig trendibb ;) Amíg még Magyarországon voltam, beugrottam némi pénzmaggal és akkor épp így állt a kocsi, mint a képen látható.

Volt 1 szabad órám, úgyhogy gyorsan lecseréltem a nyári gumikat, jól szuperáltak a Michelinek, nagyobb vízben sem úsznak fel, jól is fogja az autót, viszont gyorsan kopik szerintem. Életem első új téli gumi garniturája került most fel az autóra (Conti Ts 850) eddig csak használt gumikat vettem az autóimra, kiváncsi vagyok mekkora különbség lesz viselkedésben a használt és az új gumik között! 103 893 km-nél kerültek fel a téli és le a nyári gumik. 6 hónap alatt 12 393 km-t futottak az idei szezon alatt a Michelinek. 2 év garancia van a gumikra, kátyú garancia is!



Lámpát állítottam (és pucoltam ki), meg elektromos gizmókat irtottam. Az infrás központi zárnak pld az volt a baja, hogy az adóban az infraled forrasztása szétesett. Kb. 5 perc volt rendbe hozni. A hátsó ablakok is kiválóan teszik újra a dolgukat, ahogy a csomagtár nyitó is. Gyakorlatilag általános kontakthibák és elöregedett relék okozták a nem működéseket. Most minden szépen teszi a dolgát. Ja, igen, a klíma konzolba valaki megpróbált beheftelni egy marék ledet, jól összebaxva a NYÁK-ot. Szerencsére ki tudtam takarítani (ónelszívó rulez) és aztán tettem bele gyári rizszem izzókat (a foglalatokat új VAG foglalatokkal kellett pótolni, de a gyárinak megfelelőeket tudtam találni). Most már ismét van fénye, sötétedik, világosodik... könnyebb így együtt élni vele :)