Blog
Hetek óta szívatott a bal oldali ablakemelőm. Folyamatosan átprogramozta magát, felhúzáskor mire felért az üveg, gondolt egyet és vissza lehúzódott, majd mire sikerült teljesen felhúzni (és úgy is maradt) lefelé nem ment többet. Először azt hittem az elektronika zavarodott meg, így lehúztam az aksiról a sarukat és utána működött. Ezzel letudtam és tovább nem is foglalkoztam vele. Majd 1 hét után megint előjött, de a saru lehúzás már nem segített és múlthét pénteken végleg megadta magát. Találtam helyben egy nagyon jó autóvillamossági szakembert aki hétfőre adott is időpontot. Elvittem hozzá és 3-4óra alatt megjavította. Elmondása szerint erőlködött az ablakemelő, ennek hatására megolvadt valami a panelben, plusz bowden probléma is volt. Forrasztott, tisztított, átolajozta az egészet, és valami rettentő gyorsan megy le-fel az üveg. A jobboldalinak nincs baja, de gondolkozóba estem, hogy kitisztíttatom és átolajaztatom azt is. Nem mellesleg nagyon jó áron dolgozik!
Szerk.: Ennek örömére még a TV-m is lecseréltem, 10év szolgálat után már illett. :)


Szombathelyen járva eszembe jutott, hogy ha holnap kirándulni szeretnénk fel kellene tölteni maxra az olajszintet. Bementem a helyi Fiat/Alfa szervizbe. Ott némi kutatás után közölték, hogy nincs olajuk.
Aztaqqqq! Valami egyedi alkatrészt keresek? Azt hittem legalább olajat tartanak, nos nem. Akkor meg mi a f@..nak van kinn az Alfa logó?
Átugrottam Oberwartba, mint kiderült ott is van Alfa kereskedés. Olajuk is van, hurrááá!
Azaz mégse teljesen. 28,70Euro egy liter. Nem mondom, tudnak árazni a sógorék! Mindegy, ennyit megér, hogy nem kell még 200 km-t utaznom, hogy holnapra maxon legyen.
Kifelé jövet végigbámultuk a vitrineket és megakadt egy esernyőn a szemem. Mondom, ha egy húszasért elhozhatom, akkor velem jön. (Jó, még 40-ért is elhoztam volna, mert nagyon megfájdult rá a fogam.) 19,70-et dobott a számítógép, tehát velem jött.
Ráadásul egy pulcsi is megtetszett, de asszony nélkül ruhát nem veszek. Pólóik is vannak.
Lehet, hogy a holnapi kirándulás ide fog vezetni?
update 2013.10.23.
Igen a mai túra is oda vezetett. Sajnos a pulcsi kicsi lett, de találtunk helyette egy új Alfás sapit, és egy pólót.




Június 25-én foglalkoztam utoljára érdemben a Spider technikájával. Azóta csak megyünk, és megyünk...
Tegnap viszont megunhatta a törődés hiányát, így miden jobb kanyarban élénk csikorgással hívta fel magára a figyelmet. Ma megnéztem.
A kereket levéve egyértelmű lett, hogy a féktárcsa hűtő lemeze ér hozzá a féktárcsához. Az ok nagyon prózai, a rögzítő csavar kilazult. Meghúztam, és már helyre is állt a rend. Megnéztem a másik oldalon is, az is laza volt.
Ha minden igaz lesz még jó idő, fogunk még gurulni az idén.

MOL Diesel
61,97 L
előző tankolástól futott km: 881
átlagfogyasztás: 7,03 l/100 km
költség: 28 810 Ft
pontjóváírás: -620 Ft
A 2014 -es évbe reményeim szerint a következőkkel felvértezve érkezik a motor:
- GGG60 Ductile hüvely szett, Turbodelta alapján, kizzo redesign...
- Egy módosított hengerfej a kompresszoros motor igényei szerint
- Egy nagyobb benyitású de kevésbé agresszív profilú szívótengely egy vadonatúj
variátorral párosítva
Megnézzük mire képesek együtt!



