Blog

>> SzervizValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2013-10-31

Svájcból haza fele 50 km-re Dunaharasztitól elkezdett rángatni a gép....előtte jelzett már az üzemanyag jelző,hogy lassan után kellene töltenem..hátralevő km 160 volt a comp. szerint amit még eltudok menni vele,és mint írtam 50 km voltam otthontól...gondoltam ott van tartalék a pincében,majd tankolok....egyszer csak egy-két rángatást éreztem...na gondoltam magamba felszedett valamit a tank aljából,esetleg Boszniában tankolt nyál volt koszos. Akkor irány kút,rátöltök 20 litert...de már előtte VDC-ASR hibakód,őrült rángatás...kútra be;tankol,újra indít..minden jónak tűnik..elindulok megint hibakód,rángatás és amit eddig nem láttam sosem..az tank jelző mutató nullán,a kis sárga ikon meg villog...mutató hol fent,hol lent....ha fent akkor elindul aztán megint megtorpan...kértem,h csak itt ne álljon meg..dugulásra gondoltam,vagy esetleg vizesedésre...de éjjel,sötétben...hova nyúljak,mit nézzek..fórumon már általában senki ilyenkor...mindenképp haza akartam vinni...
másnap fórum kör kérdés...kaptam tippeket is,amiket este meg is próbáltam...
de semmi..
Hiba és megoldása :)
És újra dobog az 1,9 JTDm szív :)
be indítottam este,kerepelt mint egy zetor...ülés alatti gomb a helyén,kicsit megnyomom,de semmi....felnyitom a motorháztetőt,fedél le...nézegetem a porlasztócsúcsoknál a csatikat,megfogom-megmozgatom jobbról a másodikat és lőőőőn csoda megjavult...minden hibakód eltűnt...kicsit mozgatom megint,újra dadog...megint megmozgat és jár rendesen...azóta piszkálhatom,de nem tér vissza a hiba...
tehát lehet van valami Shadin soraiban"" ( injektorok korróziója a 2007 vagy előtti szériában gondot okozhat, amire a GM javítást adott ki a Z19DTH motorokhoz az alábbi cikkszámmal: 93189918 (GM), 62 86 769 (Opel) Hibajelenség: kihagyás az üzemanyag befecskendezésben, rángatás.) "" :) villogó tanklámpa-VDC hibakód-rángatás az egyenlő valamelyik porcsúcs hibával..

Megnyugodtam,hogy nem kell nagyobb beruházást eszközölnöm :D

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-11-05

Ilyen volt, ilyen lett.

 
>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2013-10-30

Kuplung lecserélve. A kinyomócsapágy volt a fő hiba, de ennek következményeként kinyírta a tárcsát is. A szerkezet állapota még elég jó. De cserélve lett minden.(Valeo) Nem volt egyszerű a mutatvány. Bontani kellett elég sok mindent, hogy kiférjen,(Bölcső, kipufogó,futómű, akku, stb..) de megoldották. Most olyan a kuplung mint az álom.

 
>> Szervizmex86 // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Distinctive // 2013-10-30

- ledugózott EGR szoftveres kiirása
- szebb téli felni keresése a meglevö 17-es RC (Brock, német) märkäjú helyett
- lehetöség szerint szivosori lapätkäk rögzitése nyitott helyzetben, bár valószinü a dugózott EGR miatt nem okozhat problémát, és már volt is a szivosor cserélve
- DPF vizsgálata, bár az elözö tulaj elmondása szerint hibátlanul müködik de ha mégsem, akkor elhagyja a helyét... (hibajel nincs töle)
- a vétel utáni szervizt megusztam, az elözö lelkiismeretes tulaj még az olajat is cseréli nekem átadás elött

 

MOL Diesel
62,46 L
előző tankolástól futott km: 794
átlagfogyasztás: 7,87 l/100 km
költség: 26 602 Ft
pontjóváírás: 0

 

A múltkor, mikor kicseréltük a féltengelyeket, persze kifolyt a váltóolaj. Gyönyörű, szép, makulátlanul tiszta, piros olaj jött ki. Természetesen felfogtuk egy tiszta olajoskannában és a művelet után visszatöltöttük, de volt némi veszteség.
Hát most eljött az ideje a pótlásnak.
A szerelőm szerint nem kellett aggódjak, mert 1 - 1,5 dl-t észre sem kellene vennie egy váltónak, de hát én már csak ilyen vagyok.
Amúgy is, akárki akármit mond, én hallottam, hogy nem úgy klattyan ahogy kell. :) És hát a 159manuális váltója (GM-gyártmány), nem a hosszú életűek közé sorolható, jó vele vigyázni, a megfelelő gondoskodás sokat jelent. Mondjuk az egész 159 ilyen...igényli a törődést.

