Blog

>> EgyébGyurka156 // Alfa 156 1.6 TS // 2013-11-01

Mivel már a fényezés kész volt jöhetett a fóliázás.
Erre 2 helyen került sor.

 
>> AutóápolásGyurka156 // Alfa 156 1.6 TS // 2013-11-01

Végre úgy alakult hogy meg tudtam csináltatni egy-két dolgot az autómon.
Pont úgy intéztem magamnak szabadságot a hétre hogy ott tudjam hagyni az autómat a fényezőnél.
Pár napba beletelt mire kész lett de megérte.

Ilyen volt-és lett...

 
>> SzervizRicsi 147 // Alfa 147 1.9 Jtd 16V // 2013-11-01

Október közepén sikerült egy kisebb sérülést összehoznom az autón... :(, tegnap készült el! Nem tudom minek rakják ki ezeket a b×zi kő golyókat, tükörben teljesen láthatatlanok...!

 
>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-10-22

Új akksit kellett tenni a Csinibe, a másik teljesen elerőtlenedett. 100ah-s Exide került bele, szinte csak rá kell nézni a kulcsra, már indul is! (318400 km.)

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2013-10-31

Ma egy nagyobb szervizen esett át a kocsi műszaki vizsga előtt. Hátsó lengés csillapítók cseréje, két első kormány összekötő. Váltó olaj utántöltés , Hátsó fék rendberakása, rugó ütközés gátló gumi csere, mivel kiszakadt a jobb oldali. Km óra állása: 121400 Km

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2013-10-31

Sofima olajszűrő+Selenia WR Diesel 5w40

Sofima egy olasz gyártmányú szűrű,Alfa,Fiat,Lancia-hoz ajánlani tudom !!

114665km

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2013-10-31

10-én lejár a két év..fene gondolta, hamar elrepült, nem is tűnt fel hogy ilyen régóta nálunk van a vas. Felhívtam Sanyit, a szerelőt, hogy elvinném nézzük át. Ő meg felhívta a vizsgabázist, időpontot kért "előminősítésre". Na jó, annyit megtett, hogy a hátsó kipufogóról leválló és rondán lógó, zörgő külső palástot lemezollóval gyorsan eltávolította, ez volt a felkészítés. Illetve...előtte egész nap a zölddel voltam mindenhol, eleinte borzalmas kormot nyomott maga mögött és ahogy próbálgattam húzott a fék balra.
A kormoláson úgy segítettem, hogy kicsit pörgősre vettem a figurát, 2200 felett tartva, el-el tologattam. Nagyon égbe nem forgattam, csak jó nagy gázzal felépült turbonyomásnál gyorsítgattam. Jópár km dinamikus autózás után, a vasúti felüljárón felfelé kíváncsiságból 1500-nál "ökör" mód letalpaltam 3-masban. Épphogy valami korom jött, teljesen normális szintre csökkent a füst. Már csak a fék volt hátra, úgyhogy a kis utcákon azt játszottam, hogy kettesben gyorsít, vasal..gyorsít, vasal. 2-3 utca alatt egyenesbe jött ez is, egyszerűen attól volt rossz (és gyenge is) hogy nincs rendesen használva. Nagyot ezzel 2 év alatt most, én fékeztem először.
Szóval a vizsgabázison átnézték, majd kihozták a papírokat, írjam alá, kész, tökéletes az autó. Leműszakizott. Így kell ezt :-)

