Blog
Meguntam a télvárást, felszereltettem a téligumikat. Mostantól az időjárás alkalmazkodjon hozzám.
Totti sajnos lehúzta a rolót, szóval kénytelen voltam máshová menni. Gumist találni nem nehéz, normálisat annál inkább. Gumicsere közben előadta a tag, hogy mennyire utálja a (khm... elnézést, de tényleg így mondta) a szájbabaszott olasz szarokat. Ha az olasz szaron lett volna éppen az összes kereke, abban a pillanatban hagytam volna ott őket. Így csak a főnökének mondtam fizetéskor, hogy legközelebb szívesen viszem máshoz az olasz szaromat és a pénzemet.
Az Új Csóri úti First Stop szerviz nem kér többet az Alfákból.
Tavaly nagyszervizkor lettek cserélve mivel a régiek nagyon repedezettek voltak...na eddig birták...vettem újakat és a biztonság kedvéért még duplán raktam rájuk műanyag szoritókat most szivárgás mentes ismét.

Ahogy azt az előző blogomban emlitettem utánna jártam kicsit a kiszerelt PU szilentes lengőkarnak...Amit megállapitottam hogy a perselyek külseje meg van kopva ami egyet jelenthet hogy mozgott a szilentben a nagy erőhatásokra ,a probléma oka valószinűleg a nem méretpontos perselyek belső átmérője mivel ugy kellet belepréselni az összekötő csavart ami annyira szorult hogy a perselyek fel -le elforogtak és valószinűleg ez okozta a nyöszörgő hangot,továbbá erőteljes kopások vannak az alátéteken ami szintén hozzájárulhatott a nyüszögéshez,egyébként a lengőkar még a gyári TRW a gömbcsukló kivételesen nagyon jó állapotban van még ..amin megis lepődtem,visszatérve a perselyekhez 2 megoldás jutott eszembe:első... felfúrni picit a perselyeket hogy ne szoruljon a csavar bennük,második... esetleg a gyári szilentek perselyeit beszerelni valahogy...amint meghal az utánngyártott lengőkarom nekiállok a projektnak...








Ma megvolt a nyári/téli szett váltás.
A gumisom azzal fogadott, ahogy kipakoltuk a téli kerekeket, hogy ezennel ezek a gumik megkezdik az utolsó szezonjukat.
A nyári 19 colos kerekeimet leszedés után átforgattuk: a két jobbos ütött (azon az oldalon kaptam el egy szép kis kátyút a nyáron - blog). Szóval ezeket már el sem hoztam, maradtak javításra - majd e hónap vége felé készen lesznek.
A két balosról, amik tökéletesen futnak, viszont lekapta a jó kis Michelin PS2-es gumijaimat, mondván "ne legyen kísértés tavasszal". (a hátsók a kopásjelzőn voltak, az elsők meg 1 mm-re a kopásjelzőtől)
Szóval srácok ezennel érzékeny búcsút vettem a 255/35 ZR19-eseimtől. Az új nyári szettem mindenképp a gyári, 235/40 ZR19 lesz. Ha új, akkor Hankook K117, de próbálkozom legalább 90%-os használt beszerzésével a télen.
Azért a Michelin az csak Michelin! A múlt héten full nyomvályús úton szakadó esőben mentem 100-110-es tempót és a kopásjelzőig koptatott PS2-es gumijaim sem úsztak fel!
jobb mint gondoltam az elsö 110km alapjän :)
enni eszik, elsö fogyi ätlag BC szerint 7,4
gördülési zaj nagyobb mint a 166-nál valseg a nagyobb kerekek miatt
motor halkabb
menni megy szépen :)
ujkori hivsägok tetszenek benne :)
na meg a dizäjn....
Jött ez a jó kis idő persze h 3-4 napig folyamatosan esni e kell .. A kocsinak meg persze h be kell ázni :/
Ma megnéztem h mi is lehet a hiba oka reméltem h nem nagy csak valami vízelvezető , van eldugulva v ilyesmi ... Tudni illik a vezetőoldalon a lábtérben nyirkos volt a szőnyeg, a vége fele már szinte tocsogott.
A probléma feltárásához persze h szét kell bombázni az egész kocsit hát sajnos meg is találtam ... 2 helyen lyukas a küszöb és belül amint a képeken is látszik gyönyörűen végig van rohadva az autó .
Eléggé lelombozódtam a kocsival kapcsolatban ..



Kezdett kellemetlenül keménnyé válni a kuplungpedál... megelőzésképp kapott a vas egy új valeo kuplungszettet.
A rettentő ketőstömegű lendkerék szerencsére jó állapotnak örvend.
Egyúttal a váltóolaj cseréje is megesett.

21.369 km, és az autó 2. születésnapja előtt megtörtént az éves karbantartás.
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere és klíma fertőtlenítés.
Minden ok. :-)