Na szóval Csabi barátom hozott 1 L olajat ma estére, miután reggel átküldtem neki a gépkönyv vonatkozó oldalát:
TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85,API GL-4,ALLISON C4,ZF TE-ML 06,FIAT 9.55550

A gond csak az volt, hogy 2012.02.02-án, röviddel a kocsi megvásárlása után, mikor szintén hülyén klattyogott, ellenőrizve volt a váltóolaj szint, és akkor fel lett töltve.
Most előástam a flakont. Hát az TUTELA CAR EXPERIA SAE 75W-80, API GL 4, FIAT 9.55550 CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°F178.B06 volt.

A féltengelycserekor kifolyt olaj színe piros volt. A MATRYX is piros, az EXPERIA viszont sárgászöld.

Ergo 2012-ben a MATRIX-ra rátöltöttünk kb. 9 dl EXPERIA-t, most meg újra a MATRYX menne bele.
Rövid telefonos véleménykikérés droberto-tól. Ő nem öntené össze, mondta.
Viszont a speckója mindkettőnek ugyanaz: FIAT 9.55550. Nem lehet gond.

Amúgy a teljes feltöltési mennyiség 2,3 L.

Haspáncél levettem (ezt mindig én csinálom, mert Csabi annyira utálja, hogy félek mikor elfordulok kihajintja :) ).

Szerencsére a 159-nek van szintellenőrző csavarja.
A kocsit balról megemeltük, hogy ferdén álljon, és a hatodikig is szépen elfolyjon az olaj, majd a szintellenőrző csavart alulról, az aknából, kitekertük. Ezután Csabi elkezdte fentről önteni, én meg alul figyeltem. Mikor kibuggyant, akkor gyorsan betekertem a csavart a helyére.
A feltöltéssel meg is voltunk. Mintegy 2,5 dl ment bele.

Alulról ellenőriztük még a féltengelynél, hogy nem-e szivárog a váltóolaj, mert a múltkori cserekor nem raktunk új szimeringeket. Kár is lett volna, mert nem szivárog.
Viszont a difi alján van némi olajtaknyolás. Lehet, hogy ott viszont szivárog a tömítésnél. Viszont annyira jelentéktelen, hogy egyenlőre kár megbontani. Viszont úgy döntöttem, hogy legkésőbb a 2015 januári olajcserekor kicseréljük.

Van más is.
Néhány napja olyan gumis nyöszögést hallok jobb elölről, de kizárólag lassú, lassításos fékezéskor. Ha tolok egy satuféket, akkor semmi.
Ez azért érdekes, mert azon az oldalon kapott a kocsi 3 hete egy vadúj alsó lengőkart (TRW-t), meg a lengéscsillapító új felütközésgátlót.
Tegnap a próbakör során tudtam reprodukálni Csabinak a zajt.
Ma megrángattuk, megnyúztuk, de semmi. Átnéztük az összes csavart, nem-e valami nincs meghúzva esetleg (merthogy első alkalommal én raktam össze a felét a futóműnek és én húztam meg az összes csavart), de semmi.
Csabi azt mondta, hogy figyelgessem, hátha erősödik, és akkor jobben tudjuk detektálni a forrást.
A gyanúm ezek után az, hogy a rugó összerakása után (a lengéscsillapító felütközésgátlójának felrakása után) a rugó igazodik a gumibakjában. Vagy esetleg még a felső lengőkar szilent kezdődő halódásának lehet a hangja.
Feleségem szerint meg simán tekerjem feljebb a hangerőt a kocsiban és fejezzem be a zajok fülelését.
Csabi is azt mondja amúgy, nincs olyan kocsi, amiben nem jönnek elő időről időre apróbb zörejek, és igazából sohasincs vége...talán egy Bently esetében lehet más a szitu :)

Költségem, 1 L TUELA CAR MATRYX olaj, 2.750,- Ft volt.

Most kivételesen nincs fotó.

UPDATE
A zörej 2 hét után magától megszűnt :)

 

Elég régen cseréltem már.

Kicsit több, mint fél éve jelent meg a pörsenés a jobb hátsó sárvédőn. Kis idő múlva a balon is. Már halogattam egy ideje, hogy megnézzem mennyire rossz a helyzet. Nem számítottam csodára, nem is volt.
Mindkét részt 4 éve kezeltem le. Érdemes összehasonlítani a képeket. Az 1. kép a bal hátsó, a többi a jobb hátsó sárvédőnél látható.
Meg is nézettem karosszériással. Elvállalják, remélhetőleg 1-2 héten belül neki tudnak kezdeni.

Készült egy jó kis fotósorozat hétvégén....szerintem nagyon jók lettek köszi Zoli!

Ma a nyári-téli gumi cserével egy füst alatt sor került az amúgyis időszerű olajcserére (Castrol Edge 5W-40).
Lett cserélve olajszűrő (MANN) is és levegőszűrő (ALCO) is. A kormányszervóba került 1/2 liter szervó hidraulika olaj (Castrol CHF) is.
Ellenőrizve lett a többi folyadék is, egy kis fagyállón kívül semmit nem kellett beleönteni.

Km óra állás: 199.070 km (2013.10.29.)