Hétvégén szép idő volt, és egyik haveromat aki mellesleg fényképész megihlette a kis Alfám, mondta hogy egyszer csinálhatnánk pár képet, ha gondolom. Hát gondoltam. :) Úgy is lesz naptár jövőre, jók lesznek bele a képek ( remélem) :):). Lemostam lepolíroztam ahogy kell szép volt pózolgatott. Képeket majd rakok fel ha elkészültek. Otthon láttam hogy van egy szeg a hátsó gumiban... jobbnak láttam átcserélni a téli szettre. Már lassan úgy is itt lesz az ideje. Jó nem nagy veszteség mert a hátsó gumikat jövőre már úgy sem raktam volna vissza. Kicsit gyászos így a kinézete... de brutál kényelmes lett vele az autó. :)
Most már jöhet a tél !! :)





Az előző tulaj megfazonírozta a jobb oldali küszöböt, amit kicseréltek, és nem kezeltek le rendesen, és ezzel kellett valamit kezdenem. Kipucoltam, lekentem 2-3 alkalommal rozsdaátalakítóval, és 4 réteg alvázvédővel.











Alig egyev elteltevel elfäradtak az Osram Cool Blue izzok,eddig ezek birtäk a legrövidebb ideig a kepzest.
Helyükre Osram Nightbreaker Plus izzok kerültek.
Megkopott, csúnyácskás középkonzol borítóban lefóliáztam szálcsiszolt alu mintázatú 3D fóliával.
Szükséges szerszámok:
-10-es villáskulcs;
-lapos csavarhúzó közepes;
-PZ2 csavarhúzó;
-3-as imbuszkulcs;
-rádiókiszedő 2db
-kombináltfogó (opcionális).
A bontás menete:
10-es villáskulccsal le kell venni az akksiról a sarut, majd várj 10 percet.
Egy lapos csavarhúzóval a kézifék-kar irányából a sebváltó körüli panelt óvatosan fel kell feszegetni, amíg a hátsó kettő patent kipattan, majd kézzel az első kettő is kipattintható.
Ki kell gombolni a bőrt, átbújtatni a váltókaron, majd a panelen lévő gombok csatlakozóit lehúzni, színeket megjegyezni. Miután kintvan a panel, a gombokat 3-as imbuszkulccsal könnyedén le lehet szerelni.
Következő lépésben ki kell szedni a rádiót az erre készített célszerszámmal, csatlakozókat lehúzni, színeket megjegyezni.
Ezután ki kell szedni a felső három ventilátort a következőképpen: ügyesen be kell csúsztatni 2 darab vékonyabb imbuszkulcsot (ami befér a rácson át) a hajlított résszel előre, majd beforgatni úgy, hogy beakadjon a ventilátor cső végébe (kb. 10 cm mélyen) a két oldalon. Ha ez megvan, akkor az imbuszkulcsokat óvatosan, de határozottan kifelé kell rántani.
Ha ez nem sikerül valamiért, akkor egy imbuszkulcs is elég, alul beakasztani, a kilógó végét kombináltfogóval megfogni, és szintén kirántani.
Ha ez megvan, akkor már csak a 6db PZ2 fejű csavart kell kitekerni legalul 2db, a rádió nyílásában kétoldalt 2db és a két szélső ventilátor nyílásában 1-1 db.
Ezután a teljes panel kijön a helyéről, a START gombot, a kulcs helyét és a klímát hátulról egyszerűen egy 3-as imbuszkulccsal le lehet venni egyben, lehúzni a csatlakozókat nem szükséges.
Visszaszerelés a fentiekkel fordított sorrendben.



Sziasztok!
A következő heti tervemet gondoltam megosztom veletek. :)
Arról volna szó hogy az egyes rendszert dupla végűre cseréljem. Félre értés ne legyen ez csupán annyit takar hogy egy darab gyári hátsó dob és ahhoz hozzá hegesztve még egy vég kimenetel a túl oldalra. Szép lesz esztétikailag , szerintem :) Hangilag pedig majd csinálok vidit ha elkészül :D
Mint ahogy az gyárilag is kialakított megvehető rendszer kinéz :
Link az oldalra ahol a cumó van.... ;)
Ti mit gondoltok ? :D


