Blog
Turbó csere után jöhetett az új hiba kijavítása! Magas fordulaton valamiért leállt magától az autó. Szétszedtük az egész üzemanyagrendszert, a tankot kitakarítottuk ultrahangos mosást végeztünk rajta, de semmi. Elektromos dolgokat átnéztük kicseréltünk pár dolgot ott is, de semmi. Maradtak az injektorok, ahol mint kiderült 1 db rossz nyomás alatt. Úgy, hogy azokat is cseréltem. Most már remélem semmi baj nem lesz a kocsival! :)

Történt, hogy néhány nappal ezelőtt a kulcs nem ugrott vissza a helyére motor beindítás után. Amikor észrevettem, már megtettem az autóval 2-3 km-t, mire sikerült megállni, az önindító folyamatosan tekert.. ment a zene.., viszonylag későn vettem észre.. indul jelenleg is az autó, de van, hogy csak másodikra, tehát sikerült hazavágnom az önindítót :))). Kezdhetek keresgélni önindítót..de jó lenne, ha kibírná, amíg találok is.
Tehát vettem gyújtáskapcsolót. Ma sikerült kicserélni, Dzsozy CarTárs útmutatásával, pontos blog leírásával :), köszönöm itt is.
Nagy vonalakban leírom a gyújtáskapcsoló-csere menetét, nem árt, ha több helyen megvan az infó.
A kormány-burkolat eltávolítása után férünk hozzá (5 db imbusz csavar)
A gyújtáskapcsolót egy csavar rögzíti, aminek valamikor 10-es feje volt, de meghúzási nyomatékkal letörik. Ezt fűrészlappal be kell vágni, és utána ki lehet csavarni. Ha ez megvan, az elektromos csatlakozót kell kihúzni, van egy pöcök a csatlakozón, azt fel kell pattintani, és utána szétjön. A fekete műanyag immo gyűrűt le kell venni a gyújtáskapcsolóról. Utána már ki lehet venni. A zárbetétet viszonylag könnyedén ki lehet imádkozni, a kulcsot bele kell rakni, addig fordítani, amíg kijön, közben a szerkezeten lévő kis pöcköt be kell nyomni. Ha ez megvan, a zárbetét mehet bele az új gyújtáskapcsolóban, és lehet visszaszerelni, és örülni :-).
Vettem még néhány dolgot, amikor a gyújtáskapcsolóért mentem. Javítóecsetet, a fényezési hibákra, szervó olajat, amit vissza kell vinnem, mert nem jót adtak, 3 db gyári NGK gyertyát (3 volt a kocsihoz).

2013 október 22-én délután mentem az autóért. Egy elég régi álom vált valóra, hogy hozzájutottam. Szerencsém volt az autóval, mert első magyarországi tulajdonostól vettem, akinél 12 évet töltött, így eléggé egyben van. Az órájában 176 ezer igazolt km és a motorban szintén igazolt 72 ezer. Patent kis gép :)
24-én reggel Ber-Do-éknál kezdem, ahol András átnézte és pozitívan bírálta az új családtagot. A hibalista a következőkből állt össze:
-olajak
-szűrők
-jobb oldali hátsó kerékcsapágy
-az alvázon néhány felületi rozsda kezelése.
A motor, futómű, fékek teljesen rendben vannak, a computerben sem volt hibakód. Szerintem nem rossz, főleg egy 20 éves kocsitól. Illetve vettem bele egy új akkumulátort. A fenti dolgok pedig a jövő héten orvosolva lesznek.
Negyed tank alatt furán ingadozott a szintjelző mutatója.Kicseréltem az óracsoportot,de a helyzet nem változott.Ma kivettem a tankból a szivattyúházat megnézni mi a helyzet ott.Még,hogy az SW-ből nem kell kivenni a hátsó üléssort:)DE KI KELL! millió csavar mind gyári meghúzással imádtam:(A lényeg eljutottam a célig csövek lepattintva pumpa kiszedve.A szintmérőn az érintkező már kicsit megkopott.Megmértük műszerrel,hát néha kihagyott az érintkezése.Szétszedtem kicsit állítottam az érintkezőn ez után műszer szerint mindenhol érintkezett.Összeraktam visszaszereltem,most jön a teszt,ha továbbra is lesz ingadozás sajnos a szintmérő érzékelőlap cseréjét kell eszközölni,de bízom benne egy darabig rendben lesz a dolog:)



Nos, végre orvosolva lettek az autó alján található apróbb rozsdapöttyök, szerencsére komoly rohadás sehol nem volt
~2.000 Ft-ba fájt jól lemosni az alját: gépi mosás, majd utána még kézi mosóban aláfekvés...
30.000 Ft pedig az alvázvédelem.
Jöhet a tél :)



A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.
A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.
Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...






Hazafelé jövet váltáskor nem jött vissza teljesen a kuplung pedál, valamint nagyon nehézkes volt a váltás. Szerelő már megnézte megy aknára hamarosan.
Donorról turbócsere, mert amit már cseréltem, nem volt a toppon.bár nem folyt az olaj, de már nem volt az igazi.Ennek most nem annyira lóg a tengelye... érezhetően erősebb.
Már ideje volt a hátsó két lengő cseréjének... 11ker-ben 4óra alatt megcsinálták...
Kicsit megváltozott az úttartás :)