Blog
Mai nap került hozzám, néhány hetes várakozás után a masina.
Első közös km-ek nagyon meggyőzőek.
Km:175473
Mai délután tzoli155 kollegánál gépre dugtuk a paripát, a várakozás végeredménye jó szájízű lett. Nincs hibaüzenet, a valós km : 97293 :) Kissé magasat, 41 fokot mért a beszívott levegő hőmérsékletére, a lambda pedig hideg. Ez valószínű a nem típus azonos légtömegmérő miatt van, ezen kívül minden jó :)
Mivel nekem hétfőre suliba kellett jöjjek és péntekig Debrecenben vagyok, így az autót nem én raktam össze hanem fater. Ma felhívott hogy újra a lábán az autó, és minden simán ment vele :D
Kicserélte a 4 féltengely gumiharangot, elhozta a felújított kupungtárcsát (Luk ferodolt kapott), kicserélte a főtengelyszimeringet is, váltóolajat is cserélt, kapott előre hátra új fékbetéteket (jurid), már csak a motorolaj hiányzik, az olajszűrő is otthon van (mann) ugyh már csak a motorolajcsere maradt hátra :D, jah szervóolaj is le lett cserélve :D Már alig várom hogy hazamenyjek és kipróbáljam :D :D Köszi fater! :D
km állás: 276580

Történt egyszer, hogy munkába menet elkezdett lendkerékhangot adni az autó alacsony fordulaton, ami változott a kormány állása szerint. A motorháztetőt felnyitva láttam, hogy habos olaj bugyog ki a kormányszervó tartályából, a tartályt leszerelve és itt a fórumon utánnaolvasva egyértelművé vált, hogy leesett a visszafolyó ág szűrője ami a tartályban van és emiatt fellevegősödik a rendszer ez okozza a zajt.
Update....
Újra üzemel a szervókormányom! És kiderítettem miért esik le a szűrő a visszafolyó ágról! Megvettem a tartályt és 2L Shell Spirax olajat + gumicsövet de később másik gumicsövet használtam.
Beszereltem az új tartályt, de a visszafolyó ágra csak a gyári piros vakdugót tettem fel és csak a szivattyúra menő csövet szereltem fel rendesen. A visszafolyó ágat ami az olajhűtő felől jön, arra ráhúztam egy vastagabb gumicsövet és kivezettem oldalra egy tartályba. Feltöltöttem a tartály új olajjal és megkértem fateromat, hogy figyelje mikor jön az új olaj a motor beindítását követően, ez kb 5 mp volt :D kiabált az öreg, mert tele lett a leeresztő tartály és már a friss olaj jött. Visszakötöttem a visszafolyó ágat a tartályra lemostam a kifolyt olajat mindenhonnan feltöltöttem újra, motor beindít stop szintellenőrzés, utántöltés, újra beindít megforgat koppra jobb/balra és ok vajpuhán működik és semmi hang.
Na mitől is esik le a szűrő?! Ez kérem szépen egy csúnya konstrukciós hiba, vagy írhatnám azt is nem ilyen MO-i utakra van tervezve a kocsi :)
A kis szűrő nem ragasztva van, hanem egy nútpályába van beakasztva amit a csőben levő rézcső túltolásával fixálnak. Tehát a szűrő a helyén van, benyomják a rézcsövet és az befelé kilóg így fixálva a szűrőt a helyén. A probléma akkor van amikor ez a kis rézcső elkezd lefelé kúszni és nem fogja már meg többé a szűrőt, ekkor elég egy bukkanó és már bele is pottyant a tartályba :S... Sajnos ezt akkor néztem meg amikor az új már össze volt rakva, de nincs kizáva, hogy egyszer szétszedem majd és beragasztom ezt a rézcsövet a helyére, hogy ne tudjon lecsúszni.



Sokat gondolkoztam,hogy megmerjem-e lépni. Fekete a feketén? Úgy döntöttem,hogy megnézem. Téli garnitúrán teszteltem le..és tetszik,kicsit még szokom,aztán meglátjuk,hogy a nyári garnitúra is fekete lesz-e,és esetleg valami díszcsík legyen e rajta.
Javítással,görgőzéssel és fényezéssel együtt az ára:
11.000 ft / db
itt készültek: www.felnijavitas.eu



A jobb eleje nagyon nyeklett, időszerű volt a lengőkar cseréje.
FRAP szett került bele Pisti műhelyében.
Alkatrész 35000Ft
Munka: 13000 Ft
Km: 184100 Km



Mivel nem találtam bejegyzést erről gondoltam megosztom.
Egyik nap a bicskakulcs nyomógombja beesett,sejtettem hogy a mikrokapcsolóval van gond azt hittem elengedte a forrasztás a nyáklapon ,de nem . Neten gyorsan lehet találni 6*3mm es 2 kivezetéses mikrokapcsolót. A cseréje megfelelő szerszámmal nem bonyolult.
Ki kell pattintani az Alfa emblémát ,majd alatta lévő kis csavart kitekerni ,ezután szét lehet pattintani a műanyag kulcsházat. Miután kint van a nyáklap kiforrasztjuk a régi alkatrészt és az újat vissza. Összeillesztjük a két fél kulcsházat,de előtte felhúzzuk a kulcsfej rugóját . Összepattintjuk kis csavart visszatekerjük és az emblémát pillanatragasztóval visszaragasztjuk.
Hozzávalók: 2-3 db mikrokapcsoló
Pillanatragasztó
Műszerész forrasztópálka



km állás: 213.000
Cserélve lett bal és jobb oldali belső kormányösszekötő.
Gázolajszűrő szintén cserélve lett, mert az a nyáron nem lett cserélve. Illetve a termosztát felett valami cső szét volt repedve, és enyhén olajsáros volt a cső, ez orvosolva lett.