Blog

Szóval menni kell, tele a tank.
Maribor?
A térképet nézve elég kacskaringós út visz arra. Először át Szlovéniába, majd Ausztriába, és vissza Szlovéniába. Ez kell nekünk, indulás!
A határt átlépve egy csapásra megjavul az út minősége. A szőlőhegyek közt különb az út, mint a mi egy számjegyű útjaink. Nem értem, hogy hogyan csinálják.
Szóval nagy utazás a hegyek közt, majd a szlovén falvakon keresztül. Maribor mellett találtunk egy felvonót, azzal felmentünk a hegyekbe. Meguzsonnáztunk, sétáltunk egyet, majd fél öt körül lejöttünk. Indulás haza!
Egy kikötés, hogy Mo-n a 8-as utat kerüljük el, mert a sötétben ott hagyjuk valahol a kartervédőt.
Szóval, Ausztriáig országút, majd mivel besötétedett Graz felé már autópálya. Oberwartnál lejöttünk a pályáról és Szombathely felé haza.
Kb. 460 km-t mentünk, nagyrészt nyitott tetővel. Élményekkel teli nap volt.
Köszönjük az időjárásnak!

 

Október második fele, és jó az idő.
Mit tehet ilyenkor egy szenvedélyes kabriós?
Keres valami indokot és megy, megy, megy.
Mi is elindultunk az Őrségbe. Rokonok pihennek ott, meglátogatjuk őket.
A napot a magyar útviszonyok majdnem elrontották. A 8-as út Kám-Körmend szakaszát még balkáninak se nevezném. Szerintem az elmúlt 30 évben - a néhány új nyomvonalú részt leszámítva - nem csináltak vele semmit. Szégyen :-((((((
Az őrségi utak ugyan keskenyek, de sokkal felhőtlenebb kocsikázást kínálnak. A tengelytörés és a fennakadás kockázata nélkül lehet gyönyörködni a tájban.
Megtaláltuk a rokonokat, megnéztük Pityerszert, és egy Árpád kori templomot.
Furcsa volt, hogy a templom falán lévő több száz éves feliratok még ma is érthetők. Nem sokat változott a magyar nyelv, csak a helyesírás.
Pár órányi csavargás fért bele a napba, mert menni kell, úgyhogy ebéd után indultunk tovább, de ez már egy másik történet.

 
>> EgyébtheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-10-20

Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...

A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D

Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.

>> EseményÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-10-20

Egy év után ismét nagy kedvvel indultunk Kaposújlakra. Idén lényegében nagyobb konvojt sikerült összehozni. SanyiJTD, Gonosztevő, 156er, R. Krisztián, bachmanng és wookiee cartárs zárta a sort. Érkezésünkkor kicsit lapos volt a hangulat, a kifutópálya üres volt. Nem sokáig tudtuk jó szemmel nézni ezt. Ezért Sanyival meg Ferivel gyorsan birtokba vettük a pályát. (sok esélyem nem volt a JTD meg a V6 TB-vel szemben). Úgy látszott ennyi kellett, hogy valaki elkezdje. Utána sorban gurultak a szép alfák a gyorsuláshoz. A nitrósoktól az agyon chippelt JTD-kig.
Jó kis hangulat volt egész nap. Délután tombolahúzás volt. Tedi kihúzta a nevemet és nyertem egy Selenia ajándékcsomagot, és Selenia motorolajat. Nagyon örültem, jókor jött :)
Kellemes nap volt, jól éreztük magunkat. Megint csak bátran kijelenthetem, hogy jövőre ugyanitt...

 
>> EgyébShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-10-20

Vásároltam Piritu cartárs javaslatára egy CTEK MXS 5.0 akku töltő- ill. regenerálót, aminek az akku-ra kötendő fix gyorscsatlakozó részét beépítettem az autóba. Marha jó találmány...
Egyúttal a sarukat is megpucoltam és kezeltem...

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-19

Akárcsak a 155ön itt sem a km, hanem az 1év miatt kellett cserélni.
Selenia racing 10W60-at kapott, ami eddig is volt benne.
Valóban nem a legbarátibb helyen van az olajszűrő a V6-ban, de azért tényleg nem annyira vészes. :)
Óraállás: 110485 km

>> Szervizatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-10-19

ma nekiültem komolyabban az autónak. leugrasztottam a váltót. nemvolt kis meló, de muszáj volt levenni, másképpen nem tudom kicserélni a főtengely szimeringet. A főtengelyszimeringről csak annyit hogy záróra volt neki, szvl nem is csodálom hogy engedte az olajat. a kuplungom meg... a tárcsa az siralmas állapotban van. a nyomszerkezet és a kettőstömegű meg köszöni jólvan :D ( egyébként a kettőstömegű meg nem lehet régi, mert túlságosan jó állapotban van egy 270.000et futott autóhoz képest)

 
>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-10-19

legyártottam a héten egy este a szívósor mögötti laokoon-csoportot gumicsőből és bilincsből, mert az eredetit ha az egyik végén megfoldoztam, a másik végén kipukkant. most van stabil alapjárat, és hidegen sem kell attól tartani, hogy lehal terhelésre az autó.

további kedves ajándék, hogy beállt a jobb oldali kézifék bowden, majd cserélni kell (addig is szakszerűen elcsíptük, hogy ne álljon be a hátsó fék :-/ )

 
>> EseményLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2013-10-19

Kiscsaládunkban nagy öröm van megint. Bálni neki is boldogan biztosít helyet...
Km.: 223.000

 

Tettünk egy kisebb kört Európában az autóval, a Budapest - München - Amszterdam - Prága - Budapest útvonalon.
3100 km, 33 óra menetidő, 4 emberrel, rogyásig pakolt csomagtartóval, gázpedál alatti tojás nélkül. Az átlagfogyasztás 6.2 liter lett, ami szerintem eszméletlen jó egy 140 lóerős dízeltől, ilyen terhelésnél, pláne, hogy a német autópályán kapta az ívet rendesen. Egy szava nem volt sehol, pedig mentünk tejködben, szélviharban, és a Németországot elkapó zivatarban is, ahol jóformán ki sem láttam az ablakon éjszaka.

Most jön egy olajcsere (meg persze minden szűrő, ami kell ilyenkor), beleraktam az első tízezret.

(A németországban tankolt gázolajból jelentősen kevesebbet evett egyébként, meg érzésre jobban is ment, pedig ugyanaz a shell fuelsave diesel, mint amit itthon is rakok bele mindig)