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-10-31

Történt az tavasszal, hogy lakodalomban ültem, mikor legjobb haverom küldött egy linket... na de ezt már leírtam tavasszal. Telt az idő, a projekt meg csak jegelődött. Leginkább pénzhiány miatt nem tudtam haladni az üggyel, viszont szeptemberben nekiestem, és hosszú idő után ugyan, de csak sikerült minden szükséges hozzávalót beszerezni, legyártatni. Szeptember közepén megjöttek a 305-mm átmérőjű MTEC féktárcsák, a munkahelyen találtam 4 megfelelő M14x1,5x45 csavart, így a konzoltervet már meg lehetett csinálni. Miután meggyőződtem arról, hogy jó méreteim vannak a konzolhoz, már kerestem is a lehetőséget, hogy a környéken ki és miként tudná nekem megcsinálni. 3 lehetőség volt adott: plazmával kivágni, maróval kimarni, lézerrel kivágni. Konzolnak 16 mm-s anyagot választottam, nagyon erős, acélos. Súlya is van, és a LaserPoint egyik mérnöke panaszkodott is, hogy nehezen tudta átvágni a lézer, hogy miért azt nem tudom. Plazmával semmi esetre nem lehetett volna átvágni ezt az anyagot, maróst a környéken nem találtam, ezért maradt a lézer. Eredetileg a 12-es csavarok is csak egy furaton csúsztak volna át, de aztán úgy döntöttem, hogy inkább a konzolba csavarodjanak bele. Miután kézhez kaptam a konzolt (3 hét várakozás után), menetet vágtam a 4 db 10,25 mm átmérőjű furatba, lecsiszoltam a lézervágás nyomait, átfúrtam az összes furatot. Miután megvan a konzol és csavar, szükség van még egy távtartó gyűrűre, amit én 8 mm vastagságúra csináltattam, de inkább mondanék 8,5 mm-t szükségesnek. M12x1,5x45 csavar helyett (amilyen a gyári féknyereg tartó csavar) vásároltam M12x1,75x45-ös csavarokat, ezekre biztonsági (szilikon betétes) anyát, így nem csak a konzolba kapaszkodnak a csavarok, de a túloldalt még vannak anyák is... biztos, ami biztos. A konzol vagy nem lett teljesen pontosan legyártva, vagy tévedtünk a furatok távolságát illetően. Első alkalommal úgy fogtunk bele a felrakásba, hogy gondoltuk minden tuti lesz, és persze hogy nem akart a helyére ülni a nyereg. Levettük a tárcsát, feltettük csak a nyerget. A nyereg nekiütközött az agynak, és amiatt nem ült a helyére. Más megoldást nem láttam, flex és kicsiszoltam egy keveset a nyeregből. Nem túl szép, de hasznos és gyorsan kivitelezhető átalakítás. Sokat nem kell faragni, viszont ha 0,5-1mm-vel eltoljuk a 2 darab 14-es furatot, ilyen probléma nem fordulhat elő. Egyik legnagyobb szívás a frissen fényezett féknyereggel kapcsolatban az, hogy a fékcső nagyjából 4. 5. próbálkozásra kap bele rendesen a menetbe, addigra már szerencsétlenebb esetben mindenhol folyik a fékfolyadék, (velem ez történt). Elmondtam pár szépen csengő magyar szót, majd 2 nap múlva ismét fényezhetem a nyergeket. Felraktam a nyerget, most tárcsa nélkül, Lacci33 cartárssal átvizsgáltuk (mert ugye több szem, többet lát) és úgy nézett ki a dolog, hogy minden rendben. Ekkor még csak 4. alkalommal szedtem le a nyerget, ami addig rossonak becézett szín helyett valami barnás-feketés színben pompázott, felülete pedig tapadós állapotban volt. Tommy sk jó előre megmondta, hogy feleslegesen fényeztem a nyergeket, igaza volt. Bal oldalt ezzel be is fejeződött a munka, tárcsa a helyére, nyereg a helyére, betétek bekerültek, feltettem a nyomtávszélesítőt, 5 kerékcsavar be és kész. Másnap délután nekiálltunk a jobb oldalnak. Nyugodt hangulatban dolgoztunk, nem sietve, odafigyelve. Úgy 20 perc alatt szétszedtem az egészet olyan nyugodtan dolgoztam. Feltettem a konzolt, de már tudtam hol és mennyit kell faragni, ezzel is ügyesen kész voltam. Feltettem a nyerget próbának, minden rendben volt, nem akadt sehol, a fékcső is 2. próbálkozásra a helyén volt, nem folyt szanaszét a fékfolyadék. Feltettem a tárcsát, majd a féknyerget ismét. Mivel mondhatni könnyen ment a munka, ekkor jött az én áldásom a szereléssel kapcsolatban: visszanyomtam a két belső dugattyút a helyére, s ekkor olyat lőtt a légtelenítőből az olaj, hogy a fél kerékjárat tocsogott. Mivel ezzel a csavarral sok probléma volt, imádkoztam, hogy csak annyi baja legyen, hogy nincs behúzva, de sajnos nem. A menet teljesen szétbarmolva, a furat alja felismerhetetlen alakú. Ennyit a szerencsémről. Ötletelés, agyalás, és több lehetőség is adódott, viszont én a legbiztonságosabb megoldás mellett döntöttem, veszek egy jobbos Brembo nyerget. Igaz extra kiadás még 1x megvenni, amit már a kezemben tartok, de a féken életek múlhatnak, nem szeretnék ezzel kockáztatni. Remélhetőleg 1 hét alatt tudok majd pontosabbat az új nyeregről, addig az autó felemás. Bal oldalt össze van rakva a Brembo rendszer, jobb oldalt pedig nincs semmi. Örültem volna, ha már tegnap este kipróbálhatom a 4 dugattyú szorítását, de úgy tűnik a fél évnyi várakozás még kevés volt… folyt. köv.
Hatalmas köszönettel tartozom krisz.v cartársnak a pontos leírásért, és tervekért!!! Mástól is megkérdeztem bizonyos dolgokat, de túl sok választ nem kaptam.

U.i.: A gumik állapotát nem kell figyelni, szezon vége van, lassan jönnek a téli gumik.

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Febi márkájú volt a jobb oldalon, a balost nem is tudom milyen volt. Élt 35000km-t Budapesten, ültetett futóművel. Az utolsó 5000km már elég szenvedős volt vele. Lemförder lett helyette mindkét oldalon. Kíváncsi leszek ez mennyit bír ki. A kép egy előző blog bejegyzésben látható.

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító

A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.

A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...

A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék

Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.

A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.

Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...